World Literature
General data
Course ID: | WH-FPZ-II-1-LitPowć |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | World Literature |
Name in Polish: | Literatura powszechna-ćwiczenia |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a84c658ea242240c0a7b27c4bb4ae3554%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ca4efe02-9090-4b2a-9853-de7882d29ed9&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | FP2_W15, FP2_W21, FP2_U07, FP2_K07 |
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia poświęcone poszczególnym dziełom mają za zadanie: - zarysowanie tła historycznego i kontekstu literackiego, genologicznego i ideowego dzieła - przygotowanie słuchaczy do samodzielnej ich interpretacji - ukazywanie znaczenia historii recepcji dzieła dla popularnej jego interpretacji - ukazywanie sposobu inkorporowania dzieła w funkcjonujący paradygmat kulturowy - wydobycie kolorytu lokalnego, narodowego właściwego dla dzieła - analizę poetyki i sposobów obrazowania oraz przemian estetycznych zachodzących w literaturze różnych epok. Nie bez znaczenia pozostanie też kwestia wzajemnych wpływów oraz inspiracji, motywów, obrazów, słów-kluczy, polemik i dyskusji toczonych w wymiarze uniwersalnym. |
Bibliography: |
(in Polish) F. Nietzsche, Tako rzecze Zaratustra. Książka dla wszystkich i dla nikogo. Przełożył W. Berent. Kęty 2004. F. Dostojewski, Notatki z podziemia. Tłumaczenie G. Karski. Londyn 1992. T. Mann, Upadła; Śmierć w Wenecji, w tenże: Opowiadania. Wrocław 1996. E. M. Rilke, Malte: pamiętniki Malte-Lauridsa Brigge. Tłumaczenie W. Hulewicz. Słowo wstępne M. Jastrun. Warszawa 1979. W. Benjamin, Berlińskie dzieciństwo na przełomie wieków. Warszawa 2010. F. Kafka, Ameryka. Przełożył J. Kydryński. Warszawa 1978. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami, jak: wykład informacyjny, konwersatoryjny. Efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami, jak: analiza tekstów specjalistycznych, analiza materiału literackiego z użyciem aparatu krytycznego. Efekty w obszarze kompetencji społecznych są osiągane na podstawie pracy na zajęciach: wchodzenie w interakcje, organizowanie pracy w grupie. Uzasadnienie ECTS: udział w zajęciach samodzielna lektura |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) praca pisemna, esej |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.