Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Subjective Well-being: Cross-Cultural,Developmental and Methodological Aspects

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-PS-NSWB
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Subjective Well-being: Cross-Cultural,Developmental and Methodological Aspects
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

PS_W02

PS_W03

PS_K03

Skrócony opis:

The course will familiarize students with the topic of Subjective Well-being (SWB). The focus will be placed on the measurement, changes across human development, cross-cultural differences and various factors that are linked to SWB.

Pełny opis:

Course aims:

- Introduce students to the rapidly advancing Subjective Well-being research, the history and development of ideas in this field.

- Help students differentiate between the different concepts and theories developed within this area.

- Introduce the most common measures of Subjective Well-being and discuss measurement issues.

- Raise students’ awareness of the cross-cultural questions of Subjective Well-being research.

- Enhance students’ understanding of Subjective Well-being changes over the life course.

- Although the present course is based on the scientific explorations of Subjective well-being, students will learn many practical ideas that they can apply to their own life, in enjoying a healthy, happy and meaningful life and in improving their results at work and university.

Main topics:

1. Historic background of Subjective Well-being research

2. Concepts and theories of Subjective Well-being

3. Measurement of Subjective Well-being

4. Demographic factors and Subjective Well-being

5. Income and material wealth and Subjective Well-being

6. Interpersonal relationships, Personality, heritability, and individual differences and Subjective Well-being

7. Culture and Subjective Well-being

8. Subjective Well-being over the life course

9. Interventions for enhancing Subjective Well-being

Literatura:

The literature will be given at the first meeting.

Metody i kryteria oceniania:

Students will be assessed in a variety of ways through:

- literature reviews

- group / individual presentations

- written essays

Praktyki zawodowe:

Not applicable.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)