Group work
General data
Course ID: | WF-PS-N-PRG |
Erasmus code / ISCED: |
14.4
|
Course title: | Group work |
Name in Polish: | Praca grupowa |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla II roku psychologii |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychology |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | PS_W08; PS_K01; PS_K07 |
Short description: |
The aim of the course is to familiarize students with the basic principles and methods of working with a group. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami i metodami pracy z grupą metodami warsztatowymi na podstawie przygotowanego scenariusza zajęć psychoedukacyjnych dla dzieci i/lub młodzieży oraz praktyczne doświadczenie poprowadzenia warsztatu w grupie szkolnej. Zwieńczeniem zajęć będzie superwizja, czyli możliwość refleksji nad odbytym doświadczeniem i odpowiedzi na powstałe pytania. Zakres tematów: 1. Zajęcia wprowadzające i organizacyjne: cele i zakres kursu, warunki zaliczenia, podział prowadzących i szkół, wstępne zapoznanie ze scenariuszem. 2. Przedstawienie podstawowych zasad pracy z grupą i konstruowania scenariusza. Omówienie scenariusza zajęć pracy grupowej. 3 – 7. Prowadzenie zajęć wybranej szkole. 8. Zajęcia podsumowujące: superwizja. Metody podające: - mini wykłady. Metody samodzielnego uczenia się: - ćwiczeniowo-praktyczne. - dyskusje. Zasady komunikacji: Na zajęciach obowiązuje netykieta oraz zasady komunikacji ustalone z prowadzącym. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: 1. Vopel, K. W. (2004). Warsztaty, skuteczna forma nauki, Kielce: Wydawnictwo Jedność. 2. Brudnik, E., Moszyńska, A., Owczarska, B. (2010). Ja i mój uczeń oracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce: Wydawnictwo Jedność. Literatura uzupełniająca: 1. Buldioski G., Grimaldi C., Mitter S., Titley G., Wagner G. (2002) Zasadnicze elementy szkolenia. Pakiet szkoleniowy. Seria T-kit, Strasbourg: Publikacje Rady Europy 2. Łaguna M., Fortuna P. (2009). Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 3. Kozak, A., Łaguna, M. (2009). Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 4. Biech, E., Silberman M. (2016), Metody aktywizujące w szkoleniach, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer. 5. Rae L. (2006), Efektywne szkolenie. Techniki doskonalenia umiejętności trenerskich, Kraków: Oficyna Ekonomiczna. 6. Urban, M. (2014). Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, czyli jak uatrakcyjnić zajęcia, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 7. Rojewska J. (2000), Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, Unus. 8. Rojewska J. (2000), Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Część II, Wałbrzych: Oficyna Wydawnicza Unus. 9. Bowkett S., (2000), Wyobraź sobie, że... Ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie uczniów, Warszawa: WSiP. 10. Vopel K., W. (2002), Umiejętność współpracy w grupach. Zabawy i improwizacje. Część 1, Kielce: Wydawnictwo Jedność. 11. Vopel K., W. (2002), Umiejętność współpracy w grupach. Zabawy i improwizacje. Część 2, Kielce: Wydawnictwo Jedność. 12. Edie West (2015), Przełamywanie pierwszych lodów integracja i aktywizacja grupy. Materiały szkoleniowe. 201 ćwiczeń i gier, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer. 13. Mary Scannell, Jim Cain (2014). Zbiór niedrogich gier szkoleniowych, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer. 14. Mel Silberman (2015), Aktywne ćwiczenia szkoleniowe, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W obszarze wiedzy: - student zna podstawowe zasady pracy z grupą metodami warsztatowymi; - student zna różne metody pracy z grupą. W obszarze umiejętności: - student potrafi przygotować scenariusz pracy grupowej dla dzieci i młodzieży z obszaru psychoedukacji; - student potrafi dobrać metody pracy z grupą odpowiednio do grupy. W obszarze kompetencji: - student jest otwarty na samodzielnie prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych w oparciu o metody warsztatowe |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunki zaliczenia: 1. Obecność obowiązkowa na zajęciach trzech zajęciach - zajęcia nr 1 i nr 2: wprowadzające i przygotowujące do pracy z grupą - zajęcia nr 8: podsumowujące, superwizyjne (ostatnie spotkanie w ramach cyklu zajęć. Ważne: nie ma możliwości zmiany grupy. Obowiązują listy obecności z usos. 2. Przeprowadzenie w trakcie semestru (najpóźniej do końca drugiego tygodnia czerwca) zajęć warsztatowych z obszaru psychoedukacji we wskazanej przez prowadzącego szkole na podstawie scenariusza omówionego na zajęciach. Warsztat trwa jednorazowo w jednej klasie 5 godz. lekcyjnych (+ przerwy). Studenci prowadzą zajęcia w parach. Ważne: warsztaty odbywają się od poniedziałku do piątku, w szkołach spoza Warszawy (do 150 km). Szkoły zwracają koszty dojazdu (równowartość biletu na trasie Warszawa – szkoła – Warszawa). 3. Napisanie raportu z przeprowadzonych w szkole zajęć - wg. wytycznych podanych na zajęciach i na przesłanym wzorze. 4. Przesłanie zaświadczenia ze szkoły potwierdzającego przeprowadzenie zajęć. Zaliczenie zajęć odbywa się na podstawie spełniania wszystkich warunków (1-4). Osoby, które nie spełnią któregokolwiek warunku nie zaliczają zajęć. W przypadku nieobecności usprawiedliwionej na zajęciach (nr 1, nr 2 i nr 8) wymagane jest zwolnienie lekarskie. Zaliczenie odbywa się wtedy poprzez napisanie pracy dodatkowej. Kryteria oceniania zostaną podane na zajęciach. Uzupełnienie: W przypadku zajęć realizowanych on-line/hybrydowych warunkiem uznania obecności na zajęciach jest zalogowanie się do wskazanego classroomu oraz włączenie kamery. W przypadku braku możliwości połączenia się i/lub braku kamery proszę o zgłoszenie się minimum dwa dni wcześniej do prowadzącego w celu zgłoszenia na uczelni konieczność przygotowania stanowiska do pracy zdalnej na terenie Instytutu. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 13 places
|
|
Coordinators: | Monika Gregorczuk | |
Group instructors: | Monika Gregorczuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 13 places
|
|
Coordinators: | Monika Gregorczuk | |
Group instructors: | Monika Gregorczuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 15 places
|
|
Coordinators: | Monika Gregorczuk | |
Group instructors: | Monika Gregorczuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.