Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Basic temperamental dispositions

General data

Course ID: WF-PS-N-PDT
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Basic temperamental dispositions
Name in Polish: Podstawowe dyspozycje temperamentalne
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla II roku psychologii
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

psychology

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

PS_W02

PS_W03

PS_W07

PS_U04

Preliminary Requirements:

(in Polish) -

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z przeglądem klasycznych i najnowszych ujęć teoretycznych skoncentrowanych wokół temperamentu człowieka. Prezentacja koncepcji teoretycznych uzupełniona będzie pracą z podstawowymi narzędziami badawczymi służącymi do pomiaru cech temperamentu postulowanych w omawianych teoriach i modelach, a Student nabędzie umiejętności posługiwania się nimi oraz interpretowania uzyskiwanych za ich pomocą wyników. W trakcie zajęć szczególny akcent zostanie położony na rozważaniach z zakresu struktury temperamentu, w połączeniu z podkreśleniem swoistej specyfiki tego obszaru. Ponadto Studenci zostaną również zaznajomieni z najnowszymi analizami teoretycznymi dotyczącymi podstawowych wymiarów konstytuujących strukturę temperamentu, a także z bieżącymi badaniami empirycznymi prowadzonymi na tym polu.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

• Efekty wiedzy (PS_W02, PS_W03, PS_W07)

Student:

W1_definiuje pojęcie temperamentu oraz wskazuje specyfikę tego obszaru

W2_identyfikuje podstawowe koncepcje temperamentu i opisuje ich charakterystykę

W3_charakteryzuje różne ujęcia struktury temperamentu

W4_rozróżnia podstawowe metody pomiaru temperamentu oraz zna ich specyfikę (teoretyczną i praktyczną)

• Efekty umiejętności (PS_U04)

Student:

U1_porządkuje podstawowe pojęcia z zakresu psychologii temperamentu

U2_poddaje krytyce różnorodne podejścia do ujęcia temperamentu i jego struktury

U3_umie posługiwać się wybranymi kwestionariuszami do pomiaru temperamentu

U4_potrafi interpretować wyniki uzyskane za pomocą narzędziu służących do pomiaru cech temperamentu

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- ocena 5 (bdb):

• (W1, W2, W3, W4)

Student w wysokim stopniu opanował wiedzę dotyczącą temperamentu, różnych jego ujęć teoretycznych, a także jego struktury; bardzo dobrze rozumie i porównuje specyfikę tych ujęć; ponadto doskonale zna i rozróżnia podstawowe narzędzia służące do pomiaru temperamentu, zna ich specyfikę teoretyczną i praktyczną

• (U1, U2, U3, U4)

Student bardzo dobrze porządkuje pojęcia dotyczące temperamentu i jego struktury z uwzględnieniem ich specyfiki; bardzo trafnie interpretuje wyniki uzyskane za ich pomocą; potrafi skonfrontować i zintegrować wiedzę o temperamencie jednostki zdobytą z różnych źródeł; samodzielne interpretuje przypadki ludzkich zachowań w świetle poznanych teorii temperamentu

- ocena 4 (bdb):

• (W1, W2, W3, W4)

Student w dobrym stopniu opanował wiedzę dotyczącą temperamentu, różnych jego ujęć teoretycznych, a także jego struktury; dobrze rozumie i porównuje specyfikę tych ujęć; zna i rozróżnia podstawowe narzędzia służące do pomiaru temperamentu, zna ich specyfikę teoretyczną i praktyczną

• (U1, U2, U3, U4)

Student dobrze porządkuje pojęcia dotyczące temperamentu i jego struktury z uwzględnieniem ich specyfiki; trafnie interpretuje wyniki uzyskane za ich pomocą; potrafi interpretować przypadki ludzkich zachowań w świetle poznanych teorii temperamentu

- ocena 3 (dst):

• (W1, W2, W3, W4)

