Basic temperamental dispositions
General data
Course ID: | WF-PS-N-PDT |
Erasmus code / ISCED: |
14.4
|
Course title: | Basic temperamental dispositions |
Name in Polish: | Podstawowe dyspozycje temperamentalne |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla II roku psychologii |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychology |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | PS_W02 PS_W03 PS_W07 PS_U04 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) - |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z przeglądem klasycznych i najnowszych ujęć teoretycznych skoncentrowanych wokół temperamentu człowieka. Prezentacja koncepcji teoretycznych uzupełniona będzie pracą z podstawowymi narzędziami badawczymi służącymi do pomiaru cech temperamentu postulowanych w omawianych teoriach i modelach, a Student nabędzie umiejętności posługiwania się nimi oraz interpretowania uzyskiwanych za ich pomocą wyników. W trakcie zajęć szczególny akcent zostanie położony na rozważaniach z zakresu struktury temperamentu, w połączeniu z podkreśleniem swoistej specyfiki tego obszaru. Ponadto Studenci zostaną również zaznajomieni z najnowszymi analizami teoretycznymi dotyczącymi podstawowych wymiarów konstytuujących strukturę temperamentu, a także z bieżącymi badaniami empirycznymi prowadzonymi na tym polu. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) • Efekty wiedzy (PS_W02, PS_W03, PS_W07) Student: W1_definiuje pojęcie temperamentu oraz wskazuje specyfikę tego obszaru W2_identyfikuje podstawowe koncepcje temperamentu i opisuje ich charakterystykę W3_charakteryzuje różne ujęcia struktury temperamentu W4_rozróżnia podstawowe metody pomiaru temperamentu oraz zna ich specyfikę (teoretyczną i praktyczną) • Efekty umiejętności (PS_U04) Student: U1_porządkuje podstawowe pojęcia z zakresu psychologii temperamentu U2_poddaje krytyce różnorodne podejścia do ujęcia temperamentu i jego struktury U3_umie posługiwać się wybranymi kwestionariuszami do pomiaru temperamentu U4_potrafi interpretować wyniki uzyskane za pomocą narzędziu służących do pomiaru cech temperamentu |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - ocena 5 (bdb): • (W1, W2, W3, W4) Student w wysokim stopniu opanował wiedzę dotyczącą temperamentu, różnych jego ujęć teoretycznych, a także jego struktury; bardzo dobrze rozumie i porównuje specyfikę tych ujęć; ponadto doskonale zna i rozróżnia podstawowe narzędzia służące do pomiaru temperamentu, zna ich specyfikę teoretyczną i praktyczną • (U1, U2, U3, U4) Student bardzo dobrze porządkuje pojęcia dotyczące temperamentu i jego struktury z uwzględnieniem ich specyfiki; bardzo trafnie interpretuje wyniki uzyskane za ich pomocą; potrafi skonfrontować i zintegrować wiedzę o temperamencie jednostki zdobytą z różnych źródeł; samodzielne interpretuje przypadki ludzkich zachowań w świetle poznanych teorii temperamentu - ocena 4 (bdb): • (W1, W2, W3, W4) Student w dobrym stopniu opanował wiedzę dotyczącą temperamentu, różnych jego ujęć teoretycznych, a także jego struktury; dobrze rozumie i porównuje specyfikę tych ujęć; zna i rozróżnia podstawowe narzędzia służące do pomiaru temperamentu, zna ich specyfikę teoretyczną i praktyczną • (U1, U2, U3, U4) Student dobrze porządkuje pojęcia dotyczące temperamentu i jego struktury z uwzględnieniem ich specyfiki; trafnie interpretuje wyniki uzyskane za ich pomocą; potrafi interpretować przypadki ludzkich zachowań w świetle poznanych teorii temperamentu - ocena 3 (dst): • (W1, W2, W3, W4) Student w wystarczającym stopniu opanował wiedzę dotyczącą temperamentu, różnych jego ujęć teoretycznych, a