BA Seminar
General data
Course ID: | WH-FPZ-I-2-SemLicn |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | BA Seminar |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia seminaryjne skoncentrowane są na poznaniu podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijaniu i wzmacnianiu umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzaniu poprawnej bibliografii, umiejętności edytorskiego opracowania tekstu naukowego, na nauce korzystaniu ze źródeł naukowych, znajomości zasad cytowania, umiejętności sporządzania przypisów i indeksów. Umiejętności te winny służyć przygotowaniu narzędzi do napisania własnej pracy dyplomowej. |
Bibliography: |
(in Polish) 1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 3. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak, Podstawy stylistyki i retoryki, Warszawa 2008. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli: -zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym; - umie przygotować typowe prace pisemne w języku polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i informacji pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy; - ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym Za udział w I semestrze seminarium Student może otrzymać 3 punkty ECTS: 30 godzin - udział w zajęciach; 50 godzin - przygotowywanie się do pisania pracy licencjackiej; 10 godzin - pisanie pierwszego fragmentu pracy licencjackiej. Student nie otrzymuje zaliczenia, jeżeli nie spełnia kryteriów wymienionych w efektach kształcenia. Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli: -zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym; - umie przygotować typowe prace pisemne w języku polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i informacji pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy; - ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawowym kryterium oceny jest końcowa praca (licencjacka) oraz uprzedni aktywny udział w zajęciach, zdradzający przygotowanie studenta. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.