Italian Cities: History, Language, Culture (Level A2)
General data
Course ID: | WH-KON-Cittaitaliane |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Italian Cities: History, Language, Culture (Level A2) |
Name in Polish: | Citta italiane: storia, lingua,cultura (poziom A2) |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Prezentacja najważniejszych miast włoskich, takich jak Turyn, Mediolan, Wenecja, Rzym, Florencja, Bologna, Neapol, Palermo oraz ich historii i kultury. |
Full description: |
(in Polish) Miasta włoskie, bardziej niż regiony, przedstawiają wieloaspektowa rzeczywistość i niewyczerpaną kuźnię starych i nowych tożsamości. Opierając się na oryginalnej historii i charakterystycznej kulturze najważniejszych ośrodków miejskich Włoch - Turynu, Mediolanu, Wenecji, Florencji, Rzymu, Neapolu, Palermo - kurs ma na celu przedstawienie zróżnicowanej roli miast w kształtowaniu się kulturowej i językowej tożsamości Włoch. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: - C. Medaglia, F. Medaglia, Spazio civiltà. Livello A2-B1, Loescher Editore, Milano 2013; - R. Capek-Habekovic ́, Sandra Palaich, Parola a te! Heinle, Cengage Learning, Boston 2009; - P. trojone, Città italiane, storie di lingue e culture, Carocci Editore, 2014; - P. Lorenzi, L. Chomel, Italia: Civiltà e Cultura, University Press of America, Lanham 2009. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student: - na poziomie podstawowym posiada uporządkowaną wiedzę o kulturze badanego obszaru, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki) (F1_W07); - ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych oraz o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania (F1_W20); - potrafi wykorzystać w samodzielnej pracy wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05); -potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalizacjami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym (F1_U14); - jest świadomy przynależności do europejskiego kręgu kulturowego i współodpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego Europy i poszczególnych jej regionów, w szczególności dziedzictwa obszaru kulturowego studiowanej specjalności (F1_K05). OPIS ECTS: 3 punkty (75 godzin; 1 punkt = 25 godzin) Udział w zajęciach: 30 godzin Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 25 godzin Przygotowanie się do kolokwiów: 20 godzin. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) W trakcie trwania zajęć student powinien podejść do napisania 2 kolokwiów (zaliczenie od 60%) i przedstawić jedną prezentację. Dopuszczalne są trzy nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. Zaliczenie nieobecności w formie ustnej odpowiedzi z dodatkowego materiału. *W trybie nauczania zdalnego obecność jest sprawdzana poprzez logowanie się na platformie Moodle i Cisco WebEx w dniu zajęć. Ocena końcowa przedmiotu jest sumą składającą się z wyników kolokwiów i prezentacji. Na ocenę dostateczną, student: - na poziomie podstawowym posiada uporządkowaną wiedzę o kulturze badanego obszaru, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki) (F1_W07); - ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych oraz o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania (F1_W20); - potrafi wykorzystać w samodzielnej pracy wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05); - potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalizacjami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym (F1_U14); - ma świadomość przynależności do europejskiego kręgu kulturowego i współodpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego Europy i poszczególnych jej regionów, w szczególności dziedzictwa obszaru kulturowego studiowanej specjalności (F1_K05). Na ocenę dobrą, student: - na poziomie średnio zaawansowanym posiada uporządkowaną wiedzę o kulturze badanego obszaru, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki) (F1_W07); - posiada rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych oraz o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania (F1_W20); - potrafi dobrze wykorzystać w samodzielnej pracy wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05); - potrafi sprawnie posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalizacjami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym (F1_U14); - jest świadomy przynależności do europejskiego kręgu kulturowego i współodpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego Europy i poszczególnych jej regionów, w szczególności dziedzictwa obszaru kulturowego studiowanej specjalności (F1_K05). Na ocenę bardzo dobrą, student: - posiada uporządkowaną i zaawansowaną wiedzę o kulturze badanego obszaru, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki) (F1_W07); - posiada szeroką wiedzę o charakterze nauk społecznych oraz o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania (F1_W20); - potrafi bardzo dobrze wykorzystać w samodzielnej pracy wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05); - umiejętnie posługuje się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalizacjami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym (F1_U14); - jest głęboko świadomy przynależności do europejskiego kręgu kulturowego i współodpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego Europy i poszczególnych jej regionów, w szczególności dziedzictwa obszaru kulturowego studiowanej specjalności (F1_K05). |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.