także jego struktury; rozumie ją jednak fragmentarycznie; w stopniu wystarczającym zna i rozróżnia podstawowe narzędzia służące do pomiaru temperamentu, zna ich specyfikę teoretyczną i praktyczną w stopniu dostatecznym • (U1, U2, U3, U4) Student słabo porządkuje pojęcia dotyczące temperamentu i jego struktury z uwzględnieniem ich specyfiki; potrafi zinterpretować wyniki uzyskane za ich pomocą; potrafi interpretować przypadki ludzkich zachowań w świetle poznanych teorii temperamentu, chociaż potrzebuje pomocy prowadzącego |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
CW
CW
W CW
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 17 places
|
|
Coordinators: | Klaudia Ponikiewska | |
Group instructors: | Klaudia Ponikiewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) • Efekty wiedzy Student: 1) definiuje pojęcie temperamentu oraz wskazuje specyfikę tego obszaru 2) identyfikuje podstawowe koncepcje temperamentu i opisuje ich charakterystykę 3) charakteryzuje różne ujęcia struktury temperamentu 4) rozróżnia podstawowe metody pomiaru temperamentu oraz zna ich specyfikę (teoretyczną i praktyczną) • Efekty umiejętności Student: 1) porządkuje podstawowe pojęcia z zakresu psychologii temperamentu 2) poddaje krytyce różnorodne podejścia do ujęcia temperamentu i jego struktury 3) umie posługiwać się wybranymi kwestionariuszami do pomiaru temperamentu 4) potrafi interpretować wyniki uzyskane za pomocą narzędziu służących do pomiaru cech temperamentu • Efekty kompetencji Student: 1) wykazuje odpowiedzialność za własną pracę i wyrażane opinie 2) bierze udział w dyskusji 3) wykazuje zrozumienie wobec różnorodności 4) zachowuje otwartość na opinie innych osób ECTS: 4 punkty (udział w zajęciach: 30 godzin, przygotowanie do zajęć: 30 godzin; przygotowanie do kolokwium: 30 godzin; konsultacje: 10 godzin), [100 : 25 = 4] |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU KON
KON
W KON
KON
TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Klaudia Ponikiewska | |
Group instructors: | Klaudia Ponikiewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) • Efekty wiedzy Student: 1) definiuje pojęcie temperamentu oraz wskazuje specyfikę tego obszaru 2) identyfikuje podstawowe koncepcje temperamentu i opisuje ich charakterystykę 3) charakteryzuje różne ujęcia struktury temperamentu 4) rozróżnia podstawowe metody pomiaru temperamentu oraz zna ich specyfikę (teoretyczną i praktyczną) • Efekty umiejętności Student: 1) porządkuje podstawowe pojęcia z zakresu psychologii temperamentu 2) poddaje krytyce różnorodne podejścia do ujęcia temperamentu i jego struktury 3) umie posługiwać się wybranymi kwestionariuszami do pomiaru temperamentu 4) potrafi interpretować wyniki uzyskane za pomocą narzędziu służących do pomiaru cech temperamentu • Efekty kompetencji Student: 1) wykazuje odpowiedzialność za własną pracę i wyrażane opinie 2) bierze udział w dyskusji 3) wykazuje zrozumienie wobec różnorodności 4) zachowuje otwartość na opinie innych osób ECTS: 4 punkty (udział w zajęciach: 30 godzin, przygotowanie do zajęć: 30 godzin; przygotowanie do kolokwium: 30 godzin; konsultacje: 10 godzin), [100 : 25 = 4] |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO KON
KON
TU W KON
KON
TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Klaudia Ponikiewska | |
Group instructors: | Klaudia Ponikiewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS: 4 punkty (udział w zajęciach: 30 godzin, przygotowanie do zajęć: 30 godzin; przygotowanie do kolokwium: 30 godzin; konsultacje: 10 godzin), [100 : 25 = 4] |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.