Licentiate seminar
General data
Course ID: | WH-FP-SL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Licentiate seminar |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie |
Organizational unit: | Institute of Polish Philology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | FP2_W19 FP2_W22 FP2_W23 FP2_U01 FP2_U05 FP2_K01 |
Short description: |
Course Level: Advanced Objectives of the course: mastering the scientific basis for a workshop to prepare for a BA dissertation. Learning the basic forms and methods of making a written scientific expression, development and embedding the skills of making a preliminary survey of bibliography, preparation of the subject and object bibliography, the editorial skills to develop a scientific text, the ability to use scientific sources, knowledge of citation rules, the ability to compose footnotes and indexes. Acquisition of ability of independent study and their source materials and their selection for the BA dissertation. Basic skills for the construction of scientific argument: putting the thesis of thought and proving it. Entrance requirements: the student's full range of knowledge and skills who has completed the second year of the first cycle of BA studies provided in the programme of studies. |
Full description: |
Course contents: The scientific workshop of a modern specialist in Polish studies . Principles for the preparation and use of scientific studies. Principles of constructing a scientific argument. The principle of editorial Polish scientific work. Elements of stylistics of a scientific text. BA composition work. Assessment methods: continuous assessment of preparation for the seminar |
Bibliography: |
1. Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 3. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak, Podstawy stylistyki i retoryki, Warszawa 2008. 4. Literatura związana z problematyką poszczególnych seminariów - ustalana i podawana przez prowadzącego zajęcia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji dzieł literackich (lub innych tekstów kultury właściwych dla wybranej specjalizacji) różnych epok, nurtów i estetyk (ma pogłębioną wiedzę o najnowszych badaniach z tego zakresu i ich rezultatach) Zna i rozumie podstawowe zasady etyki, w tym etyki autorskiej, zna i rozumie zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej. Ma pogłębioną świadomość złożoności języka oraz istnienia norm językowych i ich roli w kształtowaniu stylu oralnej i pisemnej komunikacji społecznej. Umie w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe, rozwijać kompetencje badawcze. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania w wybranej sferze działalności edukacyjnej i naukowej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena dotyczy przedłożonych rozdziałów pracy magisterskiej. Kryteria oceny: 1. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który zrealizował w pełni zakładane efekty kształcenia. 2. Jeśli student nie w pełni nabył umiejętność zdobywania informacji naukowych i nie w pełni zna metody i narzędzia interpretacyjne, otrzymuje ocenę dobrą. 3. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który opanował jedynie podstawowe narzędzia analizy utworu, i zdobywa informacje z pomocą promotora. 4. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie ma świadomości swoich braków i konieczności doskonalenia. Nie zna metod analizy i nie umie ich stosować. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.