Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Seminar: Clinical diagnosis of mentally ill people

General data

Course ID: WF-PS-N-KDKCHP
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Seminar: Clinical diagnosis of mentally ill people
Name in Polish: Konwersatorium: Diagnoza kliniczna osób chorych psychicznie
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

advanced

Learning outcome code/codes:

PS_W14

PS_W16

PS_U12

PS_K03

Short description: (in Polish)

Zasadniczym celem wykładów jest przedstawienie studentom wiedzy z zakresu diagnozy klinicznej osób chorych psychicznie.

Zaznajomienie ich z celem diagnozy klinicznej, zasadami jej przeprowadzania

Zapoznanie z zasadami formułowania hipotez diagnostycznych i i doboru metod i technik diagnostycznych do celu badania

Zapoznanie z metodami i technikami stosowanymi w klinicznej diagnozie psychologicznej

Zapoznanie z kliniczną wartością wyników i wnioskowania

Efekt kształcenia: zdobycie praktycznych kompetencji z zakresu klinicznej diagnozy osób chorych psychicznie

Full description: (in Polish)

1.Cel diagnozy klinicznej i zasady jej przeprowadzania.

2. Etiologia zaburzeń psychicznych

3. Formułowanie hipotez diagnostycznych, prawidłowości i nieprawidłowości w sformułowaniu problemu badawczego i hipotez diagnostycznych

4. Metody i techniki stosowane w klinicznej diagnozie psychologicznej

5. Diagnoza kliniczna - komunikacja z pacjentem, najczęstsze trudności i sposoby ich rozwiązywania.

6.kliniczna wartość wyników i wnioskowania

7. przekazywanie wyników diagnozy różnym odbiorcom

8. Diagnoza psychologiczna w praktyce

9. Narzędzia diagnostyczne przez pryzmat standardów profesjonalnej diagnozy

10.Rola badania neuropsychologicznego

11.Etyka zawodowa psychologa klinicznego

Bibliography: (in Polish)

Filipczak. M., Paliuchowski W., zalewski B., Tarnowska M. ( 2015) Diagnoza psychologiczna kompetencje i standardy. Wybrane zagadnienia. Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Warszawa

H Sęk ( 2016) Psychologia kliniczna t.1-2, PWN, Warszawa

Sawicka M., Kuhn-Dymecka A. (2012) Psychologia kliniczna podręcznik praktyczny dla specjalistów, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej Warszawa

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

1. Student opisuje prawidłowości i nieprawidłowości w sformułowaniu problemu badawczego i hipotez diagnostycznych

2. Student potrafi wymienić i opisać metody i techniki stosowane w klinicznej diagnozie psychologicznej.

3. Student potrafi wymieć trudności w komunikacji z z pacjentem i sposoby ich rozwiązywania.

4. Student opisuje różnice wynikająca z przekazywania wyników diagnozy różnym odbiorcom

5. Student potrafi przeprowadzić wywiad kliniczny z pacjentem, wstępnie ocenić stan psychiczny, definiuje poszczególne elementy procesu diagnostycznego.

6.Student potrafi przedstawić zagadnienia wynikające z etyki zawodowej psychologa klinicznego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

efekt kształcenia nr 1 student opisuje prawidłowości i nieprawidłowości w sformułowaniu problemu badawczego i hipotez diagnostycznych

- na ocenę 2 (ndst.): student nie potrafi podać prawidłowości i nieprawidłowości w sformułowaniu problemu badawczego i hipotez diagnostycznych

- na ocenę 3 (dost.): student potrafi opisać formułowanie problemu badawczego i hipotez diagnostycznych, nie potrafi wymienić podstawowych różnic

- na ocenę 4 (db.): student opisuje prawidłowości i nieprawidłowości w sformułowaniu problemu badawczego i hipotez diagnostycznych, popełnia

drobne błędy ,

- na ocenę 5 (bdb.): student opisuje prawidłowości i nieprawidłowości w sformułowaniu problemu badawczego i hipotez diagnostycznych potrafi przedstawić prawidłowo sformułowane pytania i hipotezy badawcze

2) efekt kształcenia nr 2 pn. student potrafi wymienić i opisać metody i techniki stosowane w klinicznej diagnozie psychologicznej.

