Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Basics of Graphic Design

General data

Course ID: WH-KU-SP-I-3-ProjGra
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Basics of Graphic Design
Name in Polish: Podstawy projektowania graficznego (projekty analogowe)
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) KU1_W17

KU1_U16

KU1_K11



Short description: (in Polish)

Student, w trakcie trwania konwersatorium, poznaje kolejne aspekty komunikacji wizualnej, rozpoczynając od jej podstawowych elementów (punktu, linii, kształtu, płaszczyzny); następnie prymarnych znaków (kwadratu, trójkąta, koła, strzały, krzyża); wreszcie zależności między nimi i zasad ich wiązania. Przyswojona ogólna wiedza w zakresie grafiki projektowej i kompleksowej natury znaku sygnetu, następnie utrwalana jest poprzez wdrażanie jej w proces twórczy: począwszy od etapu generowania pomysłu, projektowania, konsultowania, poprzez realizację, na prezentacji finalnego projektu kończąc. Student, w trakcie kolejnych faz opracowania konkretnego logo, posługuje się poznaną terminologią, uczy się poprawnie uzasadniać artystyczne wybory, oceniać własne i kolegów projekty oraz przewidywać praktyczne zastosowanie zdobywanej wiedzy i projektowych umiejętności w planowanej aktywności zawodowej.

Full description: (in Polish)

Współcześnie, żyjemy otoczeni znakami sygnetami, które są jedną z wielu form przekazu wizualnego, obok obrazów realistycznych, schematycznych, znaków symbolicznych, naukowych, sygnatur, emblematów, sygnałów i wreszcie samego pisma. Komunikacja przy udziale obrazu, analogicznie jak języka, polega na analizie, planowaniu, organizowaniu i rozwiązywaniu problemów. Dlatego, chcą skutecznie porozumiewać się przy użyciu tej formy wypowiedzi musimy ją poznać, potem nauczyć się jej zasad, po to by w efekcie ją zrozumieć. Student, w trakcie trwania konwersatorium, przyswaja wskazane wyżej etapy komunikacji wizualnej, rozpoczynając od przyswojenie jej podstawowych elementów (punktu, linii, kształtu, płaszczyzny); następnie prymarnych znaków (kwadratu, trójkąta, koła, strzały, krzyża); wreszcie zależności między nimi i zasad ich wiązania. Przyswojona ogólna wiedza w zakresie grafiki projektowej i kompleksowej natury znaku sygnetu, następnie utrwalana jest poprzez wdrażanie jej w proces twórczy: począwszy od etapu generowania pomysłu, projektowania, konsultowania, poprzez realizację, na prezentacji finalnego projektu kończąc. Student, w trakcie kolejnych faz opracowania konkretnego logo, posługuje się poznaną terminologią, uczy się poprawnie uzasadniać artystyczne wybory, oceniać własne i kolegów projekty oraz przewidywać praktyczne zastosowanie zdobywanej wiedzy i projektowych umiejętności w planowanej aktywności zawodowej. Wskazane w opisie elementy komunikacji wizualnej przygotowują go do ich właściwego rozumienia, a z biegiem czasu również rozumienia przy udziale zmysłu wzroku. Albert Einstein stwierdził: "słowo pisane czy mówione, w ogóle język, zdaje się bez znaczenia w mechanizmie moich procesów myślowych. To obrazy, mniej lub bardziej klarowne, pojawiające się i łączące ze sobą na każde życzenie, stanowią zasadnicze elementy myślenia".

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student kończąc konwersatorium:

MK-spec1_W03 (rozszerza następujący efekt kierunkowy w zakresie wiedzy KU1_W17) - ma podstawową wiedzę na temat sposobów przygotowania różnych rodzajów analogowych projektów graficznych w zgodzie z wymogami typografii i infoestetyki, zorientowaną na zastosowanie w praktyce;

MK-spec1_U02 (rozszerza następujący efekt kierunkowy w zakresie umiejętności KU1_U16) - potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę teoretyczną do działań praktycznych i analityczno-interpretacyjnych w wybranej sferze działalności kulturalnej związanej z przekazami medialnymi i szeroko pojętymi mediami (także artystycznymi);

MK-spec1_K01 (rozszerza następujący efekt kierunkowy w zakresie kompetencji społecznych KU1_K11) - ma świadomość interdyscyplinarności wiedzy o mediach, rozumie konieczność ciągłego samokształcenia oraz uczestnictwa w bieżącym życiu kulturalnym przez korzystanie z różnorodnych mediów (także artystycznych) i różnych obiegów kultury.

ECTS - 3 punkty (90 godz.)

udział w ćwiczeniach - 30 godz.

konsultacje indywidualne - 10 godz.

lektura do zajęć - 20 godz.

przygotowanie trzech projektów - 30 godz.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)