Descriptive Grammar of Italian Language
General data
Course ID: | WH-F-FW-I-1-GramOpJW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Descriptive Grammar of Italian Language |
Name in Polish: | Gramatyka opisowa języka włoskiego |
Organizational unit: | Institute of Classical Philology and Cultural Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Wykład ten ma na celu zaznajomienie Studentów z podstawowymi zagadnieniami z dziedziny morfologii języka włoskiego. |
Full description: |
(in Polish) Celem tego kursu jest omówienie typów i budowy wyrazów włoskich. Na wykładzie analizowane są części mowy, takie jak rzeczownik, rodzajnik, czy przymiotnik. Studenci poznają części mowy oraz ich charakterystykę, uczą się dzielić wyrazy na morfemy, poznają również podstawy słowotwórstwa włoskiego. Wiedzę zdobytą na zajęciach utrwalają wykonując cotygodniową serią ćwiczeń lingwistycznych. |
Bibliography: |
(in Polish) materiały opracowane przez wykładowcę w oparciu o następujące pozycje: M. Dardano, P. Trifone "Grammatica italiana con nozioni di linguistica" S. Widłak "Gramatyka języka włoskiego" M. Squartini "Il verbo" |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student posiada podstawową wiedzę na temat metodologii, terminologii i teorii wykorzystywanych w językoznawstwie (F1_WO3). Posługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_W17) oraz ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z tej dziedziny (F1_W18). Student potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, oraz posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) (F1_U03). Student nabywa również umiejętność posługiwania się poprawną terminologią naukową (F1_U07), stosując przy tym podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_U15). Potrafi prawidłowo identyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/ danego zadania (F1_K03). OPIS ECTS - 3 punkty (75 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin) Udział w zajęciach: 30 godzin, Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 30 godzin Przygotowanie do egzaminu końcowego: 15 godzin. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na koniec semestru Student przystępuje do egzaminu pisemnego, którego wynik stanowi 100% oceny końcowej. Dodatkowo, w trakcie trwania kursu Studenci mają możliwość napisania trzech niezapowiedzianych testów. W zależności od tego jaki uzyskają wynik z owych testów, będą mogli uzyskać całkowite lub częściowe zwolnienie z egzaminu końcowego. Na ocenę dostateczną (3) Student posiada bardzo podstawową wiedzę na temat metodologii, terminologii i teorii wykorzystywanych w językoznawstwie (F1_WO3). Posługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_W17) oraz ma dość uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z tej dziedziny (F1_W18). Potrafi dostatecznie dobrze wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, oraz posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) (F1_U03). Student nabywa podstawową umiejętność posługiwania się poprawną terminologią naukową (F1_U07), stosując przy tym bardzo podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_U15). Student potrafi w stopniu zadowalającym identyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/ danego zadania (F1_K03). Na ocenę dobrą (4) Student posiada podstawową wiedzę na temat metodologii, terminologii i teorii wykorzystywanych w językoznawstwie (F1_WO3). Dość sprawnie osługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_W17) oraz ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z tej dziedziny (F1_W18). Potrafi efektywnie wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, oraz posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) (F1_U03). Student nabywa umiejętność posługiwania się poprawną terminologią naukową (F1_U07), sprawnie stosując przy tym podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_U15). Student potrafi sprawnie identyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/ danego zadania (F1_K03). Na ocenę bardzo dobrą (5) Student posiada doskonale uporządkowaną wiedzę na temat metodologii, terminologii i teorii wykorzystywanych w językoznawstwie (F1_WO3). Bardzo sprawnie posługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_W17) oraz ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z tej dziedziny (F1_W18). Potrafi bardzo dobrze wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, oraz posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) (F1_U03). Student nabywa bardzo dobrze rozwiniętą umiejętność posługiwania się poprawną terminologią naukową (F1_U07) stosując przy tym terminologię nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_U15). Student potrafi doskonale identyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/ danego zadania (F1_K03). |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.