Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Psychology of work and organization

General data

Course ID: WF-PS-N-PPO
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (9998) Sustainable development The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Psychology of work and organization
Name in Polish: Psychologia pracy i organizacji
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla III roku
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Przedmiot przybliża problematykę funkcjonowania czcłwieka w sytuacjach realizacji pracy zawodowej.

Full description: (in Polish)

Wykonywanie pracy zawodowej wymaga wymaga określonych kwalifikacji formalnych (potwierdzonych dokumentami) , umiejętności realizacji zadań realizowanych na danym stanowisku pracy oraz kompetencji społecznych wynikających z pełnionej roli w grupie zawodowej (zespole pracowniczym).

Poznanie ww. zależności, istniejących w środowisku pracy, stwarza szansę efektywnego wykonywania zadań. Również poznanie mechanizmów społecznych funkcjonowania pracownika w miejscu pracy wpływa na jego samopoczucie, zdrowie, jakość życia. etc.

Psychologia pracy i organizacji stwarza szansę optymalizacji procedur doboru zawodowego, a w efekcie przyczynia się do efektywności, niezawodności realizacji zadań oraz satysfakcji z pełnionej roli zawodowej.

Przedmiot, oprócz ww. problemów funkcjonowania człowieka w miejscu pracy, przybliży aspekty prawne i merytoryczne badań psychologicznych w działach personalnych (badania selekcyjne, okresowe, okolicznościowe).

Zostaną przedstawione zagrożenia techniczne, społeczne na wybranych stanowiskach pracy oraz procedury oddziaływań psychologicznych (np. debriefing).

Bibliography: (in Polish)

Baka Ł., Zachowania Kontrproduktywne w pracy, Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2017,

Chmiel Nik, Psychologia pracy i organizacji, GWP, Gdańsk,

Czerw A. , Psychologiczny model dobrostanu w pracy. Wartość i sens pracy, PWN, 2017,

Jaworska Dorota, Ostaszewska Aneta, Rychlicka-Maraszek Katarzyna (red.), Współczesne przestrzenie pracy, Difin 2016,

Lubrańska A., Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia, Wydawnictwo Difin, 2017,

Mamcarz P, Psychologia transportu, Difin, 2018,

Ratajczak Z., Psychologia pracy i organizacji, PWN,

Terelak, J., Człowiek w sytuacji pracy w okresie ponowoczesności. Warszawa: Wyd. UKSW. 2011,

Wołek Z. Kultura pracy profesjonalisty, Difin, 2017,

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

Student posiada szeroki zakres wiedzy w obszarze diagnozy psychologicznej. Rozumie jej istotność w pracy psychologa. Potrafi powiązać fakty w ciągu przyczynowo-skutkowym oraz określić poziom ich istotności w kontekście próby całościowego zrozumienia podejmowanych przez ludzi zachowań.

Umiejętności:

Student potrafi wskazać metody diagnostyczne adekwatne do wskazywanego problemu. Potrafi wskazać obszary istotne dla uzyskania rzetelnego obrazu funkcjonowania pacjenta.

Kompetencje:

Student jest w stanie wskazać adekwatne metody diagnostyczne oraz zastosować je w praktyce. Jest w stanie wysnuć wnioski i zinterpretować uzyskane informacje.

Zachowuje należytą ostrożność, respektuje zasady etyki, posiadaną wiedzę oraz zna metodykę pracy psychologa-diagnosty.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena dotyczy oryginalności i poprawności merytorycznej zaprezentowanej semestralnej pracy kontrolnej.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours, 80 places more information
Coordinators: Zdzisław Kobos
Group instructors: Zdzisław Kobos
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Przedmiot przybliża problematykę funkcjonowania czcłwieka w sytuacjach realizacji pracy zawodowej.

Full description: (in Polish)

Wykonywanie pracy zawodowej wymaga wymaga określonych kwalifikacji formalnych (potwierdzonych dokumentami) , umiejętności realizacji zadań realizowanych na danym stanowisku pracy oraz kompetencji społecznych wynikających z pełnionej roli w grupie zawodowej (zespole pracowniczym).

Poznanie ww. zależności, istniejących w środowisku pracy, stwarza szansę efektywnego wykonywania zadań. Również poznanie mechanizmów społecznych funkcjonowania pracownika w miejscu pracy wpływa na jego samopoczucie, zdrowie, jakość życia. etc.

Psychologia pracy i organizacji stwarza szansę optymalizacji procedur doboru zawodowego, a w efekcie przyczynia się do efektywności, niezawodności realizacji zadań oraz satysfakcji z pełnionej roli zawodowej.

Przedmiot, oprócz ww. problemów funkcjonowania człowieka w miejscu pracy, przybliży aspekty prawne i merytoryczne badań psychologicznych w działach personalnych (badania selekcyjne, okresowe, okolicznościowe).

Zostaną przedstawione zagrożenia techniczne, społeczne na wybranych stanowiskach pracy oraz procedury oddziaływań psychologicznych (np. debriefing).

