Optymalizacja rozwoju człowieka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-ORC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Optymalizacja rozwoju człowieka |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W08, PS_U05, PS_KO2 |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu rozwoju człowieka oraz diagnozy psychologicznej. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu jest przekazanie wiedzy odnośnie założeń i formy prowadzenia diagnozy funkcjonalnej w oparciu o Międzynarodową Klasyfikację Zdrowia i Niepełnosprawności (International Classification of Functioning, Disability and Health - ICF). Studenci będę mieli okazję zapoznać się z metodami i narzędziami planowania oddziaływań wspierających zmierzających do zoptymalizowania funkcjonowania człowieka (m.in w oparciu o model rehab-cycle). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: - Student rozumie specyfikę psychologii rozwoju człowieka i jej optymalizacji, - Student posiada wiedzę na temat różnych koncepcji i teorii z zakresu psychologii rozwoju człowieka, umie je identyfikować i nawiązać do praktyki psychologicznej - Student zna podstawowe metody oceny różnych obszarów rozwoju człowieka, zna ich specyfikę teoretyczną i praktyczną Umiejętności: - Student potrafi określić harmonijny oraz nieharmonijny rozwój człowieka - Student potrafi interpretować wyniki badań naukowych Kompetencje - Student ma świadomość zalet oraz wad diagnozy funkcjonalnej - Student zdaje sobie sprawę z istoty prowadzenia diagnozy funkcjonalnej opartej na klasyfikacji ICF |
Metody i kryteria oceniania: |
Metoda oceniania: Prace zaliczeniowe w trakcie semestru. Kryteria oceniania: na ocenę 5 (bdb): student bardzo dobrze zna i rozumie rolę procesów psychicznych oraz kierunki ich rozwoju; bardzo dobrze orientuje się w narzędziach diagnostycznych umożliwiających ocenę różnych obszarów funkcjonowania na ocenę 4 (db): student dobrze zna i rozumie rolę procesów psychicznych oraz kierunki ich rozwoju; dobrze orientuje się w narzędziach diagnostycznych umożliwiających ocenę różnych obszarów funkcjonowania na ocenę 3 (dst): student w wystarczającym stopniu poznał i zrozumiał rolę procesów psychicznych oraz kierunki ich rozwoju; w wystarczającym stopniu orientuje się w narzędziach diagnostycznych umożliwiających ocenę różnych obszarów funkcjonowania na ocenę 2 (ndst.): student nie ma wystarczającej wiedzy na temat roli procesów psychicznych oraz kierunków ich rozwoju; nie orientuje się w narzędziach diagnostycznych umożliwiających ocenę różnych obszarów rozwoju psychicznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ilona Skoczeń | |
Prowadzący grup: | Ilona Skoczeń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.