Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Main Principles of Coaching and Training in Culture Management

General data

Course ID: WH-KU-SP-II-1-Coach
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Main Principles of Coaching and Training in Culture Management
Name in Polish: Główne założenia coachingu i trenerstwa w praktyce menedżera kultury
Organizational unit: Institute of Classical Philology and Cultural Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Kurs ma na celu wzbogacenie wiedzy studentów, umożliwienie identyfikacji własnych preferencji i obszarów, które można poprawić, a także rozbudzić motywację do ciągłej pracy nad własnym rozwojem intelektualnym.

"Słowo wiedza powinno być czasownikiem" (Edward Deming)

Full description: (in Polish)

1.Zespół podstawowych zagadnień psychologicznych:

a.podstawowe elementy psychologii ogólnej i społecznej: m.in. perswazja, argumentacja, konformizm, autorytet, narracja itp.;

b.psychologia motywacji i praktyka ciągłego rozwoju (planowanie i wzmacnianie rozwoju, style uczenia się, zasady pracy z celami, formułowanie celu coachingowego, drzewo kompetencji, inteligencja emocjonalna, zasady uczenia się dorosłych, podejście tradycyjne i aktywizujące w szkoleniu, zarządzanie czasem, sposoby radzenia sobie ze stresem)

2.Metody pracy coacha i trenera:

a.␣coaching indywidualny - droga do mistrzostwa - koło równowagi życiowej - wizualizacja

- perspektywy - sztuka słuchania i zadawania pytań - informacja zwrotna - praca z wyobraźnią;

b.metody pracy trenera (wykład, prezentacja, burza mózgów, praca indywidualna i zbiorowa, dyskusja, debata oksfordzka, gry terenowe, symulacja, studium przypadku);

c.narzędzia: skale, testy, kwestionariusze;

d. formułowanie kontraktu rozwojowego;

e.planowanie szkolenia i analiza potrzeb szkoleniowych.

Bibliography: (in Polish)

1. Laura Whitworth, Karen Kimsey-House, Henry Kimsey-House, Philip Sandahl, Coaching koaktywny. Umiejętności wspierające sukces klienta, przeł. Maria Piechnik-Potęga, Warszawa 2010; 2. Marilyn Atkinson i Rae T. Chois, Wewnętrzna dynamika coachingu, przeł. Piotr Niedzieski, Warszawa 2009;

3. Life coaching. Relacje w równowadze, red. Katarzyna Ramirez-Cyzio, Warszawa 2010; 4. Maciej Bennewicz, Coaching i mentoring w praktyce, Warszawa 2011; 5. Maja Wilczyńska, Małgorzata Nowak, Jolanta Kućka, Joanna Sawicka, Katarzyna Sztajerwald, Moc coachingu, , Gliwice 2011.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Ad KU2_W02

zna podstawową metodologię coachingową i trenerską (metody szkoleniowe); charakteryzuje metody coachingowe;

Ad KU2_W07

zna terminy i pojęcia z dziedziny psychologii, podstaw komunikacji interpersonalnej;

Ad KU2_U08

zdobywa samodzielnie wiedzę, potrafi zarządzać sobą i swoją karierą

Ad KU2_K01,

potrafi uczyć się przez całe życie

Ad KU2_K03

potrafi pracować w grupie i potrafi przyjąć różne w niej role

OPIS ETCS:

udział w zajęciach - 30 godz.

przygotowanie do zajęć - 15 godz.

konsultacje - 10 godz.

przygotowanie prezentacji - 15 godz.

ćwiczenia (zadania coachingowe) - 30 godz.

łącznie 100 godz. - 4 ETCS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena bardzo dobra:

student ma pogłębioną wiedzę w zakresie metodologii badań właściwych naukom humanistycznym i wybranym naukom społecznym (coaching i trenerstwo) (KU2_W02); posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury, szkoleń oraz rozwoju osobistego (KU2_W07); umie w stopniu bardzo dobrym samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, a także podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową (KU2_U08); bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (KU2_K01); umie bardzo dobrze nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i potrzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań własnych oraz określonych przez innych uczestników zespołu wykonawców (KU2_K03);

ocena dobra:

student ma zadowalającą wiedzę w zakresie metodologii badań właściwych naukom humanistycznym i wybranym naukom społecznym (coaching i trenerstwo) (KU2_W02); posiada wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury, szkoleń oraz rozwoju osobistego (KU2_W02);

umie w stopniu dobrym samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, a także podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową (KU2_U08); dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (KU2_K01);

umie dobrze nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i potrzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań własnych oraz określonych przez innych uczestników zespołu wykonawców (KU2-K03);

ocena dostateczna:

student ma niewielką i nieuporządkowaną wiedzę w zakresie metodologii badań właściwych naukom humanistycznym i wybranym naukom społecznym (coaching i trenerstwo) (KU2_W02); posiada wyrywkową i ogólną wiedzę z zakresu upowszechniania kultury, szkoleń oraz rozwoju osobistego (KU2_W07);

umie w stopniu niewielkim samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, a także podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową (KU2-U08); nie zdradza wielkiego rozumienia potrzeb uczenia się przez całe życie (KU2_K01); umie z trudem i niesamodzielnie nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i potrzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań własnych oraz określonych przez innych uczestników zespołu wykonawców (KU2_K03);

ocena niedostateczna:

student nie ma wiedzy w zakresie metodologii badań właściwych naukom humanistycznym i wybranym naukom społecznym (coaching i trenerstwo) (KU2_W02); nie posiada wiedzy z zakresu upowszechniania kultury, szkoleń oraz rozwoju osobistego (KU2_W07); nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać umiejętności badawczych, a także podejmować autonomicznych działań zmierzających do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową ( KU2_U08); nie zdradza rozumienia potrzeb uczenia się przez całe życie (KU2_K01) ; nie potrafi nazwać celów podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenia i potrzeby zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań własnych oraz określonych przez innych uczestników zespołu wykonawców ( KU2_K03);

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)