Bibliography: (in Polish)

Baka Ł., Zachowania Kontrproduktywne w pracy, Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2017,

Chmiel Nik, Psychologia pracy i organizacji, GWP, Gdańsk,

Czerw A. , Psychologiczny model dobrostanu w pracy. Wartość i sens pracy, PWN, 2017,

Jaworska Dorota, Ostaszewska Aneta, Rychlicka-Maraszek Katarzyna (red.), Współczesne przestrzenie pracy, Difin 2016,

Lubrańska A., Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia, Wydawnictwo Difin, 2017,

Mamcarz P, Psychologia transportu, Difin, 2018,

Ratajczak Z., Psychologia pracy i organizacji, PWN,

Terelak, J., Człowiek w sytuacji pracy w okresie ponowoczesności. Warszawa: Wyd. UKSW. 2011,

Wołek Z. Kultura pracy profesjonalisty, Difin, 2017,

Wymagania wstępne: (in Polish)

brak

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours, 100 places more information
Coordinators: Mikołaj Stolarski
Group instructors: Mikołaj Stolarski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Przedmiot przybliża problematykę funkcjonowania czcłwieka w sytuacjach realizacji pracy zawodowej.

Full description: (in Polish)

Wykonywanie pracy zawodowej wymaga wymaga określonych kwalifikacji formalnych (potwierdzonych dokumentami) , umiejętności realizacji zadań realizowanych na danym stanowisku pracy oraz kompetencji społecznych wynikających z pełnionej roli w grupie zawodowej (zespole pracowniczym).

Poznanie ww. zależności, istniejących w środowisku pracy, stwarza szansę efektywnego wykonywania zadań. Również poznanie mechanizmów społecznych funkcjonowania pracownika w miejscu pracy wpływa na jego samopoczucie, zdrowie, jakość życia. etc.

Psychologia pracy i organizacji stwarza szansę optymalizacji procedur doboru zawodowego, a w efekcie przyczynia się do efektywności, niezawodności realizacji zadań oraz satysfakcji z pełnionej roli zawodowej.

Przedmiot, oprócz ww. problemów funkcjonowania człowieka w miejscu pracy, przybliży aspekty prawne i merytoryczne badań psychologicznych w działach personalnych (badania selekcyjne, okresowe, okolicznościowe).

Zostaną przedstawione zagrożenia techniczne, społeczne na wybranych stanowiskach pracy oraz procedury oddziaływań psychologicznych (np. debriefing).

Bibliography: (in Polish)

Baka Ł., Zachowania Kontrproduktywne w pracy, Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2017,

Chmiel Nik, Psychologia pracy i organizacji, GWP, Gdańsk,

Czerw A. , Psychologiczny model dobrostanu w pracy. Wartość i sens pracy, PWN, 2017,

Jaworska Dorota, Ostaszewska Aneta, Rychlicka-Maraszek Katarzyna (red.), Współczesne przestrzenie pracy, Difin 2016,

Lubrańska A., Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia, Wydawnictwo Difin, 2017,

Mamcarz P, Psychologia transportu, Difin, 2018,

Ratajczak Z., Psychologia pracy i organizacji, PWN,

Terelak, J., Człowiek w sytuacji pracy w okresie ponowoczesności. Warszawa: Wyd. UKSW. 2011,

Wołek Z. Kultura pracy profesjonalisty, Difin, 2017,

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours, 100 places more information
Coordinators: Mikołaj Stolarski
Group instructors: Mikołaj Stolarski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem wykładu jest przybliżenie studentom tematyki i zagadnień związanych z Psychologią Pracy i Organizacji.

Full description: (in Polish)

Wykonywanie pracy zawodowej wymaga wymaga określonych kwalifikacji formalnych (potwierdzonych dokumentami) , umiejętności realizacji zadań realizowanych na danym stanowisku pracy oraz kompetencji społecznych wynikających z pełnionej roli w grupie zawodowej (zespole pracowniczym).

Poznanie ww. zależności, istniejących w środowisku pracy, stwarza szansę efektywnego wykonywania zadań. Również poznanie mechanizmów społecznych funkcjonowania pracownika w miejscu pracy wpływa na jego samopoczucie, zdrowie, jakość życia. etc.

Psychologia pracy i organizacji stwarza szansę optymalizacji procedur doboru zawodowego, a w efekcie przyczynia się do efektywności, niezawodności realizacji zadań oraz satysfakcji z pełnionej roli zawodowej.

Przedmiot, oprócz ww. problemów funkcjonowania człowieka w miejscu pracy, przybliży aspekty prawne i merytoryczne badań psychologicznych w działach personalnych (badania selekcyjne, okresowe, okolicznościowe).

Zostaną przedstawione zagrożenia techniczne, społeczne na wybranych stanowiskach pracy oraz procedury oddziaływań psychologicznych (np. debriefing).

Bibliography: (in Polish)

Baka Ł., Zachowania Kontrproduktywne w pracy, Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2017,

Chmiel Nik, Psychologia pracy i organizacji, GWP, Gdańsk,

Czerw A. , Psychologiczny model dobrostanu w pracy. Wartość i sens pracy, PWN, 2017,

Jaworska Dorota, Ostaszewska Aneta, Rychlicka-Maraszek Katarzyna (red.), Współczesne przestrzenie pracy, Difin 2016,

Lubrańska A., Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia, Wydawnictwo Difin, 2017,

Mamcarz P, Psychologia transportu, Difin, 2018,

Ratajczak Z., Psychologia pracy i organizacji, PWN,

Terelak, J., Człowiek w sytuacji pracy w okresie ponowoczesności. Warszawa: Wyd. UKSW. 2011,

Wołek Z. Kultura pracy profesjonalisty, Difin, 2017,

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)