Main Principles of Coaching and Training in Culture Management
General data
Course ID: | WH-KU-SP-II-1-Coach |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Main Principles of Coaching and Training in Culture Management |
Name in Polish: | Główne założenia coachingu i trenerstwa w praktyce menedżera kultury |
Organizational unit: | Institute of Classical Philology and Cultural Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Kurs ma na celu wzbogacenie wiedzy studentów, umożliwienie identyfikacji własnych preferencji i obszarów, które można poprawić, a także rozbudzić motywację do ciągłej pracy nad własnym rozwojem intelektualnym. "Słowo wiedza powinno być czasownikiem" (Edward Deming) |
Full description: |
(in Polish) 1.Zespół podstawowych zagadnień psychologicznych: a.podstawowe elementy psychologii ogólnej i społecznej: m.in. perswazja, argumentacja, konformizm, autorytet, narracja itp.; b.psychologia motywacji i praktyka ciągłego rozwoju (planowanie i wzmacnianie rozwoju, style uczenia się, zasady pracy z celami, formułowanie celu coachingowego, drzewo kompetencji, inteligencja emocjonalna, zasady uczenia się dorosłych, podejście tradycyjne i aktywizujące w szkoleniu, zarządzanie czasem, sposoby radzenia sobie ze stresem) 2.Metody pracy coacha i trenera: a.␣coaching indywidualny - droga do mistrzostwa - koło równowagi życiowej - wizualizacja - perspektywy - sztuka słuchania i zadawania pytań - informacja zwrotna - praca z wyobraźnią; b.metody pracy trenera (wykład, prezentacja, burza mózgów, praca indywidualna i zbiorowa, dyskusja, debata oksfordzka, gry terenowe, symulacja, studium przypadku); c.narzędzia: skale, testy, kwestionariusze; d. formułowanie kontraktu rozwojowego; e.planowanie szkolenia i analiza potrzeb szkoleniowych. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Laura Whitworth, Karen Kimsey-House, Henry Kimsey-House, Philip Sandahl, Coaching koaktywny. Umiejętności wspierające sukces klienta, przeł. Maria Piechnik-Potęga, Warszawa 2010; 2. Marilyn Atkinson i Rae T. Chois, Wewnętrzna dynamika coachingu, przeł. Piotr Niedzieski, Warszawa 2009; 3. Life coaching. Relacje w równowadze, red. Katarzyna Ramirez-Cyzio, Warszawa 2010; 4. Maciej Bennewicz, Coaching i mentoring w praktyce, Warszawa 2011; 5. Maja Wilczyńska, Małgorzata Nowak, Jolanta Kućka, Joanna Sawicka, Katarzyna Sztajerwald, Moc coachingu, , Gliwice 2011. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Ad KU2_W02 zna podstawową metodologię coachingową i trenerską (metody szkoleniowe); charakteryzuje metody coachingowe; Ad KU2_W07 zna terminy i pojęcia z dziedziny psychologii, podstaw komunikacji interpersonalnej; Ad KU2_U08 zdobywa samodzielnie wiedzę, potrafi zarządzać sobą i swoją karierą Ad KU2_K01, potrafi uczyć się przez całe życie Ad KU2_K03 potrafi pracować w grupie i potrafi przyjąć różne w niej role OPIS ETCS: udział w zajęciach - 30 godz. przygotowanie do zajęć - 15 godz. konsultacje - 10 godz. przygotowanie prezentacji - 15 godz. ćwiczenia (zadania coachingowe) - 30 godz. łącznie 100 godz. - 4 ETCS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena bardzo dobra: student ma pogłębioną wiedzę w zakresie metodologii badań właściwych naukom humanistycznym i wybranym naukom społecznym (coaching i trenerstwo) (KU2_W02); posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury, szkoleń oraz rozwoju osobistego (KU2_W07); umie w stopniu bardzo dobrym samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, a także podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową (KU2_U08); bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (KU2_K01); umie bardzo dobrze nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i potrzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań własnych oraz określonych przez innych uczestników zespołu wykonawców (KU2_K03); ocena dobra: student ma zadowalającą wiedzę w zakresie metodologii badań właściwych naukom humanistycznym i wybranym naukom społecznym (coaching i trenerstwo) (KU2_W02); posiada wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury, szkoleń oraz rozwoju osobistego (KU2_W02); umie w stopniu dobrym samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, a także podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową (KU2_U08); dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (KU2_K01); umie dobrze nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i potrzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań własnych oraz określonych przez innych uczestników zespołu wykonawców (KU2-K03); ocena dostateczna: student ma niewielką i nieuporządkowaną wiedzę w zakresie metodologii badań właściwych naukom humanistycznym i wybranym naukom społecznym (coaching i trenerstwo) (KU2_W02); posiada wyrywkową i ogólną wiedzę z zakresu upowszechniania kultury, szkoleń oraz rozwoju osobistego (KU2_W07); umie w stopniu niewielkim samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, a także podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową (KU2-U08); nie zdradza wielkiego rozumienia potrzeb uczenia się przez całe życie (KU2_K01); umie z trudem i niesamodzielnie nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i potrzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań własnych oraz określonych przez innych uczestników zespołu wykonawców (KU2_K03); ocena niedostateczna: student nie ma wiedzy w zakresie metodologii badań właściwych naukom humanistycznym i wybranym naukom społecznym (coaching i trenerstwo) (KU2_W02); nie posiada wiedzy z zakresu upowszechniania kultury, szkoleń oraz rozwoju osobistego (KU2_W07); nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać umiejętności badawczych, a także podejmować autonomicznych działań zmierzających do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową ( KU2_U08); nie zdradza rozumienia potrzeb uczenia się przez całe życie (KU2_K01) ; nie potrafi nazwać celów podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenia i potrzeby zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań własnych oraz określonych przez innych uczestników zespołu wykonawców ( KU2_K03); |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.