(in Polish) Opracowanie edytorskie tekstu - literatura XVII/XVIII w.
General data
Course ID: | WH-FP-SP-II-1-OprEd1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Opracowanie edytorskie tekstu - literatura XVII/XVIII w. |
Organizational unit: | Institute of Polish Philology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Są to zajęcia specjalizacji edytorskiej, sumujące wiedzę i umiejętności z zakresu edytorstwa. Celem przedmiotu jest opracowanie edytorskie tekstu dzieła literackiego, odpowiednio: z XVII-XVIII wieku; XIX wieku lub XX wieku. Zaprezentowanie nabytych umiejętności w samodzielnej pracy. |
Full description: |
(in Polish) Na opracowanie edytorskie dzieła literackiego będą składały się: wybór utworu, rozpoznanie sytuacji edytorskiej dzieła, analiza i porównanie przekazów, wybór podstawy tekstowej, opracowanie aparatu krytycznego, opracowanie językowe tekstu (zasady transkrypcji), przygotowanie komentarzy językowych, historycznoliterackich, ew. innych niezbędnych do rozumienia utworu. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Słownik terminów literackich, pod red. J. Sławińskiego, Wrocław 1998. (hasła z zakresu tekstologii i edytorstwa). 2. Z.Goliński, Edytorstwo. Tekstologia. Przekroje, Wrocław 1969. 3. K. Górski, Tekstologia i edytorstwo dzieł literackich, Warszawa 1978. 4. J. Starnawski, Praca wydawcy naukowego, Wrocław 1980. 5. Zasady wydawania tekstów staropolskich (Projekt), red. M.R. Mayenowa przy współudziale Z. Florczak, przykłady oprac. J. Woronczak, Wrocław 1955. 6. J. Trzynadlowski, Edytorstwo: tekst, język, opracowanie, Warszawa 1983. 7. R. Loth, Podstawowe pojęcia i problemy tekstologii i edytorstwa naukowego, Warszawa 2006. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA FP2_WO5 Student zna i rozumie podstawową terminologię z zakresu edytorstwa. Ma uporządkowaną wiedzę o badaniach z zakresu edytorstwa staropolskiego i ich rezultatach. UMIEJĘTNOŚCI FP2_UO3 Potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi tekstologii i edytorstwa. KOMPETENCJE SPOŁECZNE FP2_KO3 Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji wybranego przez siebie lub innych zadania w sferze działalności wydawniczej. ECTS: udział w ćwiczeniach = 30 przygotowanie do ćwiczeń = 30 60 godz./25-30 ≈ 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metoda oceniania: Na ocenę końcową składają się aktywność na zajęciach oraz ocena z pracy zaliczeniowej. Kryteria oceniania: Efekt FP2_WO5 Na ocenę niedostateczną (2): student nie zna na poziomie rozszerzonym terminologii nauk humanistycznych z zakresu z zakresu studiowanej specjalizacji Na ocenę dostateczną (3): student na poziomie rozszerzonym posiada ogólnie uporządkowaną terminologię nauk humanistycznych z zakresu studiowanej specjalizacji Na ocenę dobrą (4): student na poziomie rozszerzonym posiada dobrze uporządkowaną terminologię nauk humanistycznych z zakresu studiowanej specjalizacji Na ocenę bardzo dobrą (5): student na poziomie rozszerzonym posiada w pełni uporządkowaną terminologię nauk humanistycznych z zakresu studiowanej specjalizacji Efekt FP2_UO3 Na ocenę niedostateczną (2): student nie umie w sposób samodzielny zdobywać informacji naukowych, rozwijać kompetencji badawczych i kierować własną karierą zawodową Na ocenę dostateczną (3): student posiada niepełną umiejętność samodzielnego zdobywania informacji naukowych, rozwijania kompetencji badawczych i kierowania własną karierą zawodową Na ocenę dobrą (4): student posiada dobrą umiejętność samodzielnego zdobywania informacji naukowych, rozwijania kompetencji badawczych i kierowania własną karierą zawodową Na ocenę dobrą (5): student posiada pełną umiejętność samodzielnego zdobywania informacji naukowych, rozwijania kompetencji badawczych i kierowania własną karierą zawodową Efekt FP2_KO3 Na ocenę niedostateczną (2): student nie potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania nie rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze Na ocenę dostateczną (3): student w stopniu dostatecznym potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania dostatecznie rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze Na ocenę dobrą (4): student w stopniu dobrym potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania dobrze rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze Na ocenę dobrą (5): student w stopniu bardzo dobrym potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania doskonale rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.