Digital Culture
General data
Course ID: | WH-KU-II-1-KultCyf |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Digital Culture |
Name in Polish: | Kultura cyfrowa |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | culture and religion studies |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) nie dotyczy |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów/ek z zjawiskiem i procesami określanymi jako kultura cyfrowa. Od strony teoretycznej zostaną przedstawione zagadnienia historyczne, jak i techniczne tzw. cyfryzacji, społeczeństwa informacyjnego czy też nowych mediów. Zajęcia ukierunkowane są również na prezentację produktów cyfrowych i praktyk związanych z światem cyfrowym, a także na ukazanie określonych narzędzi cyfrowych, zdalnego funkcjonowania, i udostępniania zasobów cyfrowych. Celem zajęć jest również przekazanie wiedzy na temat finansowania tzw. kultury cyfrowej, aspektów prawnych, jak i instytucji, środowisk, itp. działających w branży cyfrowej. Zajęcia prezentują zarówno pozytywne, jak i negatywne strony cyfryzacji, jaki i skutki procesów cyfrowych, z ukierunkowaniem w stronę przestrzeni funkcjonowania instytucji kultury, inicjatyw kulturalnych itp.. Praktycznym efektem zajęć będzie przeprowadzenie m.in. analizy wybranych przykładów działań w tzw. świecie cyfrowym. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W03 - student/ka (1) definiuje podstawowe terminy dotyczące kultury cyfrowej, (2) nazywa, a zarazem (3) dobiera określone zjawiska związane z kulturą cyfrową, w odniesieniu do współczesnego kulturoznawstwa i nauk o kulturze; W07 – student/ka (4) rozumie i nazywa wyzwania współczesnej cywilizacji w odniesieniu do globalizacji i ekspansji sieciowych technologii komunikacyjno-medialnych, urynkowieniem itp., a także (5) zna źródła, kierunki rozwoju oraz możliwe konsekwencje związane z istnieniem narzędzi i procesów cyfrowych; U05 – student/ka (6) potrafi zainicjować i prowadzić debatę specjalistyczną z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, z ukierunkowaniem na zjawiska aktualne zjawiska i procesy społeczno-kulturowe, związane z cyfryzacją; K02 – student/ka (7) potrafi uznać znaczenie zdobytej wiedzy dla rozwiązywania poznawczych i praktycznych problemów oraz mierzenia się z wyzwaniami wynikającymi z uwarunkowań aktualnej rzeczywistości społeczno-kulturowej – rzeczywistości cyfrowej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Efekt W03: - dostateczny/3 – posiada (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) podstawową wiedzę z zakresu głównych trendów rozwojowych współczesnego kulturoznawstwa i nauk o kulturze, wraz z kluczowymi zagadnieniami podejmowanymi na ich gruncie, z ukierunkowaniem na tzw. kulturę cyfrową, a zarazem wykazuje (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) zrozumienie ich znaczenia jako wyrazu rosnącej samoświadomości dyscyplin, a także odpowiedzi na wyzwania współczesnego świata, zwłaszcza wyzwania cyfrowego świata; - dobry/4 – posiada większość wiedzy z zakresu głównych trendów rozwojowych współczesnego kulturoznawstwa i nauk o kulturze, wraz z większością kluczowych zagadnień podejmowanych na ich gruncie, z ukierunkowaniem na tzw. kulturę cyfrową, a zarazem wykazuje zrozumienie ich znaczenia jako wyrazu rosnącej samoświadomości dyscyplin, a także odpowiedzi na wyzwania współczesnego świata, zwłaszcza wyzwania cyfrowego świata; - bardzo dobry/5 – posiada pełną wiedzę z zakresu głównych trendów rozwojowych współczesnego kulturoznawstwa i nauk o kulturze, wraz z wszystkimi kluczowymi zagadnieniami podejmowanymi na ich gruncie, z ukierunkowaniem na tzw. kulturę cyfrową, a zarazem wykazuje pełne zrozumienie ich znaczenia jako wyrazu rosnącej samoświadomości dyscyplin, a także odpowiedzi na wyzwania współczesnego świata, zwłaszcza wyzwania cyfrowego świata. Efekt W07: - dostateczny/3 – posiada (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) umiejętność rozumienia najważniejszych wyzwań współczesnej cywilizacji, zwłaszcza tych związanych z procesem globalizacji i ekspansją sieciowych technologii komunikacyjno-medialnych, przemian wzorców kulturowych itp.. Zna, definiuje, omawia itp. (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) źródła, kierunki rozwoju i możliwe konsekwencje ww. wyzwania i procesów; - dobry/4 – posiada umiejętność rozumienia większości najważniejszych wyzwań współczesnej cywilizacji, zwłaszcza tych związanych z procesem globalizacji i ekspansją