Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Interpersonal communication

General data

Course ID: WH-FP-K-KI
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Interpersonal communication
Name in Polish: Komunikacja interpersonalna
Organizational unit: Institute of Polish Philology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Zapoznanie studentów z podstawami teorii komunikacji oraz praktycznymi możliwościami jej wykorzystania w analizie mediów oraz własnych wystąpieniach publicznych.

Full description: (in Polish)

1. Wprowadzenie do teorii komunikacji. Komunikacja interpersonalna. Komunikacja publiczna i medialna.

2. Autoprezentacja - analiza i ćwiczenia praktyczne.

3. Rozmowa i rozmowa medialna - typ komunikacji, konstrukcja, dokumentacja, strategia, zespół aktywnego słuchania. Ćwiczenia praktyczne.

4. Struktura kanałów kominikacyjnuch i elementy komunikacji niewerbalnej.

5. Analiza medialnych form komunikowania - prasa, radio, telewizja, internet.

6. Analiza form komunikacji w telewizyjnych serwisach informacyjnych.

7. Analiza form komunikacyjnych w widowiskach typu talent show, na przykładzie formatu "The Voice".

8. Analiza form komunikacyjnych w programach typu talk show i infotainment.

9. Praktyczne wykorzystanie teorii komunikacji (ze szczególnym uwzglęnieniem komunikacji niewerbalnej) w wystąpieniach publicznych: aranżacja przestrzeni oraz dobór czasu i miejsca wystąpienia.

10. Praktyczne wykorzystanie teorii komunikacji (ze szczególnym uwzglęnieniem komunikacji niewerbalnej) w wystąpieniach publicznych: etykieta w wystąpieniach publicznych oraz pewność siebie.

11. Praktyczne wykorzystanie teorii komunikacji (ze szczególnym uwzglęnieniem komunikacji niewerbalnej) w wystąpieniach publicznych: kreowanie własnego wizerunku.

12. Analiza i porównanie wybranych rozmów telewizyjnych.

13. Praktyczne wykorzystanie teorii komunikacji (ze szczególnym uwzglęnieniem komunikacji niewerbalnej) w wystąpieniach publicznych: trema i jej pokonywanie.

Bibliography: (in Polish)

Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003

Thomson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Poznań 1998

Pease A., Język ciała. Jak czytać myśli ludzi z ich gestów, Kraków 1992

Knapp M. L., Hall J. A. Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wrocław. 2000

Nęcki Z., Komunikowanie interpersonalne, Wrocław – Warszawa – Kraków 1992

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć student:

1. Dostrzega w otaczających go wytworach kultury różne formy komunikacji.

2. Zdaje sobie sprawę ze społecznego znaczenia komunikacji.

3. Potrafi dostrzegać i analizować model nadawca - komunikat - odbiorca i jego modyfikacje.

4. Potrafi analizować publiczne formy komunikacji.

5. Potrafi wykorzystać w wystąpieniach publicznych i medialnych teorię komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji niewerbalnej.

Udział w zajęciach - 30 h. = 1 ECTS

Praca własna nad doskonaleniem umiejętności wygłaszania wystąpień - 10 h = 0,33 ETCS

Przygotowanie wystąpienia - 10 h = 0,33 ETCS

Monitoring mediów - 10 h = 0,33 ETCS

Przygotowanie pracy zaliczeniowej - 15 h = 0,5 ETCS

W sumie - 75 h = 2,5 ETCS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie modułu wymaga spełnienia następujących warunków:

• obecności na zajęciach (przy czym dopuszczalne są maksymalnie 3 nieobecności)

• złożenia pracy zaliczeniowej, którą jest rozmowa medialna - prasowa, radiowa lub telewizyjna o czasie trwania 15 minut lub objętości ok 10 000 znaków.

Student otrzymuje ocenę 5 (bdb) jeśli rozmowa:

• podejmuje atrakcyjny temat,

• wyczerpuje ten temat lub jego aspekt,

• opiera się na wyraźnej koncepcji i strukturze,

• pokazuje wykorzystanie komunikacji na poziomie merytorycznym, kontekstowym, emocjonalnym, psychologicznym,

• pokazuje umiejetność precyzyjnego komunikowania się - formułowania pytań i reagowania na odpowiedzi, wykorzystania możliwosci języka polskiego,

• pokazuje umiejętność wykorzystania komunikacji niewerbalnej

• pokazuje wyczucie cezur czasowych związanych z percepcją bohatera rozmowy i odbiorców

Student otrzymujue ocenę 2 (ndst) jeśli rozmowa charakteryzuje się trzema lub mniej cechami wymienionymi powyżej.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)