Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Clinical gerontopsychology

General data

Course ID: WF-PS-N-GPK
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Clinical gerontopsychology
Name in Polish: Gerontopsychologia kliniczna
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia kliniczna i psychoterapia
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

psychology

Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

PS_W14; PS_U07; PS_K02

Preliminary Requirements:

(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu psychopatologii.

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przedstawienie studentom podstaw współczesnej naukowej wiedzy na temat zagadnień dotyczących funkcjonowania człowieka w okresie późnej dorosłości, a także ukazanie realnego obrazu człowieka wkraczającego w okres starości, Przybliżenie studentom obszaru związanego z opieką nad osobami starszymi, co nieodłącznie wiąże się z umiejętnością dialogu. Uważna obserwacja, zebranie wywiadu, pomoc psychologiczna, leczenie muszą być skorygowane i zmiany fizjologiczne i patologiczne, występujące w procesach starzenia się się ciała w tym mózgu. Holistyczne i szczegółowe ujęcie problematyki "starzenia się psychiki " , poruszenie najważniejszych problemów dotyczących zaburzeń psychicznych, a także psychologicznych i neurorehabilitacyjnych aspektów starzenia się jest zasadne w obliczu danych demograficznych i epidemiologicznych.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przedstawienie studentom podstaw współczesnej naukowej wiedzy na temat zagadnień dotyczących funkcjonowania człowieka w okresie późnej dorosłości, a także ukazanie realnego obrazu człowieka wkraczającego w okres starości, Przybliżenie studentom obszaru związanego z opieką nad osobami starszymi, co nieodłącznie wiąże się z umiejętnością dialogu. Uważna obserwacja, zebranie wywiadu, pomoc psychologiczna, leczenie muszą być skorygowane i zmiany fizjologiczne i patologiczne, występujące w procesach starzenia się się ciała w tym mózgu. Holistyczne i szczegółowe ujęcie problematyki "starzenia się psychiki " , poruszenie najważniejszych problemów dotyczących zaburzeń psychicznych, a także psychologicznych i neurorehabilitacyjnych aspektów starzenia się jest zasadne w obliczu danych demograficznych i epidemiologicznych.

Bibliography: (in Polish)

1) Steuden S. (2012) Psychologia starzenia się i starości. Wydawnictwo naukowe PWN Warszawa

2) Stuart-Hamilton I. ( 2006). Psychologia starzenia się. Wydawnictwo Zysk i S-ka Poznań

3) Cybulski M., Krajewska-Kułak E., Waszkiewicz N., Kędziora-Kornatowska K., (2017). Psychogeriatria. Wydawnictwo lekarskie PZWL

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza

EK1. Student wie, jakie znaczenie mają procesy związane ze starzeniem na funkcjonowanie osób starszych.

EK2 Student wie jaki jest całościowy kontekst występowania zaburzeń psychicznych w okresie starości.

EK 3 Student zna biologiczne i psychologiczne czynniki sprawcze występujące w procesach starzenia się ciała i mózgu.;

Umiejętności

EK 4 Student potrafi rozpoznać czynniki psychologiczno- społeczne związane ze starzeniem się.

Kompetencje społeczne

EK 5 Staje się wrażliwy na znaczenie czynników psychologicznych, poznawczych, biologicznych występujących w okresie starzenia się.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę końcową składają się:

1. Frekwencja

2. Aktywność na zajęciach

3. Ocena z kolokwium pisemnego. Egzamin pisemny. Obowiązuje materiał przedstawiony na wykładzie i lektury . Zaliczenie przedmiotu na podstawie wyników z egzaminu pisemnego. Zaliczenie przedmiotu -

ocena 2( ndst) - student nie posiada wiedzy z przedmiotu, nie uzyskał wyniku 60 % poprawnych odpowiedzi

ocena 3 ( dst) 60% poprawnych odpowiedzi

ocena 4( db) student ma średnio uporządkowaną wiedzę. 70% poprawnych odpowiedzi

ocena 5 ( bdb) - student posiada kompletną wiedzę z zakresu przedmiotu. 90% poprawnych odpowiedzi

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 15 places more information
Coordinators: Aleksandra Kűhn-Dymecka
Group instructors: Aleksandra Kűhn-Dymecka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Przedstawienie studentom podstaw współczesnej naukowej wiedzy na temat zagadnień dotyczących funkcjonowania człowieka w okresie późnej dorosłości, a także ukazanie realnego obrazu człowieka wkraczającego w okres starości, Przybliżenie studentom obszaru związanego z opieką nad osobami starszymi, co nieodłącznie wiąże się z umiejętnością dialogu. Uważna obserwacja, zebranie wywiadu, pomoc psychologiczna, leczenie muszą być skorygowane i zmiany fizjologiczne i patologiczne, występujące w procesach starzenia się się ciała w tym mózgu. Holistyczne i szczegółowe ujęcie problematyki "starzenia się psychiki " , poruszenie najważniejszych problemów dotyczących zaburzeń psychicznych, a także psychologicznych i neurorehabilitacyjnych aspektów starzenia się jest zasadne w obliczu danych demograficznych i epidemiologicznych.

