Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-ZPS-N-PZZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

PS_W13;PS_W16; PS_U05

Wymagania wstępne:

brak

Skrócony opis:

Zajęcia przybliżą tematykę ZZL w organizacjach.

Pełny opis:

Studenci zapoznają sie z uwarunkowaniami funkcjonowania społecznego grupach pracowniczych o różnej strukturze organizacyjnej ekonomicznej,, które warunkują oddziaływania społeczne. Miejsce pracy bardzo często generuje sytuacje stresowe i prowadzi do różnych zaburzeń zarówno struktury organizacyjnej, a także wpływa na samopoczucie i zdrowie pracowników.

Literatura:

Adamska-Chudzińska M. (2015), Zaangażowanie organizacyjne pracowników jako źródło uczestnictwa w organizacji, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie”, nr 8(944), https://doi.org/10.15678/ZNUEK.2015.0944.0804.

Armstrong, M., 2010, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych

Czop K., Leszczyńska A. (2012), Poziom zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa a zaangażowanie organizacyjne pracowników

Fisher R. i in., Dochodząc do tak. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2001., „Organizacja i Kierowanie”, nr 3(152).

Harvard Business Essentials (red.) Negocjacje. Czarnów: MT Biznes, 2003.

Jezior J. (2013), Metodologiczne problemy zastosowania skali Likerta w badaniach postaw wobec bezrobocia, „Przegląd Socjologiczny”, nr 1.

Jończyk J.A., Jakubowska M. (2018), Zaangażowanie organizacyjne w przedsiębiorstwie transportowym – studium przypadku, „Academy of Management”, nr 2(4).

Juchnowicz M. (2010), Zarządzanie przez zaangażowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Kozak S. (2009). Patologie w środowisku pracy, Difin.

Łochnicka D. (2015), Zaangażowanie pracownicze jako determinanta rozwoju organizacji, „Studia Prawno-Ekonomiczne”, t. 94.

Nęcki Z. Negocjacje w biznesie. Kraków: WYDAWNICTWO PROFESJONALNEJ

SZKOŁY

Nierenberg G. Sztuka negocjacji jako metoda osiągani celu. Warszawa: Studio EMKA 1994.BIZNESU 1994.

Spik A. (2016) Perspektywa psychologiczna w zarządzaniu (w:) Zarządzanie, organizacja i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych, red. K. Klincewicz, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Ludwiczyński, A., Król, H. (red.), 2007, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi: Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wyd. 1, Dodr. Ed, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa

Pocztowski, A., 2012, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Strategie – procesy – metody, Polskie Wydawnictwo.Ekonomiczne

Stocki R., (2005), Patologie organizacyjne, Ofocyna Ekonomiczna, Kraków.

Wachowiak P., Gregorczyk S., Grucza B., Ogonek K., Kierowanie zespołem projektowym, Difin, Warszawa 2004.

Rostkowski, T., 2012, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej, Wolters Kluwer

Polska, WarszawaZbiegień – Maciąg l. , Taktyki i techniki negocjacyjne. Kraków: AGH Uczelniane wydawnictwa

Wołowska A. (2013), Przywiązanie do organizacji a kontrakt psychologiczny, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.

Wołpiuk-Ochocińska A. (2016), Zaangażowanie w pracę i przywiązanie organizacyjne pracowników w przedsiębiorstwach o różnym poziomie kultury bezpieczeństwa pracy, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach”, nr 1(12).

Wosińska W., Psychologiczne prawidłowości uzgadniania sprzecznych stanowisk w procesie negocjowania w przedsiębiorstwie., "Organizacja i Kierowanie", 1985, nr 1 - 2, 5.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Efekty wiedzy

Metoda dydaktyczna – dyskusje, prezentacje multimedialne, poznawanie metod diagnostycznych charakterystycznych dla praktyki psychologicznej w psychologii pracy i organizacji.

Efekty umiejętności

Metoda dydaktyczna – przeprowadzanie badań metodami wykorzystywanymi w diagnozie z zakresu problematyki psychologii pracy i organizacji.

Efekty kompetencji

Metoda dydaktyczna – interpretacja metod badawczych wykorzystywanych w diagnozie z zakresu problematyki psychologii pracy i organizacji.

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza

Na ocenę-5: w wysokim stopniu opanował wiedzą niezbędną do prowadzenia badań diagnostycznych w psychologii pracy i organizacji

Na ocenę- 4: dobrze opanował wiedzą niezbędną do prowadzenia badań diagnostycznych w psychologii pracy i organizacji

Na ocenę- 3: w wystarczającym stopniu opanował wiedzą niezbędną do prowadzenia badań diagnostycznych w psychologii pracy i organizacji

Na ocenę- 2: nie opanował w wystarczającym stopniu wiedzy niezbędnej do prowadzenia badań diagnostycznych w psychologii pracy i organizacji

Umiejętności

Na ocenę- 5: umie samodzielnie dokonać zaplanować przebieg procesu diagnostycznego i wybrać adekwatne narzędzia diagnostyczne, umie bdb. przeprowadzić kontrakt psychologiczny, samodzielnie przeprowadzić diagnozę, zinterpretować, zintegrować uzyskane dane i dokonać diagnozy; potrafi bardzo dobrze przekazywać informacje zwrotne o wynikach badania.

