Basics of Graphic Design
General data
Course ID: | WH-KU-SP-I-3-ProjGra |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Basics of Graphic Design |
Name in Polish: | Podstawy projektowania graficznego (projekty analogowe) |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) KU1_W17 KU1_U16 KU1_K11 |
Short description: |
(in Polish) Student, w trakcie trwania konwersatorium, poznaje kolejne aspekty komunikacji wizualnej, rozpoczynając od jej podstawowych elementów (punktu, linii, kształtu, płaszczyzny); następnie prymarnych znaków (kwadratu, trójkąta, koła, strzały, krzyża); wreszcie zależności między nimi i zasad ich wiązania. Przyswojona ogólna wiedza w zakresie grafiki projektowej i kompleksowej natury znaku sygnetu, następnie utrwalana jest poprzez wdrażanie jej w proces twórczy: począwszy od etapu generowania pomysłu, projektowania, konsultowania, poprzez realizację, na prezentacji finalnego projektu kończąc. Student, w trakcie kolejnych faz opracowania konkretnego logo, posługuje się poznaną terminologią, uczy się poprawnie uzasadniać artystyczne wybory, oceniać własne i kolegów projekty oraz przewidywać praktyczne zastosowanie zdobywanej wiedzy i projektowych umiejętności w planowanej aktywności zawodowej. |
Full description: |
(in Polish) Współcześnie, żyjemy otoczeni znakami sygnetami, które są jedną z wielu form przekazu wizualnego, obok obrazów realistycznych, schematycznych, znaków symbolicznych, naukowych, sygnatur, emblematów, sygnałów i wreszcie samego pisma. Komunikacja przy udziale obrazu, analogicznie jak języka, polega na analizie, planowaniu, organizowaniu i rozwiązywaniu problemów. Dlatego, chcą skutecznie porozumiewać się przy użyciu tej formy wypowiedzi musimy ją poznać, potem nauczyć się jej zasad, po to by w efekcie ją zrozumieć. Student, w trakcie trwania konwersatorium, przyswaja wskazane wyżej etapy komunikacji wizualnej, rozpoczynając od przyswojenie jej podstawowych elementów (punktu, linii, kształtu, płaszczyzny); następnie prymarnych znaków (kwadratu, trójkąta, koła, strzały, krzyża); wreszcie zależności między nimi i zasad ich wiązania. Przyswojona ogólna wiedza w zakresie grafiki projektowej i kompleksowej natury znaku sygnetu, następnie utrwalana jest poprzez wdrażanie jej w proces twórczy: począwszy od etapu generowania pomysłu, projektowania, konsultowania, poprzez realizację, na prezentacji finalnego projektu kończąc. Student, w trakcie kolejnych faz opracowania konkretnego logo, posługuje się poznaną terminologią, uczy się poprawnie uzasadniać artystyczne wybory, oceniać własne i kolegów projekty oraz przewidywać praktyczne zastosowanie zdobywanej wiedzy i projektowych umiejętności w planowanej aktywności zawodowej. Wskazane w opisie elementy komunikacji wizualnej przygotowują go do ich właściwego rozumienia, a z biegiem czasu również rozumienia przy udziale zmysłu wzroku. Albert Einstein stwierdził: "słowo pisane czy mówione, w ogóle język, zdaje się bez znaczenia w mechanizmie moich procesów myślowych. To obrazy, mniej lub bardziej klarowne, pojawiające się i łączące ze sobą na każde życzenie, stanowią zasadnicze elementy myślenia". |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student kończąc konwersatorium: MK-spec1_W03 (rozszerza następujący efekt kierunkowy w zakresie wiedzy KU1_W17) - ma podstawową wiedzę na temat sposobów przygotowania różnych rodzajów analogowych projektów graficznych w zgodzie z wymogami typografii i infoestetyki, zorientowaną na zastosowanie w praktyce; MK-spec1_U02 (rozszerza następujący efekt kierunkowy w zakresie umiejętności KU1_U16) - potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę teoretyczną do działań praktycznych i analityczno-interpretacyjnych w wybranej sferze działalności kulturalnej związanej z przekazami medialnymi i szeroko pojętymi mediami (także artystycznymi); MK-spec1_K01 (rozszerza następujący efekt kierunkowy w zakresie kompetencji społecznych KU1_K11) - ma świadomość interdyscyplinarności wiedzy o mediach, rozumie konieczność ciągłego samokształcenia oraz uczestnictwa w bieżącym życiu kulturalnym przez korzystanie z różnorodnych mediów (także artystycznych) i różnych obiegów kultury. ECTS - 3 punkty (90 godz.) udział w ćwiczeniach - 30 godz. konsultacje indywidualne - 10 godz. lektura do zajęć - 20 godz. przygotowanie trzech projektów - 30 godz. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.