Seminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-ZPS-SEM-1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | K_U03, K_U06, K_K07, |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: zaawansowany Cele przedmiotu: Celem seminarium jest wprowadzenie studentów do samodzielnej pracy badawczej w zakresie psychologii. Efekt kształcenia: Postawa – ukształtowanie uczciwości badawczej. Kompetencja – opanowanie zasad pisania pracy dyplomowej na poziomie magisterskim: wybór tematu pracy magisterskiej oraz napisanie części teoretycznej pracy, wybór metod badań, przeprowadzenie samodzielne badań psychologicznych, analiza statystyczna wyników, ich dyskusja i wnioski. Wymagania wstępne: metodologia nauk i statystyka |
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: 1. Reaktywność emocjonalna a style radzenia sobie z sytuacją stresową. 2. Efektywność pracy A cechy osobowości w ujęciu różnych koncepcji. 3. Poczucie koherencji w ujęciu A. Antonovskiego a style radzenia sobie ze stresem w różnych zawodach i różnych sytuacjach życiowych. 4. Style radzenia sobie ze stresem a zależność-niezależność od pola, poczucia umiejscowienia kontroli, poczucie koherencji, optymizmu vs pesymizmu, obserwacyjnej samokontroli zachowania ekspresyjnego, motywacji osiągnięć, kontroli emocjonalnej, itp. 5.Wypalenie się zawodowe w różnych zawodach. 6.Wpływ wybranych czynników środowiska organizacji na wypalenie się zawodowe. 7. Osobowościowe determinanty uzależnienia jako sposobów radzenia sobie ze stresem. 8. Strategie radzenia sobie ze stresem u chorych w wielu chorobach (np.onkologicznie). 9. Bezrobocie jako stres egzystencjalny. 10. Charakterystyka psychologiczna stanowisk pracy (różnych). 11. Chronobiologiczne i chronopsychologicze aspekty efektywności pracy. Metody oceny: Wygłoszenie po jednym referacie w semestrze dotyczącym części teoretycznej pracy oraz zastosowanej metodyki badań i analiz statystycznych. Dysertacja pisemna przedstawiona na seminarium, aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
Literatura: |
Literatura Każdy z magistrantów dobiera literaturę indywidualnie, adekwatnie do zatwierdzonego tematu pracy i omawia ją podczas wygłaszania referatów oraz wykorzystuje podczas pisania pracy. Wymagania: Znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie biernym oraz obecność obowiązkowa na zajęciach seminaryjnych. 1) Brzeziński J. (2002). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Jest zdolny do projektowania badań empirycznych. Umie wyróżnić zmienne i postawić hipotezy. Zna w szerszym zakresie wybrane metody i narzędzia pozwalające na przeprowadzenie badań empirycznych. Potrafi samodzielnie opracować własne narzędzia badawcze do realizacji zgodnych z tematyką badań empirycznych. Potrafi zastosować techniki statystyczne do interpretacji danych empirycznych. Jest w stanie interpretować i analizować uzyskiwane wyniki badań własnych, wybierać istotne dla przeprowadzania wywodów treści z dostępnej literatury. Jest kompetentny w przygotowaniu raportu z badań własnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.