Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Opracowanie edytorskie tekstu - literatura XVII/XVIII w.

General data

Course ID: WH-FP-SP-II-1-OprEd1
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Opracowanie edytorskie tekstu - literatura XVII/XVIII w.
Organizational unit: Institute of Polish Philology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Są to zajęcia specjalizacji edytorskiej, sumujące wiedzę i umiejętności z zakresu edytorstwa. Celem przedmiotu jest opracowanie edytorskie tekstu dzieła literackiego, odpowiednio: z XVII-XVIII wieku; XIX wieku lub XX wieku. Zaprezentowanie nabytych umiejętności w samodzielnej pracy.

Full description: (in Polish)

Na opracowanie edytorskie dzieła literackiego będą składały się: wybór utworu, rozpoznanie sytuacji edytorskiej dzieła, analiza i porównanie przekazów, wybór podstawy tekstowej, opracowanie aparatu krytycznego, opracowanie językowe tekstu (zasady transkrypcji), przygotowanie komentarzy językowych, historycznoliterackich, ew. innych niezbędnych do rozumienia utworu.

Bibliography: (in Polish)

1. Słownik terminów literackich, pod red. J. Sławińskiego, Wrocław 1998. (hasła z zakresu tekstologii i edytorstwa).

2. Z.Goliński, Edytorstwo. Tekstologia. Przekroje, Wrocław 1969.

3. K. Górski, Tekstologia i edytorstwo dzieł literackich, Warszawa 1978.

4. J. Starnawski, Praca wydawcy naukowego, Wrocław 1980.

5. Zasady wydawania tekstów staropolskich (Projekt), red. M.R. Mayenowa przy współudziale Z. Florczak, przykłady oprac. J. Woronczak, Wrocław 1955.

6. J. Trzynadlowski, Edytorstwo: tekst, język, opracowanie, Warszawa 1983.

7. R. Loth, Podstawowe pojęcia i problemy tekstologii i edytorstwa naukowego, Warszawa 2006.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA

FP2_WO5

Student zna i rozumie podstawową terminologię z zakresu edytorstwa. Ma uporządkowaną wiedzę o badaniach z zakresu edytorstwa staropolskiego i ich rezultatach.

UMIEJĘTNOŚCI

FP2_UO3

Potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi tekstologii i edytorstwa.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

FP2_KO3

Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji wybranego przez siebie lub innych zadania w sferze działalności wydawniczej.

ECTS:

udział w ćwiczeniach = 30

przygotowanie do ćwiczeń = 30

60 godz./25-30 ≈ 2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metoda oceniania:

Na ocenę końcową składają się aktywność na zajęciach oraz ocena z pracy zaliczeniowej.

Kryteria oceniania:

Efekt FP2_WO5

Na ocenę niedostateczną (2): student nie zna na poziomie rozszerzonym terminologii nauk humanistycznych z zakresu z zakresu studiowanej specjalizacji

Na ocenę dostateczną (3): student na poziomie rozszerzonym posiada ogólnie uporządkowaną terminologię nauk humanistycznych z zakresu studiowanej specjalizacji

Na ocenę dobrą (4): student na poziomie rozszerzonym posiada dobrze uporządkowaną terminologię nauk humanistycznych z zakresu studiowanej specjalizacji

Na ocenę bardzo dobrą (5): student na poziomie rozszerzonym posiada w pełni uporządkowaną terminologię nauk humanistycznych z zakresu studiowanej specjalizacji

Efekt FP2_UO3

Na ocenę niedostateczną (2): student nie umie w sposób samodzielny zdobywać informacji naukowych, rozwijać kompetencji badawczych i kierować własną karierą zawodową

Na ocenę dostateczną (3): student posiada niepełną umiejętność samodzielnego zdobywania informacji naukowych, rozwijania kompetencji badawczych i kierowania własną karierą zawodową

Na ocenę dobrą (4): student posiada dobrą umiejętność samodzielnego zdobywania informacji naukowych, rozwijania kompetencji badawczych i kierowania własną karierą zawodową

Na ocenę dobrą (5): student posiada pełną umiejętność samodzielnego zdobywania informacji naukowych, rozwijania kompetencji badawczych i kierowania własną karierą zawodową

Efekt FP2_KO3

Na ocenę niedostateczną (2): student nie potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania nie rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze

Na ocenę dostateczną (3): student w stopniu dostatecznym potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania dostatecznie rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze

Na ocenę dobrą (4): student w stopniu dobrym potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania dobrze rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze

Na ocenę dobrą (5): student w stopniu bardzo dobrym potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania doskonale rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)