Na ocenę- 4: podczas planowania procesu diagnostycznego, prowadzenia kontraktu psychologicznego, wykonywania diagnozy, interpretowania wyników oraz przekazywania informacji zwrotnych na ogół jest mało samodzielny i wymaga pewnej pomocy.

Na ocenę- 3: nie potrafi właściwie przeprowadzić kontraktu psychologicznego, a podczas planowania procesu diagnostycznego, wykonywania diagnozy, interpretowania wyników oraz przekazywania informacji zwrotnych nie jest samodzielny i wymaga znacznej pomocy.

Na ocenę- 2: nie potrafi właściwe przeprowadzić badań psychologicznych.

Kompetencje (postawy):

Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w zakresie diagnostyki psychologiczne, postępuje etycznie.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zdzisław Kobos
Prowadzący grup: Zdzisław Kobos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Zajęcia przybliżą tematykę ZZL w organizacjach.

Pełny opis:

Studenci zapoznają sie z uwarunkowaniami funkcjonowania społecznego grupach pracowniczych o różnej strukturze organizacyjnej ekonomicznej,, które warunkują oddziaływania społeczne. Miejsce pracy bardzo często generuje sytuacje stresowe i prowadzi do różnych zaburzeń zarówno struktury organizacyjnej, a także wpływa na samopoczucie i zdrowie pracowników.

Literatura:

Adamska-Chudzińska M. (2015), Zaangażowanie organizacyjne pracowników jako źródło uczestnictwa w organizacji, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie”, nr 8(944), https://doi.org/10.15678/ZNUEK.2015.0944.0804.

Armstrong, M., 2010, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych

Czop K., Leszczyńska A. (2012), Poziom zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa a zaangażowanie organizacyjne pracowników

Fisher R. i in., Dochodząc do tak. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2001., „Organizacja i Kierowanie”, nr 3(152).

Harvard Business Essentials (red.) Negocjacje. Czarnów: MT Biznes, 2003.

Jezior J. (2013), Metodologiczne problemy zastosowania skali Likerta w badaniach postaw wobec bezrobocia, „Przegląd Socjologiczny”, nr 1.

Jończyk J.A., Jakubowska M. (2018), Zaangażowanie organizacyjne w przedsiębiorstwie transportowym – studium przypadku, „Academy of Management”, nr 2(4).

Juchnowicz M. (2010), Zarządzanie przez zaangażowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Kozak S. (2009). Patologie w środowisku pracy, Difin.

Łochnicka D. (2015), Zaangażowanie pracownicze jako determinanta rozwoju organizacji, „Studia Prawno-Ekonomiczne”, t. 94.

Nęcki Z. Negocjacje w biznesie. Kraków: WYDAWNICTWO PROFESJONALNEJ

SZKOŁY

Nierenberg G. Sztuka negocjacji jako metoda osiągani celu. Warszawa: Studio EMKA 1994.BIZNESU 1994.

Spik A. (2016) Perspektywa psychologiczna w zarządzaniu (w:) Zarządzanie, organizacja i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych, red. K. Klincewicz, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Ludwiczyński, A., Król, H. (red.), 2007, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi: Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wyd. 1, Dodr. Ed, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa

Pocztowski, A., 2012, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Strategie – procesy – metody, Polskie Wydawnictwo.Ekonomiczne

Stocki R., (2005), Patologie organizacyjne, Ofocyna Ekonomiczna, Kraków.

Wachowiak P., Gregorczyk S., Grucza B., Ogonek K., Kierowanie zespołem projektowym, Difin, Warszawa 2004.

Rostkowski, T., 2012, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej, Wolters Kluwer

Polska, WarszawaZbiegień – Maciąg l. , Taktyki i techniki negocjacyjne. Kraków: AGH Uczelniane wydawnictwa

Wołowska A. (2013), Przywiązanie do organizacji a kontrakt psychologiczny, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.

Wołpiuk-Ochocińska A. (2016), Zaangażowanie w pracę i przywiązanie organizacyjne pracowników w przedsiębiorstwach o różnym poziomie kultury bezpieczeństwa pracy, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach”, nr 1(12).

Wosińska W., Psychologiczne prawidłowości uzgadniania sprzecznych stanowisk w procesie negocjowania w przedsiębiorstwie., "Organizacja i Kierowanie", 1985, nr 1 - 2, 5.

Wymagania wstępne:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a-xrNIC_6y1bXJVdxIUyx5jLtaAjUagK1QnEsratV8YE1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=56bd3985-6d36-4004-92ab-1aeb9bdb9bdf&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Subramanian
Prowadzący grup: Łukasz Subramanian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Subramanian
Prowadzący grup: Łukasz Subramanian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)