Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Creative writing-warsztat copywritera

General data

Course ID: WH-KUZ-M-L-3-CreWri
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Creative writing-warsztat copywritera
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest wyrobienie w Studentkach i Studentach umiejętności sprawnego posługiwania się słowem pisanym na potrzeby tworzenia tekstów reklamowych, sloganów i innych form marketingowych, zwiększanie inwencji i kreatywności językowej, a także kształtowanie kompetencji niezbędnych do prowadzenia komunikacji z odbiorcami/klientami, zwłaszcza w obszarze nowych mediów.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest wyrobienie w Studentkach i Studentach umiejętności sprawnego posługiwania się słowem pisanym na potrzeby tworzenia tekstów reklamowych, sloganów i innych form marketingowych, zwiększanie inwencji i kreatywności językowej, a także kształtowanie kompetencji niezbędnych do prowadzenia komunikacji z odbiorcami/klientami, zwłaszcza w obszarze nowych mediów. Cel ten realizowany jest zarówno poprzez analizę funkcjonujących w przestrzeni publicznej komunikatów reklamowych pod kątem ich językowego ukształtowania oraz potencjalnej skuteczności, jak i próby samodzielnego tworzenia i redagowania tego typu tekstów. Dodatkowo przedstawionych zostaje szereg praktycznych ćwiczeń pozwalających na doskonalenie sprawności językowej i stymulowanie inwencji lingwistycznej.

Bibliography: (in Polish)

J. Bralczyk, Język na sprzedaż, Warszawa-Bydgoszcz, 2000

K. Bonda, Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania, Warszawa 2015

K. Burtenshaw; N. Mahon; C. Barfoot, Kreatywna reklama, tłum. H. Król, Warszawa 2007

J. Wrycza-Bekier, Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla

internetu, Gliwice 2010

J. T. Russel; W. R. Lane, Reklama według Ottona Kleppnera, Kraków 2000

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Po zakończeniu kursu student/ka:

Zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania właściwe dla działalności z zakresie copywritingu (KU1_W10)

Potrafi samodzielnie doskonalić kompetencje zawodowe w zakresie tworzenia tekstów reklamowych oraz prowadzenia komunikacji biznesowej (KU1_U10)

Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności przy planowaniu swojej własnej działalności zawodowej jako copywriter (KU1_K06)

Opis ECTS:

- uczestnictwo w zajęciach: 15h

- przygotowywanie zadań projektowych: 25h

- czytanie literatury przedmiotu: 20h

- konsultacje z wykładowcą: 15h

Łącznie - 75h = 3 p. ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę DST student/ka:

- zna w elementarnym stopniu pojęcia, teorie i zasady postępowania właściwe dla działalności z zakresie copywritingu (KU1_W10)

- potrafi w podstawowym stopniu doskonalić kompetencje zawodowe w zakresie tworzenia tekstów reklamowych oraz prowadzenia komunikacji biznesowej (KU1_U10)

- jest gotów do zastosowania, w stopniu elementarnym, zdobytej wiedzy i umiejętności przy planowaniu swojej własnej działalności zawodowej jako copywriter (KU1_K06)

Na ocenę DB student/ka:

- zna w stopniu średnim-wystarczającym pojęcia, teorie i zasady postępowania właściwe dla działalności z zakresie copywritingu (KU1_W10)

- potrafi samodzielnie doskonalić kompetencje zawodowe w zakresie tworzenia tekstów reklamowych oraz prowadzenia komunikacji biznesowej (KU1_U10)

- jest gotów do kompetentnego zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności przy planowaniu swojej własnej działalności zawodowej jako copywriter (KU1_K06)

Na ocenę BDB student/ka:

- doskonale orientuje się w pojęciach, teoriach i zasadach postępowania właściwych dla działalności z zakresie copywritingu (KU1_W10)

- samodzielnie i aktywnie doskonali własne kompetencje zawodowe w zakresie tworzenia tekstów reklamowych oraz prowadzenia komunikacji biznesowej, a także potrafi wspomagać innych w tym procesie (KU1_U10)

- jest gotów do kompetentnego, a także oryginalnego zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności przy planowaniu swojej własnej działalności zawodowej jako copywriter, włącznie z projektowaniem nowatorskich metod i rozwiązań w zakresie twórczego pisania (KU1_K06)

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 15 hours more information
Coordinators: Łukasz Kucharczyk, Magdalena Złocka-Dąbrowska
Group instructors: Łukasz Kucharczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Opis ECTS:

- uczestnictwo w zajęciach: 15h

- przygotowywanie zadań projektowych: 25h

- czytanie literatury przedmiotu: 20h

- konsultacje z wykładowcą: 15h

Łącznie - 75h = 3 p. ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest wyrobienie w Studentkach i Studentach umiejętności sprawnego posługiwania się słowem pisanym na potrzeby tworzenia tekstów reklamowych, sloganów i innych form marketingowych, zwiększanie inwencji i kreatywności językowej, a także kształtowanie kompetencji niezbędnych do prowadzenia komunikacji z odbiorcami/klientami, zwłaszcza w obszarze nowych mediów.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest wyrobienie w Studentkach i Studentach umiejętności sprawnego posługiwania się słowem pisanym na potrzeby tworzenia tekstów reklamowych, sloganów i innych form marketingowych, zwiększanie inwencji i kreatywności językowej, a także kształtowanie kompetencji niezbędnych do prowadzenia komunikacji z odbiorcami/klientami, zwłaszcza w obszarze nowych mediów. Cel ten realizowany jest zarówno poprzez analizę funkcjonujących w przestrzeni publicznej komunikatów reklamowych pod kątem ich językowego ukształtowania oraz potencjalnej skuteczności, jak i próby samodzielnego tworzenia i redagowania tego typu tekstów. Dodatkowo przedstawionych zostaje szereg praktycznych ćwiczeń pozwalających na doskonalenie sprawności językowej i stymulowanie inwencji lingwistycznej.

Bibliography: (in Polish)

J. Bralczyk, Język na sprzedaż, Warszawa-Bydgoszcz, 2000

K. Bonda, Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania, Warszawa 2015

K. Burtenshaw; N. Mahon; C. Barfoot, Kreatywna reklama, tłum. H. Król, Warszawa 2007

J. Wrycza-Bekier, Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla

internetu, Gliwice 2010

J. T. Russel; W. R. Lane, Reklama według Ottona Kleppnera, Kraków 2000

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)