Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Wprowadzenie do współczesności

General data

Course ID: WH-FPZ-C-WDW.1
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Wprowadzenie do współczesności
Organizational unit: Institute of Polish Philology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

advanced

Learning outcome code/codes:

KW_04

KW_08

KU_05

KU_10

K_K02

Short description: (in Polish)

Zajęcia (ćwiczenia) z polskiej literatury współczesnej są niezbędnym uzupełnieniem wykładu z historii literatury polskiej XX i XXI wieku. Cykl zajęć pomyślany jest tak, by uświadamiać studentom nie tylko nowe zjawiska literackie wieku XX i XXI, ale także uzmysławiać odrębność i z drugiej strony - ciągłość realizowaną przez literaturę najnowszą w zakresie - najogólniej mówiąc - paradygmatów literackich (wątków, idei, tematów) - w nawiązaniu do epok wcześniejszych - szczególnie XIX- wiecznej literatury romantycznej, pozytywistycznej, modernistycznej.

Full description:

Zajęcia (lektury, onteksty lekturowe):

1. Stanisław Brzozowski vs Witold Gombrowicz

2. S.I. Witkiewicz vs C.K Norwid

3. D. Masłowska vs. T. Peiper

4. A. Wat vs. M. Białoszewski

5. T. Słobodzianek vs. K.I Gałczyński

6. K. Ratoń vs. J. Tuwim

7. M. Pilot vs. Ożóg ("Okolica poetów")

8. M. Świetlicki vs. W. Wencel

Bibliography:

T. Słobodzianek, Nasza klasa

K.I, Gałczyński, Wybór pozezji, wyd. 4

M. Pilot, Pióropusz

B. Ożóg, Okoliczianie

S. Brzozowski, Legenda młodej Polski

W. Gombrowicz, Dzienniki

Idem, Pronografia

S.I. Witkiewicz, Nienasycenie

C.K. Norwid, Milczenie

D. Masłowska, Paw królowej

T. Peiper, Miasto, masa, maszyna

B. Shulz, Sklepy cynamonowe, Sanatorium pod klepsydrą

A. Wat, Ja z jednej i ja z drugiej strony mego moopsożelaznego piecyka

M. Białoszewski, tomy wierszy: Obroty rzeczy, Rachunek zaściankowy, Mylne wzruszenia

K. Ratoń, Poezje, wyd. Oficyna 21, Warszawa 2002

Efekty kształcenia i opis ECTS:

ECTS

Participation - 15 h

Preparation - 15 h

Preparation to the exam - 15h

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

METODY:

metoda ćwiczeniowa, elementy wykładu konwersatoryjnego, referaty/zagajenia (efekty: KW_04, KW_08, KU_05, KU_10, K_K02)

KRYTERIA OCENIANIA:

K_W08 [ma uporządkowaną i pogłębioną wiedze o dziełach literackich

z poszczególnych epok oraz ich kontekstach kulturowych (ma

szczegółowa wiedze o najnowszych badaniach z tego zakresu i ich

rezultatach)]

na ocenę 2 (ndst.) - nie dysponuje uporządkowaną i pogłębioną wiedzą o dziełach literackich z poszczególnych epok oraz ich historycznoliterackich kontekstach.

na ocenę 3 (dst.) - ma dostatecznie uporządkowaną, niepogłębioną wiedzę o dziełach literackich z poszczególnych epok oraz ich historycznoliterackich kontekstach.

na ocenę 4 (db.) - ma dobrze uporządkowaną, pogłębioną wiedzę o dziełach literackich z poszczególnych epok oraz ich historycznoliterackich kontekstach.

na ocenę 5 (bdb.) - ma bardzo dobrze uporządkowaną, pogłębioną wiedzę o dziełach literackich z poszczególnych epok oraz ich historycznoliterackich kontekstach.

KW_04 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedze ogólna i szczegółowa z zakresu historii literatury polskiej

- na ocenę 2 (ndst.) - nie ma uporządkowanej, pogłębionej wiedzy ogólnej i szczegółowej z zakresu historii literatury polskiej

- na ocenę 3 (dst.) - ma w stopniu dostatecznym uporządkowaną i pogłębioną wiedze ogólna i szczegółowa z zakresu historii literatury polskiej

- na ocenę 4 (db.) - ma w stopniu dobrym uporządkowaną i pogłębioną wiedze ogólna i szczegółowa z zakresu historii literatury polskiej

- na ocenę 5 (bdb.) - ma w stopniu bardzo dobrym uporządkowaną i pogłębioną wiedze ogólna i szczegółowa z zakresu historii literatury polskiej

KU_05 (posiada umiejętność referowania literatury przedmiotu, merytorycznego argumentowania, formułowania wniosków i ich syntetyzowania)

- na ocenę 2 (ndst.) - nie posiada umiejętności referowania literatury przedmiotu, merytorycznego argumentowania, formułowania wniosków i ich syntetyzowania.

- na ocenę 3 (dst.) - w stopniu dostatecznym posiada umiejętność referowania literatury przedmiotu, merytorycznego argumentowania, formułowania wniosków i ich syntetyzowania.

- na ocenę 4 (db.) - w stopniu dobrym posiada umiejętność referowania literatury przedmiotu, merytorycznego argumentowania, formułowania wniosków i ich syntetyzowania.

- na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze potrafi referować literaturę przedmiotu, merytorycznie

argumentować, formułować wnioski i je syntetyzować

KU_10 (posiada dobrze ukształtowana umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego oraz prezentacji multimedialnych w języku polskim, dotyczących dotyczących języka i literatury współczesnej w odniesieniu do tekstów literatury polskiej XIX i XX wieku)

- na ocenę 2 (ndst.) - nie posiada dobrze ukształtowanej umiejętności przygotowania wystąpienia ustnego oraz prezentacji multimedialnych w języku polskim, dotyczących języka i literatury współczesnej w odniesieniu do tekstów literatury polskiej XIX i XX wieku.

- na ocenę 3 (dst.) -posiada dobrze ukształtowaną umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego oraz prezentacji multimedialnych w języku polskim, dotyczących języka i literatury współczesnej w odniesieniu do tekstów literatury polskiej XIX i XX wieku.

- na ocenę 4 (db.) -posiada dobrze ukształtowana umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego oraz prezentacji multimedialnych w języku polskim, dotyczących języka i literatury współczesnej w odniesieniu do tekstów literatury polskiej XIX i XX wieku.

- na ocenę 5 (bdb.) -posiada dobrze ukształtowana umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego oraz prezentacji multimedialnych w języku polskim, dotyczących języka i literatury współczesnej w odniesieniu do tekstów literatury polskiej XIX i XX wieku.

KK_02 - (potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania)/

- na ocenę 2 (ndst.) -niw potrafi współdziałać i pracować w grupie, nie podejmuje różnorodnych zadań w celu współpracy.

- na ocenę 3 (dst.) -potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania w stopniu dostatecznym.

- na ocenę 4 (db.) -potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania w stopniu dobrym.

- na ocenę 5 (bdb.) -potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania w stopniu bardzo dobrym.

Ocena ostateczna: średnia z ocen formujących (1/3), ocena na podstawie aktywności udziału w zajęciach (max. 1 nieobecność), referatów (2/3) oceny.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)