sieciowych technologii komunikacyjno-medialnych, przemian wzorców kulturowych itp.. Zna, definiuje, omawia itp. większość głównych źródeł, kierunków rozwoju i możliwych konsekwencji ww. wyzwania oraz procesów; - bardzo dobry/5 – posiada umiejętność pełnego rozumienia najważniejszych wyzwań współczesnej cywilizacji, zwłaszcza tych związanych z procesem globalizacji i ekspansją sieciowych technologii komunikacyjno-medialnych, przemian wzorców kulturowych itp.. Zna, definiuje, omawia itp. wszystkie główne źródła, kierunki rozwoju i możliwe konsekwencje ww. wyzwania oraz procesów. Efekt U05: - dostateczny/3 – (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) potrafi inicjować i prowadzić debatę na specjalistyczne tematy z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, z ukierunkowaniem na kulturę cyfrową, wykorzystując przy tym znajomość kluczowych pojęć i teorii wypracowanych na gruncie ww. dyscyplin, z jednoczesnym odniesieniem do aktualnych zjawisk i procesów społeczno-kulturowych – zjawisk i procesów cyfrowych; - dobry/4 –potrafi inicjować i prowadzić debatę na większość specjalistycznych tematów z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, z ukierunkowaniem na kulturę cyfrową, wykorzystując przy tym znajomość większości kluczowych pojęć i teorii wypracowanych na gruncie ww. dyscyplin, z jednoczesnym odniesieniem do większości (głównych) aktualnych zjawisk i procesów społeczno-kulturowych – większości głównych zjawisk i procesów cyfrowych; - bardzo dobry/5 – potrafi inicjować i prowadzić debatę na wszystkie specjalistyczne tematy z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, z ukierunkowaniem na kulturę cyfrową, wykorzystując przy tym znajomość wszystkich kluczowych pojęć i teorii wypracowanych na gruncie ww. dyscyplin, z jednoczesnym odniesieniem do wszystkich (głównych) aktualnych zjawisk i procesów społeczno-kulturowych – wszystkich głównych zjawisk i procesów cyfrowych. Efekt K02: - dostateczny/3 – (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) wykazuje podstawowe przygotowanie do wykorzystania uznania znaczenia zdobytej wiedzy dla rozwiązywania poznawczych i praktycznych problemów oraz mierzenia się z podstawowymi wyzwaniami wynikającymi z uwarunkowań aktualnej rzeczywistości społeczno-kulturowej; - dobry/4 – wykazuje przygotowanie do wykorzystania uznania znaczenia zdobytej wiedzy dla rozwiązywania większości poznawczych i praktycznych problemów oraz mierzenia się z większością wyzwaniami wynikającymi z uwarunkowań aktualnej rzeczywistości społeczno-kulturowej; - bardzo dobry / 5 – wykazuje przygotowanie do samodzielnego wykorzystania uznania znaczenia zdobytej wiedzy dla rozwiązywania wszystkich omawianych na zajęciach poznawczych i praktycznych problemów oraz mierzenia się z wszystkimi omawianymi na zajęciach wyzwaniami wynikającymi z uwarunkowań aktualnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Go to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours
|
|
Coordinators: | Dorota Dąbrowska, Piotr Jakubowski, Agnieszka Smaga | |
Group instructors: | Piotr Jakubowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Go to timetable
MO TU W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Zajkowska, Rafał Zapłata, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Group instructors: | Rafał Zapłata | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Praca w bezpośrednim kontakcie / udział bezpośredni 30 godz. – uczestnictwo w zajęciach, konsultacje, zaliczenie zajęć itp.. Praca własna / 60 godzin – samodzielne przygotowanie się do zaliczenia, samodzielna lektura, przygotowanie i prezentacja pracy, przygotowanie się do zajęć. Suma godzin: 90 = 3 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 30 godz. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Go to timetable
MO TU W TH FR CW
|
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Zajkowska, Rafał Zapłata, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Group instructors: | Rafał Zapłata | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Praca w bezpośrednim kontakcie / udział bezpośredni 30 godz. – uczestnictwo w zajęciach, konsultacje, zaliczenie zajęć itp.. Praca własna / 60 godzin – samodzielne przygotowanie się do zaliczenia, samodzielna lektura, przygotowanie i prezentacja pracy, przygotowanie się do zajęć. Suma godzin: 90 = 3 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 30 godz. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.