Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Branding

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WH-KUZ-II-1-Brand
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Branding
Jednostka: Instytut Filologii Klasycznej i Kulturoznawstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

WIEDZA:

KU2_W07; KU2_W17


UMIEJĘTNOŚCI:

KU2_U01; KU2_U04


KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

KU2_K03; KU2_K08


Skrócony opis:

Przygotowanie do pracy wykorzystującej strategie marketingowe, oraz zarządzanie social media. Student dowiaduje się, czym jest branding, na czym polega budowanie wizerunku i zarządzanie marką, w tym także, na czym w praktyce polega pozycjonowanie marki w internecie oraz w mediach społecznościowych; jak współcześnie zmieniają się trendy zarządzania markami oraz nabywa praktycznych umiejętności budowania strategii marketingowych służących wzmocnieniu danego brandu.

Pełny opis:

Cel przedmiotu: Poznanie i wykorzystanie w praktyce teoretycznej wiedzy dotyczącej zarządzania markami, w tym najnowszych trendów wykorzystywanych w tzw. media labach (organizacjach start-upowych tworzących nowe strategie będące efektem wykorzystania wiedzy uniwersyteckiej przetestowanej w określonych przedsięwzięciach biznesowych). Na zajęciach omówione zostaną zagadnienia związane z budowaniem tożsamości marki, strategiami zarządzania markami oraz ich pozycjonowania w mediach społecznościowych. Zanalizujemy, jak poszczególne instytucje kulturalne wykorzystują swój potencjał jako polska marka za granicą; wskażemy te atrybuty marki, które przemawiają najsilniej do świadomości. Wykorzystując poszczególne elementy wiedzy teoretycznej, studenci po kierunkiem prowadzącego będą analizować i tworzyć elementy strategii marketingowej służącej wzmocnieniu marki. Podstawowym celem zajęć jest rozwinięcie świadomości, czym jest wartość brandu oraz co jest niezbędne do właściwego pozycjonowania marek w mediach społecznościowych, które są obecnie największym wyzwaniem każdej branży.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Pogorzelski J., Marka na cztery sposoby, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2015.

Ollins W., O marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004.

Literatura uzupełniająca:

Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 2001.

Brown S., Magia Harry’ego Potttera – kreowanie globalnej marki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

Chernatony de L., Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.

Dębski M., Kreowanie silnej marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.

Edwards H., Day D., Kreowanie marek z pasją, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.

Gorbaniuk O., Personifikacja marki. Perspektywa psychologiczna i marketingowa, Wyd. KUL, Lublin 2011.

Keller K.L., Strategiczne zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.

Mistewicz E., Marketing narracyjny. Jak budować historie, które się sprzedają, Onepress, Warszawa 2011.

Perkins D. , Salomon G., Intelligence and Technology: The Impact of Tools on the Nature and Development of Human Abilities, Routledge 2005.

Pringle H., Gordon W., Zarządzanie marką, Rebis, Warszawa 2008.

Sagan A., Kall J., Kłeczek R., Zarządzanie marką, wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2006.

Witek-Hajduk M. - Zarządzanie silną marką - Wydaw. Wolters Kluwer Polska, Warszawa. - 2011.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

WIEDZA:

EFEKT KIERUNKOWY:

- KU2_W07 - posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury, oraz metod i warunków animacji życia kulturalnego i zarządzania kulturą.

- KU2_W17- ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę o zasadach i warunkach organizacyjnych oraz ekonomicznych funkcjonowania instytucji kultury.

EFEKT PRZEDMIOTOWY:

Ad. KU2_W07

- wymienia i definiuje terminy z zakresu brandingu oraz strategii marketingowych służących pozycjonowaniu marki.

Ad. KU2_W17

- klasyfikuje różne typy przekazów marketingowych służących kształtowaniu i wzmacnianiu marki;

- rozpoznaje sposoby kształtowania brandów w grupach biznesowych;

- charakteryzuje specyfikę marek z obszaru kultury, w tym szczególnie rozpoznaje elementy strategii nastawionych na poszczególne segmenty biznesowe; rozróżnia B2B (ang. business-to-business, czyli obszar funkcjonujący w relacji biznesowej między instytucjami) oraz B2C (ag. business-to-customer, czyli relacji biznesowej występującej pomiędzy instytucją a końcowym klientem-odbiorcą).

UMIEJĘTNOŚCI:

EFEKT KIERUNKOWY:

KU2_U01 - potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych.

KU2_U04 - samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje, potrafi korzystać z nich w odpowiednio dobranym kontekście.

EFEKT PRZEDMIOTOWY:

Ad. KU2_U01

- klasyfikuje poszczególne kampanie, wskazując atrybuty marki, jej wartość, wskazać grupę odbiorców, typ przekazu, jego składowe;

- porównuje różne atrybuty przykładowej marki oraz kreuje przekaz biorąc pod uwagę określoną grupę odbiorców.

Ad. KU2_U04

- projektuje elementy strategii marketingowych pozycjonujących wybraną markę w mediach społecznościowych;

- konstruuje tożsamość brandu poprzez krytyczną analizę zastosowanych środków do stworzenia marki;

- proponuje alternatywne grupy odbiorców w różnych opracowanych wersjach strategii marketingowych i porównuje zastosowane środki przekazu.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

EFEKT KIERUNKOWY:

KU2_K03 - potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonaląc kompetencje i sprawności komunikacyjne.

KU2_K08 - jest aktywnym, świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury.

EFEKT PRZEDMIOTOWY:

Ad. KU2_K03

- wyciąga wnioski z opisów dotyczących różnych strategii zarządzania marką.

