Techniques of Public Speaking
General data
Course ID: | WH-FP-SP-I-3-TechWys |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Techniques of Public Speaking |
Name in Polish: | Technika wystąpień publicznych |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Kurs ma charakter warsztatowy. Jego celem jest przyswojenie metod doskonalenia umiejętności przygotowania i wygłaszania wystąpień. |
Full description: |
(in Polish) Kurs ma na celu wskazanie metod doskonalenia umiejętności przygotowania i wygłaszania wystąpień. Zajęcia mają charakter warsztatowy. Obejmują pracę indywidualną i pracę w grupie. Na początku kursu dokonana zostanie diagnoza umiejętności uczestników. Przeprowadzimy analizę przykładowych wystąpień. Kolejne spotkania poświęcone będą poszczególnym aspektom wystąpienia: pozawerbalnym i werbalnym. Efektem zajęć jest przygotowanie własnego wystąpienia. |
Bibliography: |
(in Polish) Aubin C., Modlitwa ciała, Poznań 2007. Ciecierksa-Zajdel B., Trening głosu. Praktyczny kurs dobrego mówienia, Warszawa 2012. Kazimierski L., Sztuka wystąpień publicznych, Warszawa 2013. Leathers D. G., Komunikacja niewerbalna, Warszawa 2007. Linklater K., Uwolnij swój głos. Tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową, Kraków 2012. McKay, M. Davis, P. Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca. Rodzina. Zabawa, Gdańsk 2010. Morreale, S.P., Spitzberg, B. H., Barge, J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, Warszawa. Morschitzky H., Lęk przed porażką, Poznań 2008 Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa 2008. Wiszniewski A., Sztuka mówienia, Katowice 2003. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK 1: wymienia aspekty wystąpienia, mając świadomość ich różnorodnej natury EK 2: formułuje cele wystąpienia EK 3: dokonuje analizy oczekiwań audytorium względem mówcy EK 4: planuje proces przygotowania wystąpienia i jego wygłaszania EK 5: doskonali elementy pozawerbalne wystąpienia Ek 6: tworzy ustrukturyzowane wystąpienie Ek 7: umiejętnie korzysta z pomocy technicznych: rzutnika, tablicy, flipchartu. Udział w zajęciach -30 h. = 1 ECTS Praca własna nad doskonaleniem umiejętności wygłaszania wystąpień - 15 h = 0,5 ETCS Przygotowanie wystąpienia - 15 h = 0,5 ETCS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę bardzo dobrą student EK 1: wymienia wszystkie aspekty wystąpienia, mając świadomość ich różnorodnej natury; EK 2: trafnie formułuje cele wystąpienia, EK 3: właściwie identyfikuje oczekiwania audytorium względem mówcy; EK 4: potrafi zaplanować, przygotować ustrukturyzowane wystąpienie, mieszcząc się w przewidzianym czasie i osiągając zamierzone cele; EK 5: potrafi w harmonijny sposób posługiwać się swoim głosem, gestem i mimiką podczas wygłaszania wystąpienia; Ek 6: tworzy ustrukturyzowane i ciekawe wystąpienie; Ek 7: umiejętnie korzysta z pomocy technicznych: rzutnika, tablicy, flipchartu. Na ocenę dobrą student EK 1: wymienia niektóre aspekty wystąpienia; EK 2: właściwie formułuje cele wystąpienia z wykorzystaniem wskazówek z zewnątrz, EK 3: częściowo identyfikuje oczekiwania audytorium względem mówcy; EK 4: wykazuje postęp w planowaniu i przygotowaniu wystąpienia, częściowo osiąga stawiane sobie cele; EK 5: wykazuje postęp w harmonijnym posługiwaniu się swoim głosem, gestem i mimiką podczas wygłaszania wystąpienia; Ek 6: tworzy ustrukturyzowane wystąpienie Ek 7: korzysta z pomocy technicznych: rzutnika, tablicy, flipchartu. Na ocenę dostateczną student EK 1: wymienia co najmniej jeden aspekt wystąpienia; EK 2: przedstawia propozycje sformułowania celów wystąpienia, EK 3: stara się rozpoznać oczekiwania audytorium względem mówcy; EK 4: wykazuje postęp w planowaniu i przygotowaniu wystąpienia, choć nie osiąga stawianych sobie celów; EK 5: wykazuje postęp w harmonijnym posługiwaniu się swoim głosem, gestem i mimiką podczas wygłaszania wystąpienia; Ek 6: tworzy wystąpienie o niewyraźnej strukturze; Ek 7: z trudem korzysta z pomocy technicznych: rzutnika, tablicy, flipchartu. EK w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych są osiągane za pomocą metody eksponującej (symulacja), dyskusji, metody projektu indywidualnego. Weryfikacja efektów ma postać oceny opisowej indywidualnych postępów uczestnika kursu przeprowadzanej z udziałem grupy na postawie wygłoszonego wystąpienia. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.