Cultural heritage throuhg new media art
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KON-U2-CulHer |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Cultural heritage throuhg new media art |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: |
Grupa przedmiotów fakultatywnych POWER Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (I stopień i jednolite magisterskie) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia DRL_W03 DRL_U01 |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest pokazanie sztuki mediów jako elementu dziedzictwa kulturowego współczesności. Kurs ma pomóc zrozumieć min: Jak je definiować, jak wykorzystać sztukę mediów jako narzędzie komunikacji współczesności zwłaszcza w kontekście cyfrowej transformacji. Ostatecznie również jaki status ma sztuka mediów i czy i w jakiej formie staje się elementem dziedzictwa kulturowego. Wykłady będą interaktywne. Studenci będą mieli również zaalokowane krótkie zadania do wykonania w obszarach: Planer / Photo expeditions - Architektura, sztuka, życie społeczne (genius loci) rytuały, rynek, muzyka. |
Pełny opis: |
Dziedzictwo kulturowe w perspektywie sztuki nowych mediów: Celem kursu jest pokazanie sztuki mediów jako elementu dziedzictwa kulturowego współczesności. Rewolucja informacyjna, zwłaszcza transformacja cyfrowa spowodowała szeregzmian społecznych i komunikacyjnych. W konsekwencji wykorzystaniu szeregu nowych narzędzi i technologii powstały nowe formy zapisu i dystrybucji informacji. W tym procesie niezmiernie istotna jest ponowna refleksja nad kategorią dziedzictwa kulturowego zarówno w kontekście lokalnym, narodowym regionalnym czy ogólnoludzkim. Dlatego tez niniejszy kurs ma uchwycić obopólne relacje pomiędzy sztuka mediów jako jednym z języków komunikacji współczesności a szeroko definiowanym dziedzictwem kulturowym. Kurs ma pomóc zrozumieć min: Jak je definiować, jak wykorzystać sztukę mediów jako narzędzie komunikacji współczesności zwłaszcza w kontekście cyfrowej transformacji. Ostatecznie również jaki status ma sztuka mediów i czy i w jakiej formie staje się elementem dziedzictwa kulturowego. |
Literatura: |
Literatura 1. Bernd Evers, Architectural Theory from the Renaissance to the Present, Taschen: Cologne 2005. 2. David A. Laurel, Stephen Pentak, Design basics, Wadsworth Publishing Co Inc.: Boston 2007. 3. Matila Ghyka, The Geometry of Art and Life, Dover Press: New York 2003. 4. Alex W. White, The Elements of Graphic Design, Allworth Press: New York 2011. 5. Timothy Samara, Making and Breaking the Grid (Graphic Design), Rockport Publishers: Rockport 2017. 6. Jacques Derrida, Ian McLeod, The Truth in Painting, University of Chicago Press: Chicago 2017. 7. Benoît B. Mandelbrot, The Fractal Geometry of Nature, W.H.Freeman & Co Ltd: Bedford 1982. 8. Benoît B. Mandelbrot Fractals: Form, chance, and dimension, W.H.Freeman & Co Ltd: Bedford 1977. 9. Heinz-Otto Peitgen, The Beauty of Fractals: Images of Complex Dynamical Systems, Springer Verlag: Berlin 1986. 10. Emrah Yayici, Design Thinking Methodology Book, Artbiztech: Istanbul 2016. 11. Idris Mootee, Design Thinking for Strategic Innovation, Wiley & Sons: London 2013. 12. Aaris Sherin, Design Elements, Color Fundamentals: A Graphic Style Manual for Understanding How Color Affects Design, Rockport Publishers: Rockport 2012. 13. Pete Barry, The Advertising Concept Book [the 3rd Edition], Chapter 06, Thames & Hudson: London 2016. 14. William Arens, Michael Weigold, Contemporary Advertising, Mc Graw Hill Education: New York 2014. Literatura Online: 1. The Art Story, Modern Art Insight http://www.theartstory.org/movement-minimalism.htm 2. Roger Scruton, Peter Collins, Alan Gowans, James S. Ackerman https://www.britannica.com/topic/architecture 3. Barbara Kruger, Movements and Styles: Conceptual Art, Feminist Art, Postmodernism http://www.theartstory.org/artist-kruger-barbara.htm 4. Paleolithic Art and Culture, History and Evolution of Prehistoric Arts and Crafts. http://www.visual-arts-cork.com/prehistoric/paleolithic-art-culture.htm |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
DRL_W03 DRL_U01 |
Metody i kryteria oceniania: |
Każdy temat zostanie omówiony przez prowadzącego. Dalsza praca polegać będzie na grupowych warsztatach popartych literaturą przedstawioną w sylabusie. Studenci przygotowują również prezentacje i krótkie prace pisemne. Literatura będzie zaprezentowana przez prowadzącego kurs na pierwszych zajęciach. Ocena wystawiana jest na podstawie trzech kryterów: 1. Obecność (do 3 nieobecności) 2. Aktywność w czasie zajęć 3. Przygotowanie zadanych prac i prezentacji. |
Praktyki zawodowe: |
n.a |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.