Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

History of Polish Literature: Middle Ages - Renaissance - Baroque

General data

Course ID: WH-FP-C-HPLD.1
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: History of Polish Literature: Middle Ages - Renaissance - Baroque
Name in Polish: Historia polskiej literatury dawnej - średniowiecze-renesans-barok
Organizational unit: Institute of Polish Philology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

FP1_W14

FP1_U01

FP1_U02

FP1_U04

FP1_U07

FP1_U08

FP1_K06

Short description:

Course Level: Basic

Course objectives: Ability to read various types of Old Polish texts, based on the awareness of the need of contextual knowledge, as well as philological and literary-theoretical one.

Entrance requirements:

Full description:

Course content:

The basic content of the classes is the common reading of the sources which are relevant and specific for different periods of literary history (respectively: Medieval Ages, Renaissance, Baroque) combined with considerations supported with the recommended theoretical studies, covering different methodological schools, and with elements of the lecture. Details of the thematic scope of the meetings is contained in the reading list.

Methods ofassessment:

Credit is received on the basis of:

1) Attendance during the classes. Only two unexcused absences are allowed in a semester; all others must be made up during the office hours of the academic teacher.;

2) Annual paper (deadline for submission of the paper is two weeks before Easter; the topics are given to the students by the leading academic teacher).

IMPORTANT: Evaluation of the annual work is not a final assessment mark.

3) Credit for two tests per semester. Another important factor affecting the final assessment: the active participation in the classes.

Bibliography:

Reading list:

Efekty kształcenia i opis ECTS:

knowledge

1.studnet defines basic terms from the field of the old Polish literature

2.student characterises literary epochs

3.he recognizes the most important authors of the era

skills

1.he analyzes literary texts

2. he concludes from assertions (styles and epochs)

3.he recognizes motifs and reasons of literary's phenomenons

competence

1. he discuss, works in team

2.he is open to the new ideas

3.he express an evaluation about the literary works and other's opinions

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę bardzo dobrą zasługuje student, który:

ma podstawową wiedzę o zakresie i znaczeniu filologii polskiej w obszarze nauk humanistycznych i w systemie kultury narodowej, zna jej aksjologiczny horyzont.

zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa.

ma uporządkowaną i bardzo dobrą wiedzę o kryteriach periodyzacji literatury polskiej, kanonicznych dziełach literackich z poszczególnych epok oraz zna zasady analizy i interpretacji ich kontekstów kulturowych w zakresie literatury dawnej.

potrafi bardzo dobrze posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi z zakresu literaturoznawstwa, potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę i interpretację dzieła literackiego w celu odsłonięcia jego znaczeń, aksjologicznych horyzontów, kontekstowych odniesień do tradycji literackiej i kulturowej, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym w zakresie literatury dawnej

umie, bardzo dobrze kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze

ma bardzo dobrą świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie.

Na ocenę dobrą zasługuje student który:

ma niewielkie braki w podstawowej wiedzy o zakresie i znaczeniu filologii polskiej w obszarze nauk humanistycznych i w systemie kultury narodowej, zna jej aksjologiczny horyzont.

zna w stopniu dobrym podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa.

ma dobrze uporządkowaną uporządkowaną i dobrą wiedzę o kryteriach periodyzacji literatury polskiej, kanonicznych dziełach literackich z poszczególnych epok oraz zna zasady analizy i interpretacji ich kontekstów kulturowych w zakresie literatury dawnej.

potrafi dobrze posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi z zakresu literaturoznawstwa, potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę i interpretację dzieła literackiego w celu odsłonięcia jego znaczeń, aksjologicznych horyzontów, kontekstowych odniesień do tradycji literackiej i kulturowej, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym w zakresie literatury dawnej

umie dobrze, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze

ma dobrą świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie.

Na ocenę dostateczną zasługuje student, który:

ma spore braki w podstawowej wiedzy o zakresie i znaczeniu filologii polskiej w obszarze nauk humanistycznych i w systemie kultury narodowej, zna słabo jej aksjologiczny horyzont.

zna w stopniu dostatecznym podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa.

ma dostatecznie uporządkowaną i dostateczną wiedzę o kryteriach periodyzacji literatury polskiej, kanonicznych dziełach literackich z poszczególnych epok oraz zna w stopniu dostatecznym zasady analizy i interpretacji ich kontekstów kulturowych w zakresie literatury dawnej.

potrafi dostatecznie posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi z zakresu literaturoznawstwa, potrafi mało samodzielnie przeprowadzić analizę i interpretację dzieła literackiego w celu odsłonięcia jego znaczeń, aksjologicznych horyzontów, kontekstowych odniesień do tradycji literackiej i kulturowej, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym w zakresie literatury dawnej

umie dostatecznie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze

ma dostateczną świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie.

Na ocenę niedostateczną zasługuje student, który:

ma wielkie braki w podstawowej wiedzy o zakresie i znaczeniu filologii polskiej w obszarze nauk humanistycznych i w systemie kultury narodowej, nie orientuje się w jej aksjologicznym horyzoncie.

nie zna podstawowej terminologii nauk humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa.

brak mu uporządkowanej i jakiejkolwiek wiedzy o kryteriach periodyzacji literatury polskiej, kanonicznych dziełach literackich z poszczególnych epok (szczególnie z literatury dawnej) oraz nie zna zasad analizy i interpretacji ich kontekstów kulturowych.

nie potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi z zakresu literaturoznawstwa, nie potrafi samodzielnie przeprowadzić analizy i interpretacji dzieła literackiego w celu odsłonięcia jego znaczeń, aksjologicznych horyzontów, kontekstowych odniesień do tradycji literackiej i kulturowej, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym w zakresie literatury dawnej

nie umie , kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze

ma niedostateczną świadomość poziomu swojej wiedzy, nie rozumie rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)