Zaawansowane metody analizy danych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-ZPS-N-ZMAC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zaawansowane metody analizy danych |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychologia |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W06;PS_U06 |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie Studenta do samodzielnego przeprowadzenia zaawansowanych analiz statystycznych w pakiecie SPSS i ich interpretacji. Zdobyta wiedza i umiejętności są konieczne do samodzielnego napisania pracy magisterskiej oraz lepszego rozumienia empirycznych raportów z badań w literaturze psychologicznej. Zajęcia są warsztatowe, odbywają się przy komputerach z oprogramowaniem statystycznym. |
Literatura: |
Bedyńska, S., Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz (wydanie 3-tomowe). Wydawnictwo Akademickie Sedno. Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. Jauk, E., Knodler, M., Frenzel, J., Kanske, P. (2022). Do highly sensitive persons display hypersensitive narcissism? Similarities and differences in the nomological networks of sensory processing sensitivity and vulnerable narcissism. Journal of Clinical Psychology. https://doi.org/10.1002/jclp.23406 Leicht, C., Sharp, C. A., LaBouff, J. P., Zarzeczna, N., Esldon-Baker, F. (2021). Content Matters: Perceptions of the Science-Religion Relationship. The International Journal for the Psychology of Religion, 32(3), 232–255. https://doi.org/10.1080/10508619.2021.2003111 Vesper, D., Konig, C. J. (2022). Ever thought about strikes? Development of a scale to assess attitudes and behavioral reactions to strikes. Journal of Business and Psychology. https://doi.org/10.1007/s10869-022-09801-7 Zajenkowski, M. (2021). How do teenagers perceive their intelligence? Narcissism, intellect, well-being and gender as correlates of self-assessed intelligence among adolescents. Personality and Individual Differences, 169, artykuł 109978. https://doi.org/10.1016/j.paid.2020.109978 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
WIEDZA: - zna i rozumie nowoczesną metodologię badań bazującą na zaawansowanej statystyce i aktualnej psychometrii UMIEJĘTNOŚCI: - potrafi zastosować odpowiednie metody analizy statystycznej do interpretacji danych empirycznych oraz ocenić wartość stosowanych technik badawczych KOMPETENCJE: - zachowuje krytycyzm wobec uzyskanych wyników analiz statystycznych jako narzędzia weryfikującego tezy teoretyczne |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową przedmiotu składają się: - obecność na zajęciach - aktywność na zajęciach - zaliczenie kolokwium Dopuszczalne są dwie nieobecności na ćwiczeniach w semestrze. Nadmiarowe nieobecności muszą zostać odpracowane w formie uzgodnionej z prowadzącą przed zapowiedzianym terminem kolokwium semestralnego. Nieodpracowanie nieobecności wiąże się z obniżeniem oceny końcowej adekwatnie do liczby nieobecności. Kolokwium będzie miało formę pisemną. Próg zaliczenia wynosi 60%. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 32 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Harasimczuk | |
Prowadzący grup: | Justyna Harasimczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 32 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Gorgol-Waleriańczyk, Bartłomiej Nowak | |
Prowadzący grup: | Joanna Gorgol-Waleriańczyk, Bartłomiej Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 32 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Nowak, Anastasiia Ruban | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Nowak, Anastasiia Ruban | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 32 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Nowak | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.