Introductory seminar on work and stress psychology 1
General data
Course ID: | WF-PS-ORPS1 |
Erasmus code / ISCED: |
14.4
|
Course title: | Introductory seminar on work and stress psychology 1 |
Name in Polish: | Seminarium przedmiotowe z psychologii pracy i stresu1 |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: | |
Course homepage: | http://www.psychologia.wfch.uksw.edu.pl/node/108 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | K_U03 K_U06 K_K07 |
Short description: |
(in Polish) Studenci zapoznają z zasadami oceny i tworzenia tekstów naukowych oraz prowadzenia badań w warunkach laboratoryjnych i naturalnym środowisku zawodowym (czy też w zawodach trudnych i niebezpiecznych). |
Full description: |
(in Polish) Studenci zapoznają się: 1). Rożnicą między językiem potocznym, a naukowym, 2). Zasadami opracowania tekstów popularnonaukowych i naukowych, 3). Kryteriami i oceną tekstów naukowych, 4). Analizą literatury naukowej, 5). Samodzielnym tworzeniem tekstów naukowych, 6). Przygotowywaniem wystąpień na szkoleniach, 7). Przygotowaniem przeglądu literatury z określonej tematyki, 8). Zasadami tworzenia efektownych, multimedialnych referatów, 9). Zasadami przygotowania się i prowadzenia badań eksperymentalnych, 10). Sposobami analizy wyników i ich prezentacji w tekstach naukowych, 11). Sposobami cytowania i tworzenia bibliografii, Ponadto, studenci: 1). Zaproponują temat do semestralnej pracy kontrolnej z zakresu seminarium, 2). Dokonają przeglądu literatury, 3). Wygenerują pytania (hipotezy) badawcze, 4). Zaproponują grupę do badań, 5). Zaproponują metody badań, 6). Przeprowadzą badania, 7). Zweryfikują postawione pytania (hipotezy) badawcze, 8). Dokonają analizy uzyskanych danych, 9). Przeprowadzą dyskusję wyników w odniesieniu do literatury, 10). Omówią wykonaną pracę empiryczną. 11). Przygotują, na podstawie semestralnej pracy badawczej, wystąpienie na forum grypy dziekańskiej (ew. na konferencji naukowej). |
Bibliography: |
(in Polish) American Psychological Association. (2010), The publication manual of the American Psychological Association (6th edition), Washington, DC: APA Brzeziński, J. (2004). Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów. Warszawa: PWN, Dobre obyczaje w nauce. Zbiór zasad i wytycznych. (1994). Warszawa: Komitet Etyki w Nauce przy prezydium PAN., Hornowska, E. (2005). Testy psychologiczne: teoria i praktyka. Warszawa: Scholar. Kamiński, S. (1998). Nauka i metoda. Pojęcie nauki i klasyfikacja nauk. Lublin: TN KUL, Kurpas Donata i wsp. (red.:), Jak pisać prace naukowe i gdzie je publikować, PMWSZ, Opole, 2014, (http://www.wsm.opole.pl/images/pliki/Biblioteka/MONOGRAFIA_-_Jak_pisac_-_wersja_finalna.pdf) Nęcka, E. i Stocki, R. (2009). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: Universitas, Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2008 Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Knowledge: EK 1: Student knows the basic terminology of work and stress psychology EK 2: Student has a basic knowledge of work and stress psychology EK 3: Student has knowledge about the most important issues discussed in work and stress psychology Skills: EK 4: Student is able to analyze, summarize and present the texts and essays in the field of work and stress psychology EK 5: Student formulates oral and written questions presented in the literature in the field of work and stress psychology, and can properly reconstruct and justify the various issues and elaborations of ergonomic issues EK 6: The student finds and uses a reliable sources of information about work and stress psychology Competences: EK 7: Student is able to plan and organize individual work aimed at realizing the tasks of research and acquire content in the field of work and stress psychology EK 8: Student is actively engaged in the course of the classes, taking part in the discussions, formulating their own statements and constructive criticism for the presented work and stress psychology problems and solutions |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wykonanie części teoretycznej semestralnej pracy kontrolnej (I tydzień stycznia). Zaplanowanie, w oparciu o część empiryczną, przeprowadzenie i omówienie badań na wybrany temat (I tydzień czerwca). Ocena pracy wg. podanych kryteriów: - oryginalność tematu, - zawartość treści pracy a temat, - przegląd literatury, - pytania (hipotezy) badawcze i ich poprawność, - dobór metod badawczych, - dobór osób badanych, - analiza i omówienie wyników, - dyskusja uzyskanych rezultatów, - trafność doboru literatury. |
Practical placement: |
(in Polish) Udział studentów w: 1) w bieżących konferencjach: szkoleniowych (m.in. Absplvent Talent Days, Kadry Jesień, Targi Pracy, Targi HR, Dni Kariery, Targi Pracy i Przedsiębiorczości, Targi pracy Career EXPO, Targi pracy JOBS, Targi pracy JOBBING, Targi Pracy organizowane przez Camp Leaders, IT Career Sammit), 2) bieżących konferencjach naukowych organizowanych na Uczelni i przez inne ośrodki naukowe (Tydzień Mózgu), 3) wizyty studyjne w wybranych ośrodkach: naukowych, dydaktycznych i szkoleniowych. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.