Cultural Institutions, Education, and Animation
General data
Course ID: | WH-KUZ-I-1-InstKulEd |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Cultural Institutions, Education, and Animation |
Name in Polish: | Instytucje kultury, edukacja i animacja kulturowa |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Zajęcia służą przybliżeniu zasad funkcjonowania instytucji kultury oraz organizacji kultury różnego sektora w Polsce, edukacji i animacji kulturowej. |
Full description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Zajęcia służą przybliżeniu zasad funkcjonowania instytucji kultury oraz organizacji kultury różnego sektora w Polsce, edukacji i animacji kulturowej. Na zajęciach student/studentka nabywa wiedzę z zakresu funkcjonowania instytucji kultury oraz organizacji kultury w sektorze publicznym, prywatnym i pozarządowym. Omówione zostaną m.in.: główne wątki polityki kulturalnej państwa, definicje oraz zagadnienia, związane z edukacją oraz animacją kulturalną. Podjęta zostanie problematyka funkcjonowania instytucji kultury, sponsoringu i mecenatu, budowania marki instytucji kultury. |
Bibliography: |
(in Polish) - USTAWA z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej - USTAWA z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla (red.), Kultura a rozwój, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2013 (wybrane rozdziały) - M. Krajewski, Po co nam instytucje kultury?, Broszura do myślenia, Małopolski Instytut Kultury, Kraków - A. T. Kijowski, Organizacja życia kulturalnego w społeczeństwie obywatelskim na tle gospodarki rynkowej, Polskie Towarzystwo Historyczne, Wydawnictwo Neriton, Warszawa 2015 (wybrane rozdziały) - M. Śliwa (red.), Strategie dla kultury. Kultura dla rozwoju. Zarządzanie strategiczne instytucją kultury, Małopolski Instytut Kultury, Kraków 2011 (wybrane rozdziały) - A. Nowotny, Strategia rozwoju zrób to sam. 11 kroków do strategii rozwoju domu kultury, Program „ZOOM na domy kultury. Strategie rozwoju” - Raporty o stanie kultury, MKiDN (różne branże) - K. Sikorska (red.), Bunt wyobraźni. Poradnik metodyczny. Propozycje działań z zakresu edukacji i animacji kulturowej, Centrum Kultury Zamek, Poznań 2018 (wybrane teksty) - M. Białek-Graczyk, Kulturalny start-up od pomysłu do realizacji, Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”, Warszawa - DLA animacja kultury metody/ działania/ inspiracje, Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”, Warszawa 2009 - B. Jedlewska, Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 1999 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) 3 ECTS = 90 h Opis ECTS: udział w zajęciach i aktywność - 45 h /1,5 ECTS projekt zaliczeniowy oraz jego prezentacja wraz z dyskusją - 45 h /1,5 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody i kryteria oceny: - obecność i aktywność na zajęciach - prezentacja multimedialna i/lub praca pisemna wraz z dyskusją - CASE STUDY |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.