MA Seminar - History of Polish Literature - follow-up
General data
Course ID: | WH-FP-SM-2.1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MA Seminar - History of Polish Literature - follow-up |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie - kontynuacja |
Organizational unit: | Institute of Polish Philology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | advanced |
Learning outcome code/codes: | FP2_W19 FP2_W22 FP2_W23 FP2_U01 FP2_U05 FP2_K01 |
Short description: |
Level of the course: advanced Objectives of the course: Ability to carry out research and construction of a research dissertation. Ability to deliberate and consistent use of modern research methods. Ability to use well the modern language of science (including scientific terminology). Proficiency in using sources, to master the formal rigor of scientific argument (including how to cite and paraphrase, forms of creating footnotes and bibliography). Ability to present the research problem and ability to obtain meaningful solutions. Ability of logical proving. Entrance requirements: The student's full range of knowledge and skills after completing BA. |
Full description: |
Course contents: The principles of presenting a research problem. Identification of purposes and methods of the research undertaken. The principles of developing and using the sources. Rules of presentation of the state of research. Composition of the scientific work. The editorial principles of master's theses about the Polish language. |
Bibliography: |
1. Franciszek Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000. 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 3. Karl R. Popper, Logika odkrycia naukowego, tł. z ang. Urszula Niklas, wyd. 2., Warszawa 2002. 4. Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Warszawa 2000. 5. Krzysztof Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998. 6. Radosław Zenderowski, Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007. 7. Literatura związana z problematyką poszczególnych seminariów - ustalana i podawana przez prowadzącego zajęcia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji dzieł literackich zgodnie ze studiowaną specjalnością . Zna i rozumie podstawowe zasady etyki, w tym etyki autorskiej, zna i rozumie zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej. Ma pogłębioną świadomość złożoności języka oraz istnienia norm językowych i ich roli w kształtowaniu stylu oralnej i pisemnej komunikacji społecznej. Umie w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe, rozwijać kompetencje badawcze. Umie integrować w warsztacie badawczym narzędzia z zakresu różnych dziedzin humanistyki zgodnie ze studiowaną specjalnością. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena dotyczy przedłożonych rozdziałów pracy magisterskiej. Kryteria oceny: 1. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który zrealizował w pełni zakładane efekty kształcenia. 2. Jeśli student nie w pełni nabył umiejętność zdobywania informacji naukowych i nie w pełni zna metody i narzędzia interpretacyjne, otrzymuje ocenę dobrą. 3. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który opanował jedynie podstawowe narzędzia analizy utworu, i zdobywa informacje z pomocą promotora. 4. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie ma świadomości swoich braków i konieczności doskonalenia. Nie zna metod analizy i nie umie ich stosować. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.