Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Lektorat z języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-ZPS-LJ-1
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Lektorat z języka angielskiego
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

PS_U13

Skrócony opis:

Poziom przedmiotu:

Grupa I: poziom A2

Grupa II: poziom B1/B2 (średniozaawansowany)

Cele przedmiotu:

Grupa I: samodzielność w posługiwaniu się językiem angielskim na poziome A2 w sytuacjach życia codziennego, towarzyskiego, podróży, pracy.

Grupa II: utrwalenie i rozwijanie wcześniej zdobytych kompetencji językowych.

Wymagania wstępne:

Grupa I: znajomość języka na poziomie A1 (student rozumie i używa podstawowe zwroty, potrafi się przedstawić, odpowiadać na podstawowe pytania dotyczące miejsca zamieszkania, rodziny itp.)

Grupa II: znajomość języka angielskiego na poziomie B1 (student potrafi skomunikować się w sytuacjach życia codziennego np. podczas podróży, w pracy, szkole, wolnym czasie, potrafi wyrażać i uzasadniać opinie, opisywać wydarzenia)

Pełny opis:

Treści merytoryczne:

Grupa I:

1.Przedstawianie się, powitania i pożegnania

2.Styl życia, zwyczaje, zainteresowania, sporty

3.Język angielski na świecie

4. Praca

5.Rozmowy telefoniczne

Materiał gramatyczny:

GrupaI:

Czas Present Simple, przysłówki częstotliwości

Czas Present Continuous

Grupa II:

Content:

1.Kariera zawodowa

2.Internet i portale społecznościowe w życiu społecznym i w pracy

Materiał gramatyczny:

1.Czasy Present Simple i Continuous

2.Czasy Past Simple i Present Perfect

Metody oceny:

Kolokwium na zakończenie semestru, obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Literatura:

GrupaI:

Keith Harding, Rachel Appleby, “International Express Student’s Book Third Edition Pre-intermediate”, Oxford University Press, 2014

Grupa II:

Keith Harding, Alastair Lane, “International Express Student’s Book Third Edition Intermediate”, Oxford University Press, 2014

Rachel Appleby and Frances Watkins, “International Express Student’s Book Third Edition upper-intermediate”, Oxford University Press, 2014

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza:

EK1: student zna słownictwo dotyczące poruszanych na zajęciach zagadnień na poziomie odpowiadającym poziomowi zaawansowania grupy

EK2: student zna struktury gramatyczne na poziomie odpowiadającym poziomowi zaawansowania grupy

Umiejętności:

EK3: rozumienie wypowiedzi ze słuchu i wypowedzi pisemnej - student potrafi znaleźć w tekście informacje, określić kontekst sytuacyjny, rozpoznać związki między poszczególymi częściami tekstu

EK4: tworzenie wypowiedzi ustnej - student potrafi wypowiadać się na tematy poruszane na zajęciach, wyrażać i uzasadniać swoją opinię, reagować na wypowiedzi innych osób, udzielać i pozyskiwać informacje

EK5: tworzenie wypowiedzi pisemnej - student formułuje wypowiedzi pisemne stosując właściwą formę i styl

Kompetencje:

EK6: student bierze aktywny udział w zajęciach, formułuje własne wypowiedzi

EK7: student potrafi zorganizować pracę indywidualną mającą na celu przygotowanie prezentacji z wykorzystaniem źródeł w języku angielskim

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium na zakończenie semestru, obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)