Marketing in Culture
General data
Course ID: | WH-KU-SP-I-2-MarKult |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Marketing in Culture |
Name in Polish: | Marketing w kulturze |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty specjalizacyjne dla II roku kulturoznawstwa |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | -KU1_W07 -KU1_W15 -KU1_W16 -KU1_U04 -KU1_U05 -KU1_K02 -KU1_K03 |
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: wprowadzenie w problematykę marketingu, przedstawienie zasad orientacji marketingowej w instytucjach kultury, wyróżnienie i omówienie specyficznych cech działalności marketingowej na rynku kultury, zdefiniowanie marketingu strategicznego, analizy marketingowej budowanie marki, prezentacja i analiza konkretnych przykładów. |
Full description: |
(in Polish) Na zajęciach student zdobywa wiedzę z zakresu szeroko pojętego marketingu w kulturze oraz różnic między marketingiem kultury a marketingiem stosowanym na rynku biznesowym; podczas zajęć omówione zostaną najważniejsze strategie marketingowe oraz narzędzia marketingowe wykorzystywane na rynku kultury; zdefiniowane zostaną m.in.: pojęcie marketingu mix. analizy marketingowej, komunikacji marketingowej, marketingu relacji, budowania wizerunku; omówione zostaną przykłady zastosowania instrumentów marketingu przez polskie instytucje kultury. |
Bibliography: |
(in Polish) Kotler O. (1999), Kotler o marketing, Jak kreować i opanowywać rynki, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków. Kotler O. (2005), Marketing, Wydawnictwo Rebis, Poznań. Obłój K. (1998), Strategia organizacji, PWE, Warszawa. Podstawka K. (1997), Marketing praktyczny, Kluczowe elementy, Promar, Rzeszów. Hagoort G. (1998) Przedsiębiorczość w kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. Drucker P.(2005), Praktyka zarządzania, MT Biznes, Warszawa. Ollins W.(2010), Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa Hereźniak M (2010), Marka narodowa, PWE, Warszawa Zarządzanie w kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, t.IV Nowacka A., Nowacki R., Podstawy marketingu, Wydawnictwo Difin, Warszawa, 2009 Dussel M., Marketing w praktyce, Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2009 Stawarz, Content marketing po polsku, PWN, 2017 J. Falls, E. Deckers, Media społecznościowe bez ściemy, Onepress, 2013 P. Tkaczyk, Zakamarki marki, Wydawnictwo Helion, 2011 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student po semestrze zajęć: - Ma szczegółową wiedzę na temat wykorzystania narzędzi marketingowych na rynku kultury; - Posiada znajomość narzędzi, potrzebnych do przygotowania kampanii promocyjnych, wizerunkowych, społecznych etc. - Potrafi pracować w zespole osób, które mają przeanalizować studium przypadku lub przygotować autorski grupowy projekt, wnosząc swój wkład do realizowanego zadania; 4 punkty ECTS 60 h 2 ECTS - uczestnictwo w zajęciach 30 h 1 ECTS - praca własna studenta (przygotowywanie prezentacji na wybrany temat, udział w konsultacjach, aktywny udział podczas zajęć) 30 h 1 ECTS- przygotowanie projektów zaliczeniowych suma 120h = 4 ECTS |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.