Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Graduate seminar

General data

Course ID: WF-ZOB-SEM3
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Graduate seminar
Name in Polish: Seminarium magisterskie
Organizational unit: Institute of Ecology and Bioethics
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Learning outcome code/codes:

K_W02; K_W03; K_W07; K_W11; K_W12; K_U01; KU_02; K_U08; K_U12; K_U14; K_K02; K_K03; K_K05.

Short description: (in Polish)

Poziom przedmiotu: zaawansowany.

Cele przedmiotu: Przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej poprzez wskazanie im metodologii pracy naukowej a w szczególności metodyki przeprowadzenia badań własnych w zakresie ochrony środowiska.

Efekt kształcenia: Przygotowanie pracy magisterskiej i jej prezentacji na rozmowę egzaminacyjną.

Kompetencje: Wiedza teoretyczna oraz umiejętności praktyczne pozyskane przez studentów podczas spotkań seminaryjnych poszerzają ich kompetencje merytoryczno-metodyczne z zakresu ochrony środowiska.

Wymagania wstępne: Znajomość formalnych zasad pisania pracy magisterskiej oraz wiedza z ochrony środowiska nabyta podczas studiów licencjackich lub uzupełniona w trybie indywidualnym.

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne:

1. Pojęcie badania naukowego i poznania naukowego,

2. Ustalenie obszaru badań oraz tematu pracy dyplomowej,

3. Dobór literatury merytorycznej i metodologicznej związanej z tematyką pracy,

4. Układ pracy dyplomowej,

5. Język pracy i logika wywodu naukowego,

6. Sposoby zapisu bibliograficznego, dobór cytatów, sposoby wprowadzenia do tekstu, plagiat,

7. Zmienne i wskaźniki,

8. Określenie celu i przedmiotu badań,

9. Sformułowanie problemów i hipotez badawczych,

10.Metody, techniki i narzędzia badawcze,

11.Badana populacja i dobór próby,

12.Organizacja, przebieg i teren badań,

13.Badania pilotażowe, opracowanie ich wyników,

14.Weryfikacja hipotez i sformułowanie wniosków,

15.Konspekt pracy,

16.Przygotowanie części teoretycznej pracy,

17.Przygotowanie częsci metodologicznej pracy,

18.Przygotowanie częsci badawczej pracy,

19.Ocena merytoryczna i formalna całości pracy.

Metody oceny: Wykonanie konspektu pracy. Merytoryczna i formalna ocena realizacji etapów pisania pracy dyplomowej przez kierujacego seminarium dyplomowym.

Ocena podczas dyskusji nad pracą w trakcie rozmowy egzaminującej.

Bibliography: (in Polish)

1. Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1997.

2. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.

3. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.

4. Krajewska A.: Statystyka dla pedagogów, Białystok 1997.

5. Żebrowski W.: Technika pisania prac licencjackich i magisterskich. Zagadnienia wybrane. Olsztyn 2006.

6. Węglińska M.: Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Kraków 2005.

7. Banderowski R.: Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2006.

8. Apanowicz J.: Metodologia badań, Toruń 2003.

9. Zendrowski R.: Praca magisterska: Jak pisać i obronić?- wskazówki metodyczne, Warszawa 2004.

10.Krajewski M.: Vademekum autora i wydawacy prac naukowych, Włocławek 2001.

oraz odpowiednio do wybranego i uzgodnionego z kierującym seminarium dyplomowym tematu pracy dyplomowej.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

- Knowledge: student sees the multiple relationships between the environmental elements;

- Skills: students make simple reports and guidelines for expertise on the basis of the collected data. Able to critically evaluate information about the environment.

- Expertise: student cares about the reliability and credibility of their work.

ECTS:

participated in the seminar - 20

independent reading of texts - 40

implementation of pilot studies - 40

time to write a piece of work - 20

write an outline of work - 30

Total Hours 150 [150:30 (25) = 5]

number of ECTS - 5

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena końcowa zawiera ocenę stopnia zaawansowania pracy oraz ocenę z prezentacji tematu pracy i stopnia jego rozpoznania w dostępnej literaturze.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)