Student w wystarczającym stopniu opanował wiedzę dotyczącą temperamentu, różnych jego ujęć teoretycznych, a także jego struktury; rozumie ją jednak fragmentarycznie; w stopniu wystarczającym zna i rozróżnia podstawowe narzędzia służące do pomiaru temperamentu, zna ich specyfikę teoretyczną i praktyczną w stopniu dostatecznym

• (U1, U2, U3, U4)

Student słabo porządkuje pojęcia dotyczące temperamentu i jego struktury z uwzględnieniem ich specyfiki; potrafi zinterpretować wyniki uzyskane za ich pomocą; potrafi interpretować przypadki ludzkich zachowań w świetle poznanych teorii temperamentu, chociaż potrzebuje pomocy prowadzącego

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 17 places more information
Coordinators: Klaudia Ponikiewska
Group instructors: Klaudia Ponikiewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) • Efekty wiedzy

Student:

1) definiuje pojęcie temperamentu oraz wskazuje specyfikę tego obszaru

2) identyfikuje podstawowe koncepcje temperamentu i opisuje ich charakterystykę

3) charakteryzuje różne ujęcia struktury temperamentu

4) rozróżnia podstawowe metody pomiaru temperamentu oraz zna ich specyfikę (teoretyczną i praktyczną)


• Efekty umiejętności

Student:

1) porządkuje podstawowe pojęcia z zakresu psychologii temperamentu

2) poddaje krytyce różnorodne podejścia do ujęcia temperamentu i jego struktury

3) umie posługiwać się wybranymi kwestionariuszami do pomiaru temperamentu

4) potrafi interpretować wyniki uzyskane za pomocą narzędziu służących do pomiaru cech temperamentu


• Efekty kompetencji

Student:

1) wykazuje odpowiedzialność za własną pracę i wyrażane opinie

2) bierze udział w dyskusji

3) wykazuje zrozumienie wobec różnorodności

4) zachowuje otwartość na opinie innych osób


ECTS: 4 punkty (udział w zajęciach: 30 godzin, przygotowanie do zajęć: 30 godzin; przygotowanie do kolokwium: 30 godzin; konsultacje: 10 godzin), [100 : 25 = 4]

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours, 25 places more information
Coordinators: Klaudia Ponikiewska
Group instructors: Klaudia Ponikiewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) • Efekty wiedzy

Student:

1) definiuje pojęcie temperamentu oraz wskazuje specyfikę tego obszaru

2) identyfikuje podstawowe koncepcje temperamentu i opisuje ich charakterystykę

3) charakteryzuje różne ujęcia struktury temperamentu

4) rozróżnia podstawowe metody pomiaru temperamentu oraz zna ich specyfikę (teoretyczną i praktyczną)


• Efekty umiejętności

Student:

1) porządkuje podstawowe pojęcia z zakresu psychologii temperamentu

2) poddaje krytyce różnorodne podejścia do ujęcia temperamentu i jego struktury

3) umie posługiwać się wybranymi kwestionariuszami do pomiaru temperamentu

4) potrafi interpretować wyniki uzyskane za pomocą narzędziu służących do pomiaru cech temperamentu


• Efekty kompetencji

Student:

1) wykazuje odpowiedzialność za własną pracę i wyrażane opinie

2) bierze udział w dyskusji

3) wykazuje zrozumienie wobec różnorodności

4) zachowuje otwartość na opinie innych osób


ECTS: 4 punkty (udział w zajęciach: 30 godzin, przygotowanie do zajęć: 30 godzin; przygotowanie do kolokwium: 30 godzin; konsultacje: 10 godzin), [100 : 25 = 4]

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours, 25 places more information
Coordinators: Klaudia Ponikiewska
Group instructors: Klaudia Ponikiewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS: 4 punkty (udział w zajęciach: 30 godzin, przygotowanie do zajęć: 30 godzin; przygotowanie do kolokwium: 30 godzin; konsultacje: 10 godzin), [100 : 25 = 4]

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)