Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Cultural heritage throuhg new media art

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WH-KON-U2-CulHer
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Cultural heritage throuhg new media art
Jednostka: Wydział Nauk Humanistycznych
Grupy: Grupa przedmiotów fakultatywnych POWER
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM)
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (I stopień i jednolite magisterskie)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

wpisz symbol/symbole efektów kształcenia

DRL_W03

DRL_U01


Skrócony opis:

Celem kursu jest pokazanie sztuki mediów jako elementu dziedzictwa kulturowego współczesności.

Kurs ma pomóc zrozumieć min:

Jak je definiować, jak wykorzystać sztukę mediów jako narzędzie komunikacji współczesności zwłaszcza w kontekście cyfrowej transformacji. Ostatecznie również jaki status ma sztuka mediów i czy i w jakiej formie staje się elementem dziedzictwa kulturowego.

Wykłady będą interaktywne. Studenci będą mieli również zaalokowane krótkie zadania do wykonania w obszarach: Planer / Photo expeditions - Architektura, sztuka, życie społeczne (genius loci) rytuały, rynek, muzyka.

Pełny opis:

Dziedzictwo kulturowe w perspektywie sztuki nowych mediów:

Celem kursu jest pokazanie sztuki mediów jako elementu dziedzictwa kulturowego współczesności. Rewolucja informacyjna, zwłaszcza transformacja cyfrowa spowodowała szeregzmian społecznych i komunikacyjnych. W konsekwencji wykorzystaniu szeregu nowych narzędzi i technologii powstały nowe formy zapisu i dystrybucji informacji. W tym procesie niezmiernie istotna jest ponowna refleksja nad kategorią dziedzictwa kulturowego zarówno w kontekście lokalnym, narodowym regionalnym czy ogólnoludzkim.

Dlatego tez niniejszy kurs ma uchwycić obopólne relacje pomiędzy sztuka mediów jako jednym z języków komunikacji współczesności a szeroko definiowanym dziedzictwem kulturowym.

Kurs ma pomóc zrozumieć min: Jak je definiować, jak wykorzystać sztukę mediów jako narzędzie komunikacji współczesności zwłaszcza w kontekście cyfrowej transformacji. Ostatecznie również jaki status ma sztuka

mediów i czy i w jakiej formie staje się elementem dziedzictwa kulturowego.

Literatura:

Literatura

1. Bernd Evers, Architectural Theory from the Renaissance to the Present, Taschen: Cologne 2005.

2. David A. Laurel, Stephen Pentak, Design basics, Wadsworth Publishing Co Inc.: Boston 2007.

3. Matila Ghyka, The Geometry of Art and Life, Dover Press: New York 2003.

4. Alex W. White, The Elements of Graphic Design, Allworth Press: New York 2011.

5. Timothy Samara, Making and Breaking the Grid (Graphic Design), Rockport Publishers: Rockport 2017.

6. Jacques Derrida, Ian McLeod, The Truth in Painting, University of Chicago Press: Chicago 2017.

7. Benoît B. Mandelbrot, The Fractal Geometry of Nature, W.H.Freeman & Co Ltd: Bedford 1982.

8. Benoît B. Mandelbrot Fractals: Form, chance, and dimension, W.H.Freeman & Co Ltd: Bedford 1977.

9. Heinz-Otto Peitgen, The Beauty of Fractals: Images of Complex Dynamical Systems, Springer Verlag: Berlin 1986.

10. Emrah Yayici, Design Thinking Methodology Book, Artbiztech: Istanbul 2016.

11. Idris Mootee, Design Thinking for Strategic Innovation, Wiley & Sons: London 2013.

12. Aaris Sherin, Design Elements, Color Fundamentals: A Graphic Style Manual for Understanding How Color Affects Design, Rockport Publishers: Rockport 2012.

13. Pete Barry, The Advertising Concept Book [the 3rd Edition], Chapter 06, Thames & Hudson: London 2016.

14. William Arens, Michael Weigold, Contemporary Advertising, Mc Graw Hill Education: New York 2014.

Literatura Online:

1. The Art Story, Modern Art Insight http://www.theartstory.org/movement-minimalism.htm

2. Roger Scruton, Peter Collins, Alan Gowans, James S. Ackerman https://www.britannica.com/topic/architecture

3. Barbara Kruger, Movements and Styles: Conceptual Art, Feminist Art, Postmodernism http://www.theartstory.org/artist-kruger-barbara.htm

4. Paleolithic Art and Culture, History and Evolution of Prehistoric Arts and Crafts. http://www.visual-arts-cork.com/prehistoric/paleolithic-art-culture.htm

Efekty kształcenia i opis ECTS:

DRL_W03

DRL_U01

Metody i kryteria oceniania:

Każdy temat zostanie omówiony przez prowadzącego. Dalsza praca polegać będzie na grupowych warsztatach popartych literaturą przedstawioną w sylabusie. Studenci przygotowują również prezentacje i krótkie prace pisemne.

Literatura będzie zaprezentowana przez prowadzącego kurs na pierwszych zajęciach.

Ocena wystawiana jest na podstawie trzech kryterów:

1. Obecność (do 3 nieobecności)

2. Aktywność w czasie zajęć

3. Przygotowanie zadanych prac i prezentacji.

Praktyki zawodowe:

n.a

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)