Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Monographic lecture: Self-presentation - identity functions and utilitarian

General data

Course ID: WF-R-PS-WMA
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Monographic lecture: Self-presentation - identity functions and utilitarian
Name in Polish: WM: Autoprezentacja - funkcje tożsamościowe i utylitarne
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

SD_ PS _W02; SD_ PS _W04; SD_ PS _W05; SD_ PS _K04;

SD_ PS _K05; SD_PS_ K02; SD_PS_K03

Short description:

The lecuture is devoted to the issue of self presentation, an area of knowledge from the border of two psychology: psychology of self and social psychology.The aim of the course is to provide students with knowledge about basic theories of self-presentation, its determinants and cosequences for the functioning of subject.

Full description:

The lectures contain the following themes:

1. Identity and pragmatic functions of self-presentation

2.The phenomenon of internalization of self-presentation

3. Gender identity and self-presentation. The role of sex and psychological gender.

4. Individual differences in self-presentation. Self-construal and self-presentation.

5. Attractiveness of ingratiation, self-promotion and self-handicapping.

6. Self-presentartion of people with different self-esteem.

7. The role of beauty and self - presentation for interpersonal attractivenes in intimate and collegial relationships.

Bibliography:

Leary, M. (2000). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji.

Stojanowska E. (1998). Opisywanie siebie w warunkach autoprezentacji oraz prywatnie. Style autoprezentacji. Warszawa, Wyd. WSPS.

Stojanowska, E. (2002). Możliwości i ograniczenia w kreowaniu własnej atrakcyjności interpersonalnej. Warszawa, Wyd. APS.

Stojanowska E. (2003). Rola urody oraz autoprezentacji ocenie atrakcyjności interpersonalnej kobiet i mężczyzn. Studia Psychologiczne, nr 5.

Stojanowska, E. (2010). Autoprezentacja dzieci i dorosłych. Uwarunkowania temperamentalne, tożsamościowe oraz środowiskowe. Warszawa, Wyd. UKSW.

Stojanowska, E. (2011). Autoprezentacja w sferze społecznej oraz instrumentalnej w sytuacji zagrożenia Ja u kobiet i mężczyzn o różnej samoocenie. Studia Psychologica, 11(2).

Schlenker, B.R. Pontari B. (2004). Strategiczna kontrola informacji: kierowanie wrażeniem i autoprezentacja w życiu codziennym. W: A. Tesser, R.B. Felson, J.M. Suls (red.). Tożsamość i Ja. Gdańsk, GWP, str.183-214..

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Konwledge:

Student has the konwledge about self-presentation at advanced level. Understands and demonstrates the scientificic knowledge of the rules for wiriting disertation work.

Abilities:

has the ability to independently plan and carry out a research project.

Has the ability to communicate with students and staff, leads the scientific discussion. Is able to formulate and solve the scientific problems.

ECTS

participation in lecture - 15 h

preparation to exams - 45 h

Sum: 60 h. = 2 point of ECTS

Assessment methods and assessment criteria:

Passing criterions:

Test.

51% correect answers - grade 3.

75% correct answers - gradeb 4.

95% correct answers - grade 5.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)