Contemporary Italian Culture - Museums, Art and Fashion
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KON-ContItalCult |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Contemporary Italian Culture - Museums, Art and Fashion |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aae2097d9da584ccaa2d3efa82f8679cb%40thread.tacv2/conversations?groupId=261bcbda-e21f-4785-836f-5fa1e1d953e9&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | H1A_W01 H1A_W10 H1A_U01 |
Skrócony opis: |
Kurs prezentuje wybrane zagadnienia związane ze współczesną kulturą włoską w kontekście problematyki muzealnictwa, sztuki i mody. ZAJĘCIA W TRYBIE SYNCHRONICZNYM NA PLATFORMIE MS TEAMS LINK DO ZESPOŁU: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aae2097d9da584ccaa2d3efa82f8679cb%40thread.tacv2/conversations?groupId=261bcbda-e21f-4785-836f-5fa1e1d953e9&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Pełny opis: |
Kurs prezentuje wybrane zagadnienia związane ze współczesną kulturą włoską w kontekście problematyki muzealnictwa, sztuki i mody. Wstęp określa genezę zjawisk związanych z pojawieniem się awangardy oraz definiuje rozwój nowych ośrodków sztuki. Na tle rozwoju sztuki klasycznej ukazane są zmiany w postrzeganiu sztuki nowoczesnej. Rozważaniom towarzyszy przegląd nowych centrów - Mediolanu oraz Turynu. Konwersatorium przybliża również zmiany kulturowe w najważniejszych ośrodkach włoskich - Wenecji, Rzymie i Florencji, przystosowujące je do potrzeb współczesnej sztuki i wystawiennictwa. Omówieni są najważniejsi twórcy sztuki oraz mody działający we Włoszech. Kurs zamyka przegląd najważniejszych nowoczesnych ośrodków muzealnych, ich strategie wystawiennicze oraz sposoby zainteresowania zwiedzających kulturą współczesną. |
Literatura: |
Raul A. Barreneche, New Museums, New York 2005. Bettina Messias Carbonell [ed.], Museum studies: an anthology of contexts, Malden 2006. Jonathan Harris, Globalization and contemporary art, Malden 2011. Terry Smith, Contemporary art: world currents, London 2011. Chris van Uffelen, Contemporary museums: architecture, history, collection, Salenstein 2011. Claire Wilcox, Valerie Mendes, Modern fashion in detail, London 2002. Anna Wiśnicka, Polish-Italian Design Dualism. Artistic Projects by Dorota Koziara, „PL.IT / Rassegna italiana di argomenti polacchi”, 08/2017, p. 160-175. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
H1A_W01 student ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk humanistycznych w systemie nauk oraz ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej H1A_W10 student ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury i orientację we współczesnym życiu kulturalnym H1A_U01 student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów 6.00 ECTS 30 h - udział w zajęciach 60 h - przygotowanie do zajęć 30 h - czytanie lektur 60 h - przygotowanie do zaliczenia |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach. Udział w dyskusjach. Zaliczenie w formie prezentacji przez MOODLE Maksymalnie 2 nieobecności. KRYTERIA OCENIANIA na ocenę BDB - student zna świetnie zagadnienia dotyczące kultury, historii i sztuki, potrafi rozpoznać i nazwać projektantów i domy mody oraz twórców designu na podstawie materiału wizualnego. Zna najważniejsze zabytki i muzea potrafi je umiejscowić historycznie. na ocenę DB - student zna dobrze zagadnienia dotyczące kultury, historii i sztuki, potrafi z nielicznymi błędami rozpoznać i nazwać projektantów i domy mody oraz twórców designu na podstawie materiału wizualnego. Zna większość zabytków i muzeów i potrafi je z nielicznymi błędami umiejscowić historycznie. na ocenę DST - student podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień z zakresu kultury, historii i sztuki, ma nieuporządkowaną wiedzę z zakresu chronologii, ma problemy z rozpoznaniem i nazwaniem artystów, domów mody oraz muzeów na podstawie materiału wizualnego. na ocenę NDST - student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu kultury, historii i sztuki, brakuje mu podstaw by określić projektantów i domy mody oraz muzeana podstawie materiału wizualnego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.