Full description: (in Polish)

Przedstawienie studentom podstaw współczesnej naukowej wiedzy na temat zagadnień dotyczących funkcjonowania człowieka w okresie późnej dorosłości, a także ukazanie realnego obrazu człowieka wkraczającego w okres starości, Przybliżenie studentom obszaru związanego z opieką nad osobami starszymi, co nieodłącznie wiąże się z umiejętnością dialogu. Uważna obserwacja, zebranie wywiadu, pomoc psychologiczna, leczenie muszą być skorygowane i zmiany fizjologiczne i patologiczne, występujące w procesach starzenia się się ciała w tym mózgu. Holistyczne i szczegółowe ujęcie problematyki "starzenia się psychiki " , poruszenie najważniejszych problemów dotyczących zaburzeń psychicznych, a także psychologicznych i neurorehabilitacyjnych aspektów starzenia się jest zasadne w obliczu danych demograficznych i epidemiologicznych.

Bibliography: (in Polish)

1) Steuden S. (2012) Psychologia starzenia się i starości. Wydawnictwo naukowe PWN Warszawa

2) Stuart-Hamilton I. ( 2006). Psychologia starzenia się. Wydawnictwo Zysk i S-ka Poznań

3) Cybulski M., Krajewska-Kułak E., Waszkiewicz N., Kędziora-Kornatowska K., (2017). Psychogeriatria. Wydawnictwo lekarskie PZWL

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 25 places more information
Coordinators: Aleksandra Kűhn-Dymecka
Group instructors: Aleksandra Kűhn-Dymecka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS [1 ECTS = 30(25) godz. pracy studenta]:


udział w ćwiczeniach: 30 godz.

przygotowanie do ćwiczeń: 20 godz.

przygotowanie do kolokwium i egzaminu: 40 godz.

suma godzin: 90 [90/30(25)=3]

liczba ECTS: 3

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przedstawienie studentom podstaw współczesnej naukowej wiedzy na temat zagadnień dotyczących funkcjonowania człowieka w okresie późnej dorosłości, a także ukazanie realnego obrazu człowieka wkraczającego w okres starości, Przybliżenie studentom obszaru związanego z opieką nad osobami starszymi, co nieodłącznie wiąże się z umiejętnością dialogu. Uważna obserwacja, zebranie wywiadu, pomoc psychologiczna, leczenie muszą być skorygowane i zmiany fizjologiczne i patologiczne, występujące w procesach starzenia się się ciała w tym mózgu. Holistyczne i szczegółowe ujęcie problematyki "starzenia się psychiki " , poruszenie najważniejszych problemów dotyczących zaburzeń psychicznych, a także psychologicznych i neurorehabilitacyjnych aspektów starzenia się jest zasadne w obliczu danych demograficznych i epidemiologicznych.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przedstawienie studentom podstaw współczesnej naukowej wiedzy na temat zagadnień dotyczących funkcjonowania człowieka w okresie późnej dorosłości, a także ukazanie realnego obrazu człowieka wkraczającego w okres starości, Przybliżenie studentom obszaru związanego z opieką nad osobami starszymi, co nieodłącznie wiąże się z umiejętnością dialogu. Uważna obserwacja, zebranie wywiadu, pomoc psychologiczna, leczenie muszą być skorygowane i zmiany fizjologiczne i patologiczne, występujące w procesach starzenia się się ciała w tym mózgu. Holistyczne i szczegółowe ujęcie problematyki "starzenia się psychiki " , poruszenie najważniejszych problemów dotyczących zaburzeń psychicznych, a także psychologicznych i neurorehabilitacyjnych aspektów starzenia się jest zasadne w obliczu danych demograficznych i epidemiologicznych.

Bibliography: (in Polish)

1) Steuden S. (2012) Psychologia starzenia się i starości. Wydawnictwo naukowe PWN Warszawa

2) Stuart-Hamilton I. ( 2006). Psychologia starzenia się. Wydawnictwo Zysk i S-ka Poznań

3) Cybulski M., Krajewska-Kułak E., Waszkiewicz N., Kędziora-Kornatowska K., (2017). Psychogeriatria. Wydawnictwo lekarskie PZWL

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)