(in Polish) Teksty biznesowe w praktyce
General data
Course ID: | WH-KUZ-M-I-2-TeksBiz |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Teksty biznesowe w praktyce |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak |
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć student zapozna się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, tekstów w komunikacji PR i komunikacji wewnętrznej, jak robić i przedstawiać prezentację oraz prowadzić korespondencję biznesową. Studenci poznają zasady biznesowego savoir vivre i prowadzenia spotkań online oraz offline. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego. 1. Rodzaje tekstów biznesowych - wstęp, przegląd 2. Biznesowy savoir vivre i prowadzenie spotkań online 3. Prezentacja (konspekt i handout) 4. Infografiki 5. CV , list motywacyjny, referencje. 6. Jak planować pisanie tekstów (biznesowych)? Słowa i zdania, które wzbudzają emocje 7. Informacja prasowa 8. Tekst w mediach społecznościowych (TT, FB, Linkedin, TikTok, Insagram) 9. Sylwetka (biogram, biogram w Wikipedii) 10. Oświadczenie i sprostowanie 11. Ulotka 12. Teksty biznesowe w komunikacji wewnętrzne. Mail i niewsletter. Instrukcje 13. Inne: dedykacja, gratulacje, kondolencje, laudacja, ogłoszenie, nekrolog, podziękowanie, protokół z zebrania, przeprosiny, zaproszenie |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2009 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa, 2010. 3. Dorota Zdunkiewicz Jedynak, Wykłady ze stylistyki, PWN, Warszawa, 2008. 4. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Warszawa, 2016. 5. Joanna Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Warszawa, 2014. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego; potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia językoznawczego; jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocenianie ciągłe, kształtujące, prace domowe omawiane podczas zajęć, jako element podnoszący umiejętności i wiedzę studentów. |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SU KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 15 hours
|
|
Coordinators: | Karolina Zioło-Pużuk, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Group instructors: | Karolina Zioło-Pużuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 1,5: 0,5 obecność na zajęciach, 1 - prace domowe sprawdzane i omawiane podczas zajęć |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć student zapozna się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, tekstów w komunikacji PR i komunikacji wewnętrznej, jak robić i przedstawiać prezentację oraz prowadzić korespondencję biznesową. Studenci poznają zasady biznesowego savoir vivre i prowadzenia spotkań online oraz offline. |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego. 1. Rodzaje tekstów biznesowych - wstęp, przegląd 2. Przemówienia, storytelling 3. Kształtowanie marki osobistej 4. Jak planować pisanie tekstów (biznesowych)? Słowa i zdania, które wzbudzają emocje 5. Tekst w mediach społecznościowych (TT, FB, Linkedin) |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2009 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa, 2010. 3. Dorota Zdunkiewicz Jedynak, Wykłady ze stylistyki, PWN, Warszawa, 2008. 4. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Warszawa, 2016. 5. Joanna Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Warszawa, 2014. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.