Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Critical Text Analysis in Text Editing (part 1)

General data

Course ID: WH-FP-SP-I-2-KrytAn1
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Critical Text Analysis in Text Editing (part 1)
Name in Polish: Krytyczna analiza tekstu w praktyce redakcyjnej (cz. I)
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Cykl zajęciowy zaczyna się krótkim wprowadzeniem teoretycznym na temat toku pracy przy tekście w procesie przygotowywania go do publikacji, co służy zrozumieniu różnicy między polami kompetencyjnymi i odpowiedzialnością redagowania, korekty i składu oraz poznaniu podstawowych pojęć z zakresu edytorstwa praktycznego i kultury książki i jest niezbędnym wprowadzeniem do warsztatu. Następnie w toku warsztatów redakcyjnych studenci poznają proces analizy tekstu w strukturach: językowej, merytorycznej i edytorskiej, w różnych rodzajach wypowiedzi, samodzielnie redagując różne teksty. Praca ta jest oceniana i na kolejnych zajęciach szczegółowo i analitycznie omawiana. W ciągu semestru uczestnicy zajęć redagują 6-8 tekstów, otrzymują również możliwość wglądu w prawdziwe materiały wydawnicze, także wspólnie z prowadzącym dokonują krytycznej analizy różnych form tekstów już opublikowanych, dostępnych w postaci afiszy, plakatów informacyjnych, prasy, książek.

Full description: (in Polish)

Cykl zajęciowy zaczyna się krótkim wprowadzeniem teoretycznym na temat toku pracy przy tekście w procesie przygotowywania go do publikacji, co służy zrozumieniu różnicy między polami kompetencyjnymi i odpowiedzialnością redagowania, korekty i składu oraz poznaniu podstawowych pojęć z zakresu edytorstwa praktycznego i kultury książki i jest niezbędnym wprowadzeniem do warsztatu. Następnie w toku warsztatów redakcyjnych studenci poznają proces analizy tekstu w strukturach: językowej, merytorycznej i edytorskiej, w różnych rodzajach wypowiedzi, samodzielnie redagując różne teksty. Praca ta jest oceniana i na kolejnych zajęciach szczegółowo i analitycznie omawiana. W ciągu semestru uczestnicy zajęć redagują 6-8 tekstów, otrzymują również możliwość wglądu w prawdziwe materiały wydawnicze, także wspólnie z prowadzącym dokonują krytycznej analizy różnych form tekstów już opublikowanych, dostępnych w postaci afiszy, plakatów informacyjnych, prasy, książek.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

-zna i rozumie terminologię edytorstwa praktycznego;

- ma uporządkowaną wiedzę z zakresu norm i zasad redagowania i opracowywania tekstu współczesnego

- potrafi zredagować na poziomie podstawowym współczesny tekst literacki, naukowy, użytkowy i inne rodzaje wypowiedzi.

-potrafi współdziałać w grupie, biorąc udział w procesie wydawniczym

- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu wydawcy czy redaktora.

Opis ECTS - 2 punkty

30 godzin - udział w zajęciach;

30 godzin - przygotowanie do zajęć.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Niedostateczną ocenę otrzymuje student, który nie spełnia kryteriów, zawartych w efektach kształcenia.

Dostateczną ocenę uzyskuje student, który:

- częściowo zna i rozumie terminologię edytorstwa praktycznego;

- w stopniu dopuszczającym potrafi zredagować na poziomie podstawowym współczesny tekst literacki, naukowy, użytkowy i inne rodzaje wypowiedzi.

- potrafi współdziałać w grupie, biorąc udział w procesie wydawniczym.

Dobrą ocenę uzyskuje student, który:

- dobrze zna i rozumie terminologię edytorstwa praktycznego;

- w stopniu dobrym potrafi zredagować na poziomie podstawowym współczesny tekst literacki, naukowy, użytkowy i inne rodzaje wypowiedzi.

- potrafi współdziałać w grupie, biorąc udział w procesie wydawniczym.

Bardzo dobrą ocenę uzyskuje student, który:

- dobrze zna i rozumie terminologię edytorstwa praktycznego;

- w stopniu dobrym potrafi zredagować na poziomie podstawowym współczesny tekst literacki, naukowy, użytkowy i inne rodzaje wypowiedzi.

- potrafi współdziałać w grupie, biorąc udział w procesie wydawniczym.

- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu wydawcy czy redaktora.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)