Ad. KU2_K08

- pracuje w zespole, dyskutując nad różnymi elementami strategii zarządzania marką;

- wykazuje kreatywność w tworzeniu elementów strategii nastawionej na wzmocnienie danej marki;

- prezentuje wnioski z pracy grupowej, osadza je w określonym kontekście;

- podejmuje wyzwania w pracy grupowej, chętnie podejmując się nowych zadań oraz angażuje zespół w działania zmierzające do uzyskania jak najlepszego efektu.

OPIS ECTS

60 h - praca własna na zajęciach poprzez udział w dyskusji i aktywne uczestnictwo w analizie studiów przypadku, w tym także przygotowanie własnych elementów do projektu grupowego.

30 h - przygotowanie końcowej wersji projektu zaliczeniowego w grupie.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach - 30 h =1 ECTS

- udział w analizowaniu case study - 30 h = 1 ECTS

- przygotowanie autorskie elementu/-ów składowych do projektu zaliczeniowego - 15 h = 0,5 ECTS

- przygotowanie projektu w grupie na zaliczenie - 15 h = 0,5 ECTS

90 h = 3 pkt ECTS

Metody i kryteria oceniania:

EFEKT KIERUNKOWY:

- KU2_W07 - posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury, oraz metod i warunków animacji życia kulturalnego i zarządzania kulturą.

- KU2_W17- ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę o zasadach i warunkach organizacyjnych oraz ekonomicznych funkcjonowania instytucji kultury.

- KU2_U01 - potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych.

- KU2_U04 - samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje, potrafi korzystać z nich w odpowiednio dobranym kontekście.

- KU2_K03 - potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonaląc kompetencje i sprawności komunikacyjne.

- KU2_K08 - jest aktywnym, świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury.

EFEKT PRZEDMIOTOWY:

Ad. KU2_W07

- wymienia i definiuje terminy z zakresu brandingu oraz strategii marketingowych służących pozycjonowaniu marki.

Ad. KU2_W17

- klasyfikuje różne typy przekazów marketingowych służących kształtowaniu i wzmacnianiu marki;

- rozpoznaje sposoby kształtowania brandów w grupach biznesowych;

- charakteryzuje specyfikę marek z obszaru kultury, w tym szczególnie rozpoznaje elementy strategii nastawionych na poszczególne segmenty biznesowe; rozróżnia B2B (ang. business-to-business, czyli obszar funkcjonujący w relacji biznesowej między instytucjami) oraz B2C (ag. business-to-customer, czyli relacji biznesowej występującej pomiędzy instytucją a końcowym klientem-odbiorcą).

Ad. KU2_U01

- klasyfikuje poszczególne kampanie, wskazując atrybuty marki, jej wartość, wskazać grupę odbiorców, typ przekazu, jego składowe;

- porównuje różne atrybuty przykładowej marki oraz kreuje przekaz biorąc pod uwagę określoną grupę odbiorców.

Ad. KU2_U04

- projektuje elementy strategii marketingowych pozycjonujących wybraną markę w mediach społecznościowych;

- konstruuje tożsamość brandu poprzez krytyczną analizę zastosowanych środków do stworzenia marki;

- proponuje alternatywne grupy odbiorców w różnych opracowanych wersjach strategii marketingowych i porównuje zastosowane środki przekazu.

Ad. KU2_K03

- wyciąga wnioski z opisów dotyczących różnych strategii zarządzania marką.

Ad. KU2_K08

- pracuje w zespole, dyskutując nad różnymi elementami strategii zarządzania marką;

- wykazuje kreatywność w tworzeniu elementów strategii nastawionej na wzmocnienie danej marki;

- prezentuje wnioski z pracy grupowej, osadza je w określonym kontekście;

- podejmuje wyzwania w pracy grupowej, chętnie podejmując się nowych zadań oraz angażuje zespół w działania zmierzające do uzyskania jak najlepszego efektu.

KRYTERIA OCENIANIA:

Na ocenę niedostateczną:

Student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną.

Na ocenę dostateczną:

- objaśnia podsatwowe terminy z zakresu brandingu;

- opisuje daną markę, wskazując jej atrybuty, przy opisie potrafi wykorzystać poszczególne bazy danych do zdobycia odpowiednich informacji potrzebnych mu do opisu (KU2_U01).

Na ocenę dobrą:

- definiuje zagadnienia związane z zarządzaniem instytucjami kultury (KU2_W07), a w analizie problemowo samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje,

- konstruuje tożsamość brandu poprzez krytyczną analizę zastosowanych środków do stworzenia marki;

- proponuje alternatywne grupy odbiorców w różnych opracowanych wersjach strategii marketingowych i porównuje zastosowane środki przekazu. (KU2_U04)

- pracuje w zespole, dyskutując nad różnymi elementami strategii zarządzania marką (KU2_K08).

Na ocenę bardzo dobrą:

- student bezbłędnie definiuje poszczególne zagadnienia związane z zarządzaniem markami z zakresu kultury, rozpoznaje i porównuje różne modele zarządzania instytucjami kultury w aspekcie strategii marketingowych i biznesowym (KU2_W17),

- wykazuje kreatywność w tworzeniu elementów strategii nastawionej na wzmocnienie danej marki;

- prezentuje wnioski z pracy grupowej, osadza je w określonym kontekście;

- podejmuje wyzwania w pracy grupowej, chętnie podejmując się nowych zadań oraz angażuje zespół w działania zmierzające do uzyskania jak najlepszego efektu, wykazując się znajomością działań w dziedzinie kultury. (KU2_K08)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)