Interpersonal communication
General data
Course ID: | WH-FP-K-KI |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Interpersonal communication |
Name in Polish: | Komunikacja interpersonalna |
Organizational unit: | Institute of Polish Philology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zapoznanie studentów z podstawami teorii komunikacji oraz praktycznymi możliwościami jej wykorzystania w analizie mediów oraz własnych wystąpieniach publicznych. |
Full description: |
(in Polish) 1. Wprowadzenie do teorii komunikacji. Komunikacja interpersonalna. Komunikacja publiczna i medialna. 2. Autoprezentacja - analiza i ćwiczenia praktyczne. 3. Rozmowa i rozmowa medialna - typ komunikacji, konstrukcja, dokumentacja, strategia, zespół aktywnego słuchania. Ćwiczenia praktyczne. 4. Struktura kanałów kominikacyjnuch i elementy komunikacji niewerbalnej. 5. Analiza medialnych form komunikowania - prasa, radio, telewizja, internet. 6. Analiza form komunikacji w telewizyjnych serwisach informacyjnych. 7. Analiza form komunikacyjnych w widowiskach typu talent show, na przykładzie formatu "The Voice". 8. Analiza form komunikacyjnych w programach typu talk show i infotainment. 9. Praktyczne wykorzystanie teorii komunikacji (ze szczególnym uwzglęnieniem komunikacji niewerbalnej) w wystąpieniach publicznych: aranżacja przestrzeni oraz dobór czasu i miejsca wystąpienia. 10. Praktyczne wykorzystanie teorii komunikacji (ze szczególnym uwzglęnieniem komunikacji niewerbalnej) w wystąpieniach publicznych: etykieta w wystąpieniach publicznych oraz pewność siebie. 11. Praktyczne wykorzystanie teorii komunikacji (ze szczególnym uwzglęnieniem komunikacji niewerbalnej) w wystąpieniach publicznych: kreowanie własnego wizerunku. 12. Analiza i porównanie wybranych rozmów telewizyjnych. 13. Praktyczne wykorzystanie teorii komunikacji (ze szczególnym uwzglęnieniem komunikacji niewerbalnej) w wystąpieniach publicznych: trema i jej pokonywanie. |
Bibliography: |
(in Polish) Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003 Thomson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Poznań 1998 Pease A., Język ciała. Jak czytać myśli ludzi z ich gestów, Kraków 1992 Knapp M. L., Hall J. A. Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wrocław. 2000 Nęcki Z., Komunikowanie interpersonalne, Wrocław – Warszawa – Kraków 1992 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć student: 1. Dostrzega w otaczających go wytworach kultury różne formy komunikacji. 2. Zdaje sobie sprawę ze społecznego znaczenia komunikacji. 3. Potrafi dostrzegać i analizować model nadawca - komunikat - odbiorca i jego modyfikacje. 4. Potrafi analizować publiczne formy komunikacji. 5. Potrafi wykorzystać w wystąpieniach publicznych i medialnych teorię komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji niewerbalnej. Udział w zajęciach - 30 h. = 1 ECTS Praca własna nad doskonaleniem umiejętności wygłaszania wystąpień - 10 h = 0,33 ETCS Przygotowanie wystąpienia - 10 h = 0,33 ETCS Monitoring mediów - 10 h = 0,33 ETCS Przygotowanie pracy zaliczeniowej - 15 h = 0,5 ETCS W sumie - 75 h = 2,5 ETCS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie modułu wymaga spełnienia następujących warunków: • obecności na zajęciach (przy czym dopuszczalne są maksymalnie 3 nieobecności) • złożenia pracy zaliczeniowej, którą jest rozmowa medialna - prasowa, radiowa lub telewizyjna o czasie trwania 15 minut lub objętości ok 10 000 znaków. Student otrzymuje ocenę 5 (bdb) jeśli rozmowa: • podejmuje atrakcyjny temat, • wyczerpuje ten temat lub jego aspekt, • opiera się na wyraźnej koncepcji i strukturze, • pokazuje wykorzystanie komunikacji na poziomie merytorycznym, kontekstowym, emocjonalnym, psychologicznym, • pokazuje umiejetność precyzyjnego komunikowania się - formułowania pytań i reagowania na odpowiedzi, wykorzystania możliwosci języka polskiego, • pokazuje umiejętność wykorzystania komunikacji niewerbalnej • pokazuje wyczucie cezur czasowych związanych z percepcją bohatera rozmowy i odbiorców Student otrzymujue ocenę 2 (ndst) jeśli rozmowa charakteryzuje się trzema lub mniej cechami wymienionymi powyżej. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.