Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Socjologia i antropologia dla polonistów

General data

Course ID: WH-FPZ-II-2-SocAntPo
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Socjologia i antropologia dla polonistów
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

FW1_W23


FP1_U12


FP1_K01


Short description: (in Polish)

Celem konwersatorium jest zapoznanie uczestników i uczestniczek z wybranymi zagadnieniami socjologii i antropologii, które wydają się kluczowe z perspektywy dzisiejszego spojrzenia na tekst tak w związku z rozwojem refleksji społecznej i kulturowej, jak również przemianami kultury.

1/ Główne paradygmaty socjologii i antropologii i ich obecność w świadomości społecznej 1

2/ Główne paradygmaty socjologii i antropologii i ich obecność w świadomości społecznej 2

3/ Język jako obiekt badania i metoda badawcza: de Saussure, Malinowski, Levi-Strauss, Geertz

4/ Nowe technologie komunikacyjne – zmiana kultury i zmiana badań nad kulturą

5/ Uczestnictwo w kulturze i kultura uczestnictwa

6/ Kultura wizualna i metody badań wizualnych

7/ Wybrane metody badań społecznych

Full description: (in Polish)

Celem konwersatorium jest zapoznanie uczestników i uczestniczek z wybranymi zagadnieniami socjologii i antropologii, które wydają się kluczowe z perspektywy dzisiejszego spojrzenia na tekst tak w związku z rozwojem refleksji społecznej i kulturowej, jak również przemianami kultury.

1/ Główne paradygmaty socjologii i antropologii i ich obecność w świadomości społecznej 1

2/ Główne paradygmaty socjologii i antropologii i ich obecność w świadomości społecznej 2

3/ Język jako obiekt badania i metoda badawcza: de Saussure, Malinowski, Levi-Strauss, Geertz

4/ Nowe technologie komunikacyjne – zmiana kultury i zmiana badań nad kulturą

5/ Uczestnictwo w kulturze i kultura uczestnictwa

6/ Kultura wizualna i metody badań wizualnych

7/ Wybrane metody badań społecznych

Bibliography: (in Polish)

B. Szacka, Wprowadzenie do socjologii, Warszawa, 2003.

Geertz Clifford, Opis gęsty, w: Interpretacja kultur, Kraków 2005, ss.17-43.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

FW1_W23 – ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych oraz o

człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich

funkcjonowania

FP1_U12 – posiada na poziomie podstawowym umiejętność rozumienia i

analizowania zjawisk społecznych

FP1_K01 – ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia

się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie

Na II stopniu

OPIS ECTS - 4 pkt

Udział w ćwiczeniach - 30h

Przygotowanie do ćwiczeń - 30h

Konsultacje - 5h

Przygotowanie pracy końcowej - 40h

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

FW1_W23 – ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych oraz o

człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich

funkcjonowania

-na ocenę 2 (ndst.): nie ma podstawowej wiedzy o charakterze nauk społecznych oraz o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich

funkcjonowania

- na ocenę 3 (dst.): częściowo posiada podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych oraz o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich

funkcjonowania

- na ocenę 4 (db.): w dobrym stopniu posiada podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych oraz o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania

- na ocenę 5 (bdb.): w bardzo dobrym stopniu posiada podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych oraz o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania

FP1_U12 – posiada na poziomie podstawowym umiejętność rozumienia i

analizowania zjawisk społecznych

- na ocenę 2 (ndst.): nie posiada na poziomie podstawowym umiejętność rozumienia i

analizowania zjawisk społecznych funkcjonowania

- na ocenę 3 (dst.): częściowo posiada na poziomie podstawowym umiejętność rozumienia i

analizowania zjawisk społecznych funkcjonowania

- na ocenę 4 (db.): w dobrym stopniu posiada na poziomie podstawowym umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych funkcjonowania

- na ocenę 5 (bdb.): w bardzo dobrym stopniu posiada na poziomie podstawowym umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych funkcjonowania

FP1_K01 – ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia

się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie

Na II stopniu

- na ocenę 2 (ndst.): nie ma świadomości poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia

się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie

- na ocenę 3 (dst.): w stopniu dostatecznym ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie

- na ocenę 4 (db.): w stopniu dobrym ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie

- na ocenę 5 (bdb.): w stopniu bardzo dobrym ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie

Metody weryfikacji - aktywność na zajęciach, rozmowa na koniec spotkań.

Metody dydaktyczne:

Metoda ćwiczeniowa i studium przypadku.

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)