- na ocenę 2 (ndst.): student nie zna metod i techniki stosowanych w klinicznej diagnozie psychologicznej,

- na ocenę 3 (dost.): student potrafi wymienić metody i techniki stosowane w klinicznej diagnozie psychologicznej, popełnia błędy w określeniu zastosowania danej metody do problemu diagnostycznego lub czyni to pobieżnie,

- na ocenę 4 (db.): student sprawnie posługuje się metoda i technikami stosowanymi w klinicznej diagnozie psychologicznej robi niewielkie błędy w doborze odpowiednich metod diagnostycznych do problem badawczego

- na ocenę 5 (bdb.): Student sprawnie posługuje się metodami i technikami stosowane w klinicznej diagnozie psychologicznej

3) efekt kształcenia nr 3 pn. student potrafi i wymieć trudności w komunikacji z z pacjentem i sposoby ich rozwiązywania.

- na ocenę 2 (ndst.): student nie potrafi wymienić trudności w komunikacji z pacjentem i sposobów ich rozwiązywania,

- na ocenę 3 (dost.): student potrafi prawidłowo opisać trzy elementy składające się na trudności w komunikacji z pacjentem

- na ocenę 4 (db.): student potrafi prawidłowo opisać wszystkie elementy (robi nieznaczne błędy)

- na ocenę 5 (bdb.): student potrafi prawidłowo opisać wszystkie elementy dotyczące trudności w komunikacji z pacjentem

nr 4 pn. student opisuje różnice wynikająca z przekazywania wyników diagnozy różnym odbiorcom.

- na ocenę 2 (ndst.): student nie potrafi zdefiniować różnicy wynikającej z przekazywania wyników różnym odbiorcom

ocenę 3 (dost.): student potrafi wymienić czynniki które wynikają z przekazywania diagnozy różnym odbiorcom

- na ocenę 4 (db.): student prawidłowo opisuje różnice wynikająca z przekazywania wyników diagnozy różnym odbiorcom , robi niewielkie błędy,

- na ocenę 5 (bdb.): student prawidłowo opisuje różnice wynikająca z przekazywania wyników diagnozy różnym odbiorcom

5) efekt kształcenia nr 5 pn.Student potrafi przeprowadzić wywiad kliniczny z pacjentem, wstępnie ocenić stan psychiczny, definiuje poszczególne elementy procesu diagnostycznego.

- na ocenę 2 (nast.): student nie potrafi przeprowadzić wywiadu klinicznego z pacjentem, wstępnie ocenić stan psychiczny, nie potrafi definiować poszczególne elementy procesu diagnostycznego.

- na ocenę 4 (db.): student potrafi i przeprowadzić wywiad kliniczny z pacjentem, wstępnie ocenić stan psychiczny, definiuje poszczególne elementy procesu diagnostycznego. robi niewielkie błędy w opisie,

- na ocenę 5 (bdb.): student potrafi przeprowadzić wywiad kliniczny z pacjentem, wstępnie ocenić stan psychiczny, definiuje poszczególne elementy procesu diagnostycznego podaje przykłady.

6) efekt kształcenia nr 5 pn. student potrafi przeprowadzić wywiad kliniczny z pacjentem, wstępnie ocenić stan psychiczny, definiuje poszczególne elementy procesu diagnostycznego.

- na ocenę 2 (ndst.): student nie potrafi przeprowadzić wywiadu klinicznego z pacjentem, wstępnie ocenić stanu

psychicznego, nie umie wymienić poszczególnych elementów procesu diagnostycznego,

- na ocenę 3 (dost.): student potrafi przeprowadzić wywiad kliniczny z pacjentem, potrafi ocenić wstępnie stan psychiczny,

nie potrafi wymieć elementów procesu diagnostycznego

na ocenę 4 ( db) student potrafi i przeprowadzić wywiad kliniczny z pacjentem, wstępnie ocenić stan psychiczny, definiuje poszczególne elementy procesu diagnostycznego. robi niewielkie błędy w opisie

na ocenę 5 ( bdb) student potrafi i przeprowadzić wywiad kliniczny z pacjentem, wstępnie ocenić stan psychiczny, definiuje poszczególne elementy procesu diagnostycznego. podaje przykłady,

Kryteria zaliczenia przedmiotu:

- obecność na wykładach i ćwiczeniach (dopuszczalne 2 nieobecności)

- zaliczenie ustne obejmujące materiał z wykładów

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)