History of Polish Literature: Middle Ages - Renaissance - Baroque
General data
Course ID: | WH-FP-C-HPLD.1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | History of Polish Literature: Middle Ages - Renaissance - Baroque |
Name in Polish: | Historia polskiej literatury dawnej - średniowiecze-renesans-barok |
Organizational unit: | Institute of Polish Philology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | FP1_W14 FP1_U01 FP1_U02 FP1_U04 FP1_U07 FP1_U08 FP1_K06 |
Short description: |
Course Level: Basic Course objectives: Ability to read various types of Old Polish texts, based on the awareness of the need of contextual knowledge, as well as philological and literary-theoretical one. Entrance requirements: |
Full description: |
Course content: The basic content of the classes is the common reading of the sources which are relevant and specific for different periods of literary history (respectively: Medieval Ages, Renaissance, Baroque) combined with considerations supported with the recommended theoretical studies, covering different methodological schools, and with elements of the lecture. Details of the thematic scope of the meetings is contained in the reading list. Methods ofassessment: Credit is received on the basis of: 1) Attendance during the classes. Only two unexcused absences are allowed in a semester; all others must be made up during the office hours of the academic teacher.; 2) Annual paper (deadline for submission of the paper is two weeks before Easter; the topics are given to the students by the leading academic teacher). IMPORTANT: Evaluation of the annual work is not a final assessment mark. 3) Credit for two tests per semester. Another important factor affecting the final assessment: the active participation in the classes. |
Bibliography: |
Reading list: |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
knowledge 1.studnet defines basic terms from the field of the old Polish literature 2.student characterises literary epochs 3.he recognizes the most important authors of the era skills 1.he analyzes literary texts 2. he concludes from assertions (styles and epochs) 3.he recognizes motifs and reasons of literary's phenomenons competence 1. he discuss, works in team 2.he is open to the new ideas 3.he express an evaluation about the literary works and other's opinions |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę bardzo dobrą zasługuje student, który: ma podstawową wiedzę o zakresie i znaczeniu filologii polskiej w obszarze nauk humanistycznych i w systemie kultury narodowej, zna jej aksjologiczny horyzont. zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa. ma uporządkowaną i bardzo dobrą wiedzę o kryteriach periodyzacji literatury polskiej, kanonicznych dziełach literackich z poszczególnych epok oraz zna zasady analizy i interpretacji ich kontekstów kulturowych w zakresie literatury dawnej. potrafi bardzo dobrze posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi z zakresu literaturoznawstwa, potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę i interpretację dzieła literackiego w celu odsłonięcia jego znaczeń, aksjologicznych horyzontów, kontekstowych odniesień do tradycji literackiej i kulturowej, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym w zakresie literatury dawnej umie, bardzo dobrze kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze ma bardzo dobrą świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie. Na ocenę dobrą zasługuje student który: ma niewielkie braki w podstawowej wiedzy o zakresie i znaczeniu filologii polskiej w obszarze nauk humanistycznych i w systemie kultury narodowej, zna jej aksjologiczny horyzont. zna w stopniu dobrym podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa. ma dobrze uporządkowaną uporządkowaną i dobrą wiedzę o kryteriach periodyzacji literatury polskiej, kanonicznych dziełach literackich z poszczególnych epok oraz zna zasady analizy i interpretacji ich kontekstów kulturowych w zakresie literatury dawnej. potrafi dobrze posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi z zakresu literaturoznawstwa, potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę i interpretację dzieła literackiego w celu odsłonięcia jego znaczeń, aksjologicznych horyzontów, kontekstowych odniesień do tradycji literackiej i kulturowej, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym w zakresie literatury dawnej umie dobrze, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze ma dobrą świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie. Na ocenę dostateczną zasługuje student, który: ma spore braki w podstawowej wiedzy o zakresie i znaczeniu filologii polskiej w obszarze nauk humanistycznych i w systemie kultury narodowej, zna słabo jej aksjologiczny horyzont. zna w stopniu dostatecznym podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa. ma dostatecznie uporządkowaną i dostateczną wiedzę o kryteriach periodyzacji literatury polskiej, kanonicznych dziełach literackich z poszczególnych epok oraz zna w stopniu dostatecznym zasady analizy i interpretacji ich kontekstów kulturowych w zakresie literatury dawnej. potrafi dostatecznie posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi z zakresu literaturoznawstwa, potrafi mało samodzielnie przeprowadzić analizę i interpretację dzieła literackiego w celu odsłonięcia jego znaczeń, aksjologicznych horyzontów, kontekstowych odniesień do tradycji literackiej i kulturowej, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym w zakresie literatury dawnej umie dostatecznie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze ma dostateczną świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie. Na ocenę niedostateczną zasługuje student, który: ma wielkie braki w podstawowej wiedzy o zakresie i znaczeniu filologii polskiej w obszarze nauk humanistycznych i w systemie kultury narodowej, nie orientuje się w jej aksjologicznym horyzoncie. nie zna podstawowej terminologii nauk humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa. brak mu uporządkowanej i jakiejkolwiek wiedzy o kryteriach periodyzacji literatury polskiej, kanonicznych dziełach literackich z poszczególnych epok (szczególnie z literatury dawnej) oraz nie zna zasad analizy i interpretacji ich kontekstów kulturowych. nie potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi z zakresu literaturoznawstwa, nie potrafi samodzielnie przeprowadzić analizy i interpretacji dzieła literackiego w celu odsłonięcia jego znaczeń, aksjologicznych horyzontów, kontekstowych odniesień do tradycji literackiej i kulturowej, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym w zakresie literatury dawnej nie umie , kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze ma niedostateczną świadomość poziomu swojej wiedzy, nie rozumie rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.