Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Visual Methodologies (How to Interpret Photos?)

General data

Course ID: WH-KON-VisualMeth
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Visual Methodologies (How to Interpret Photos?)
Name in Polish: Visual Methodologies (or how to interpret photos?)
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups: Courses at UKSW
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: English
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

KU1_W02


KU1_K01


KU1_K03


KU1_K04

Short description:

The course is a workshop during which we will design and conduct a research basing on visual methods. Please check results of the previous visual researches on the website: http://jewdokimowmarcin.wix.com/1#!projekty-wizualne/vstc5=kreatywnosc-w-szkole . Additionally, students will learn basic approaches to the visual and different visual methods.

Full description:

The course is a workshop during which we will design and conduct a research basing on visual methods. Additionally, students will learn basic approaches to the visual and different visual methods.

Bibliography:

van Leeuwen Theo. 2001. Semiotics and iconography [w:] Theo van Leeuven, Carey Jewitt (red.). Handbook of Visual Analysis. London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage Publications

Rose Gillian. 2001. Semiology: laying bare the prejudices beneath the smooth surface of the beautiful [w:] Gillian Rose. Visual Methodologies. An Introduction to the Interpretation of Visual Materials. London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage Publications

Bell Philip. 2001. Content analysis of visual images [w:] Handbook of Visual Analysis

Efekty kształcenia i opis ECTS:

- know visual research methodologies

- understand the scope of the knowledge s/he has apprehended and the need for a life-long learning

- can carry on basic assignment and resolve research problems, cooperating with other students

- can define his/her research agenda as purposeful, depicting its social and cultural context

ECTS - 4 points

Participation - 30h

Preparation - 30h

Consultations - 5h

Final paper - 40h

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ad. KU1_W02.

Na ocenę niedostateczną nie ma uporządkowanej wiedzy w zakresie metodologii badań wizualnych.

Na ocenę dostateczną ma słabo uporządkowaną wiedzę w zakresie metodologii badań wizualnych.

Na ocenę dobrą ma dobrze uporządkowaną wiedzę w zakresie metodologii badań wizualnych.

Na ocenę bardzo dobrą ma bardzo dobrze uporządkowaną wiedzę w zakresie metodologii badań wizualnych.

Ad. KU1_K01

Na ocenę niedostateczną nie ma świadomości zakresu zdobytej wiedzy w ramach tego przedmiotu i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.

Na ocenę dostateczną ma niską świadomość zakresu zdobytej wiedzy w ramach tego przedmiotu i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.

Na ocenę dobrą ma wysoką świadomość zakresu zdobytej wiedzy w ramach tego przedmiotu i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.

Na ocenę bardzo dobrą ma bardzo wysoką świadomość zakresu zdobytej wiedzy w ramach tego przedmiotu i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.

Ad. KU1_K03

Na ocenę niedostateczną nie potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonalić kompetencje i sprawności komunikacyjne.

Na ocenę dostateczną potrafi na niskim poziomie pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonalić kompetencje i sprawności komunikacyjne.

Na ocenę dobrą potrafi na średnim poziomie pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonalić kompetencje i sprawności komunikacyjne.

Na ocenę bardzo dobrą potrafi bardzo dobrze pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonalić kompetencje i sprawności komunikacyjne.

Ad. KU1_K04

Na ocenę niedostateczną nie umie nazwać celów podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i po-trzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań

Na ocenę dostateczną umie w stopniu niskim nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i po-trzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań.

Na ocenę dobrą umie w stopniu średnim nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i po-trzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań.

Na ocenę bardzo dobrą umie bardo dobrze nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i po-trzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań.

Metody weryfikacji - praca zaliczeniowa.

Metody dydaktyczne - metoda projektu.

Practical placement:

Does not concern.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)