Introductory seminar on general psychology and psychodiagnostics 2
General data
Course ID: | WF-PS-OROP2 |
Erasmus code / ISCED: |
14.4
|
Course title: | Introductory seminar on general psychology and psychodiagnostics 2 |
Name in Polish: | Seminarium przedmiotowe z psychologii ogólnej i psychodiagnostyki2 |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Obowiązkowy poprzednik: | Introductory seminar on general psychology and psychodiagnostics 1 WF-PS-OROP1 |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | K_U03 K_U06 K_K07 |
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu:podstawowy Cele przedmiotu:seminarium jest pomyślane jako przygotowanie do seminarium poświęconego kierowaniu własnym życiem, jednakże podejmowane w trakcie seminarium kwestie (przedmiotowe, metodologiczne i metateoretyczne) z tego zakresu traktowane będą jedynie jako ilustracja postaci, w jakiej mogą się różnego rodzaju kwestie pojawić w trakcie zajmowania się dowolną problematyką psychologiczną - i z którymi trzeba się uporać w każdej robocie psychologicznej - oraz możliwych sposobów poradzenia sobie z nimi, także ich walorów i mankamentów. Fenomen wykorzystany w tym roku akademickim do analizy powyższych spraw to fenomen dystansu Wymagania wstępne:brak |
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: Metody oceny:Zaliczenie bez oceny na podstawie obecności, aktywności oraz opracowania projektu pracy na dowolny, hipotetyczny, temat z zakresu psychologii |
Bibliography: |
(in Polish) 1) Dowolna literatura dotycząca trzech rozróżnień: - czynność/wytwór - przedmiot formalny/przedmiot materialny - kontekstu odkrycia/kontekstu uzasadniania 2) Dowolna literatura dotycząca planów badawczych 3) Dowolna literatura dotycząca analizy danych jakościowych |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W 15 Student can inference methodological/methodic implications of the psychological theory of (to be studied) particular theme/problem; he/she can adequately operationalize his/her subject matter Student can adequately (concerning his/her particular subject matter and problem) choose a valid experimental (quasi-experimental) research plan/type of an analysis of qualitative data Student is able to generalize/transfer his/her experiences he/she has gained in an area to another areas Student can take into consideration the axiological dimension of his/her subject matter and its implications for professional ethics U 06 Student is able (and ready) to construct research methods/instruments and to arrange their use validly K 03 Student is inclined to supply independently his/her psychological knowledge in given area K 07 Student has need of permanent increasing his/her linguistic skills |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.