Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Psychotherapeutic systems and approaches

General data

Course ID: WF-PS-N-SPP
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Psychotherapeutic systems and approaches
Name in Polish: Systemy i podejścia psychoterapeutyczne
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia kliniczna i psychoterapia
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

psychology

Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

PS_W14; PS_W16; PS_U07

Preliminary Requirements:

(in Polish) Zaliczony wykład z wprowadzenia do psychologii klinicznej i psychoterapii.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studenta na temat podejść psychoterapeutycznych, uznawanych jako podstawowe szkoły prowadzenia psychoterapii. Studenci zapoznają się z głównymi założeniami teoretycznymi, diagnozą, interwencjami i metodami pracy w podejściu psychoanalitycznym i psychodynamicznym, poznawczo-behawioralnym, humanistyczno-doświadczeniowym, systemowym oraz integracyjnym. Dodatkowo zostanie zwrócona uwaga na to, iż w ramach każdej ze szkół psychoterapii następowała ewolucja poglądów oraz różnicowanie się podejść. Przedstawione zostaną badania nad skutecznością psychoterapii, a także nowe trendy i dalsze kierunki rozwoju psychoterapii. Studenci będą mieli także okazję do poszerzenia dotychczasowej wiedzy o to, jak - w zależności od określonego systemu psychoterapii - wyglądać może konceptualizacja przypadku, w tym dobór technik i sposobów pracy z danym pacjentem.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

W1. Student rozumie, jak analizować rolę czynników sprzyjających zachowaniom zdrowotnym jak i patologiom w zakresie procesów psychicznych z punktu widzenia różnych podejść psychoterapeutycznych.

W2. Student ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod,

narzędzi diagnozy oraz interwencji psychoterapeutycznych oraz potrafi je różnicować ze względu na różne podejścia psychoterapeutyczne.

Umiejętności:

U1. Student interpretuje zjawiska psychiczne z punktu widzenia różnych systemów psychoterapeutycznych oraz potrafi dobrać techniki i sposoby z wybranych podejść psychoterapeutycznych odpowiednie dla danych form dysfunkcjonalnych.

Kompetencje społeczne:

K1. Student potrafi udzielić profesjonalnej porady w temacie psychoterapii i jej głównych nurtów; jest gotowy do udzielenia podstawowej pomocy psychologicznej i interwencji w oparciu o wybrany system psychologiczny/psychoterapeutyczny.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

W1-W2

Na ocenę bardzo dobrą:

- student wykazuje się bezbłędnym rozumieniem dotyczącym zdrowia i psychopatologii, teorii, metod i ich rozwoju, narzędzi diagnozy oraz interwencji psychoterapeutycznych w różnych systemach psychoterapeutycznych (co odzwierciedla się w poprawnych odpowiedziach/zdobytych punktach na poziomie 100-92%)

Na ocenę dobrą:

- student wykazuje się w zdecydowanej większości poprawnym rozumieniem dotyczącym zdrowia i psychopatologii, teorii, metod i ich rozwoju, narzędzi diagnozy oraz interwencji psychoterapeutycznych w różnych systemach psychoterapeutycznych (co odzwierciedla się w poprawnych odpowiedziach/zdobytych punktach na poziomie 91-84% w przypadku oceny dobrej plus i na poziomie 83-76% w przypadku oceny dobrej)

Na ocenę dostateczną:

- student wykazuje się w większości poprawnym rozumieniem dotyczącym zdrowia i psychopatologii, teorii, metod i ich rozwoju, narzędzi diagnozy oraz interwencji psychoterapeutycznych w różnych systemach psychoterapeutycznych (co odzwierciedla się w poprawnych odpowiedziach/zdobytych punktach na poziomie 75-68% w przypadku oceny dostatecznej plus i na poziomie 67-60% w przypadku oceny dostatecznej)

U1

Na ocenę bardzo dobrą:

- student analizuje wybrane studia przypadków z punktu widzenia wszystkich systemów psychoterapeutycznych (a), wnikliwie interpretuje zjawiska psychiczne (b) oraz bezbłędnie dobiera adekwatne dla problemu oraz nurtu techniki i metody pracy (c)

Na ocenę dobrą:

- student analizuje wybrane studia przypadków z punktu widzenia co najmniej dwóch systemów psychoterapeutycznych, dość szczegółowo interpretuje zjawiska psychiczne oraz niemal bezbłędnie dobiera adekwatne dla problemu oraz nurtu techniki i metody pracy (na ocenę dobrą plus: dwa elementy diagnozy na poziomie oceny dobrej, a jeden oceny bardzo dobrej)

Na ocenę dostateczną:

- student analizuje wybrane studia przypadków z punktu widzenia jednego systemu psychoterapeutycznego, w sposób podstawowy interpretuje zjawiska psychiczne oraz w większości poprawnie dobiera adekwatne dla problemu oraz nurtu techniki i metody pracy (na ocenę dostateczną plus: dwa elementy diagnozy na poziomie dostatecznej, a jeden oceny dobrej)

K1

Na ocenę bardzo dobrą, dobrą, dostateczną:

- student osiągnął efekt uczenia się (potrafi udzielić profesjonalnej porady w temacie psychoterapii i jej głównych nurtów; jest gotowy do udzielenia podstawowej pomocy psychologicznej i interwencji w oparciu o wybrany system psychologiczny/psychoterapeutyczny)

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours, 25 places more information
Coordinators: Marcin Kłosowski
Group instructors: Marcin Kłosowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS [1 ECTS = 30(25) godz. pracy studenta]:



udział w wykładzie: 30 godz.


studium własne literatury: 15 godzin


przygotowanie do kolokwium/egzaminu: 15 godz.


suma godzin: 60 [60/30(25)=2], w tym w kontakcie bezpośrednim z nauczycielem akademickim - 30 godz. (1 ECTS)


liczba ECTS: 2

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)