Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Richness of Differences - Popularity Phenomenon of Ceylan, Satrapi, Labaki, Villeneuve

General data

Course ID: WH-KU-SP-II-1-Bogact
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Richness of Differences - Popularity Phenomenon of Ceylan, Satrapi, Labaki, Villeneuve
Name in Polish: Bogactwo różnic-fenomen popularności Ceylana, Satrapi, Labaki, Villeneuve'a
Organizational unit: Institute of Classical Philology and Cultural Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Konwersatorium będzie poświęcone przejawom międzykulturowości w twórczości takich artystów jak Banksy, Nadine Labaki, Marjane Satrapi, Denis Villeneuve, Nuri Bilge Ceylana, ale również Paweł Pawlikowski, Wojciech Smarzowski, Alejandro Amenabar i Samuel Maoz.

Full description: (in Polish)

Na konwersatorium będziemy analizować fragmenty dzieł Nadine Labaki, Marjane Satrapi, Denisa Villeneuve, Nuri Bilge Ceylana, ale również Pawła Pawlikowskiego, Wojciecha Smarzowskiego, Alejandro Amenabara i Samuela Maoza,tropić w ich twórczości elementy charakterystyczne dla kultur, z jakich się wywodzą, ale również elementy wspólne; będziemy tropić mity, czyli opowieści oddziałujące transkulturowo, ale również stereotypy.

Bibliography: (in Polish)

K. Armstrong, Historia Boga, Warszawa 1995.

K. Armstrong, Krótka historia mitu, Kraków 2005.

K. Armstrong, W imię Boga, Warszawa 2005.

M. Atwood, Penelopiada, Kraków 2005.

Z. Bauman, Ponowoczesność jako źródło cierpień, Warszawa 2000.

Z. Bauman, Płynna nowoczesność, Kraków 2006.

Z. Bauman, Społeczeństwo w stanie oblężenia,Warszawa 2006.

K. Boni i M. Tochman, Kontener, Warszawa 2014.

J. Campbell, Bohater o tysiącu twarzy, Poznań 1997.

M. Eliade, Aspekty mitu, Warszawa 1998.

A. Giddens, Nowoczesność i tożsamość, Warszawa 2001.

M. Gutowski, Święta Ziemia. Opowieści z Izraela i Palestyny, Kraków 2015.

R. May, Błaganie o mit, Poznań 1997.

S. S. Montefiore, Jerozolima. Biografia, Warszawa 2011.

P. Smoleński, Balagan. Alfabet izraelski, Warszawa 2012.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Celem zajęć jest wyrobienie w Studentach nawyku tropienia w utworach wizualnych elementów uniwersalnych, tzn. czytelnych w wielu kulturach, ale też umiejętności znalezienie tego, co charakterystyczne dla kultury, z jakiej pochodzi autor.

Po niniejszym konwersatorium Student:

wie, na czym polega specyfika kulturoznawstwa,

ma wiedzę o systemie kultury i o analizie i interpretacji polskich i obcych tekstów kultury w perspektywie międzykulturowości;

potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy za podstawę przyjmując analizę interesującego go utworu i wykorzystać dialogowania różnych stanowisk badawczych;

rozumie potrzebę bycia i jest aktywnym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego.

Opis ECTS:

udział w zajęciach - 30 godzin

przygotowanie do udziału w zajęciach - 30 godzin

przygotowanie pracy - 15 godzin

75:25 = 3 punkty ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na zaliczenie Studenci piszą esej o roli mitu we współczesnym świecie, oczywiście materiałem do analizy są omówione na zajęciach utwory, ale można też zająć się tekstem kultury spoza zajęć. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest obecność na zajęciach, trzy nieobecności uniemożliwiają złożenie pracy do oceny.

Na ocenę dst (3) Student potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy i zanalizować go - wybrać do analizy konkretny tekst kultury i odnaleźć w nim elementy poszukiwanego mitu mając przy tym świadomość specyfiki badań kulturoznawczych.

Na ocenę db (4) Student potrafi to, co na ocenę dst (3) plus potrafi analizować interesujący go tekst kultury w perspektywie międzykulturowości, czyli potrafi odnieść badany teksty kultury do utworów pochodzących z innych kultur.

Na ocenę bdb (5) Student umie i potrafi to, co na ocenę db (4) plus potrafi wykorzystać różne stanowiska badawcze często ze sobą dialogujące, zaprezentować analizowany problem w kilku różnych ujęciach, oraz rozumie potrzebę bycia aktywnym uczestnikiem życia kulturalnego.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)