Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Digital and Internet Techniques

General data

Course ID: WH-MU-I-3-TechCyInCZ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Digital and Internet Techniques
Name in Polish: Techniki cyfrowe i internetowe
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 1.50 OR 3.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

culture and religion studies

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) Muz1_W09

Muz1_U03

Muz1_K06

Preliminary Requirements:

(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu obsługi komputera, Internetu oraz na temat dziedzictwa kulturowego i funkcjonowania muzeów w Polsce.

Short description: (in Polish)

Zajęcia dotyczą kilku głównych bloków tematycznych: (1) zagadnienia wprowadzające do cyfryzacji / digitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz technik internetowych; (2) zasoby cyfrowe, dokumentacja cyfrowa, systemy bazodanowe itp., (3) standardy, dobre praktyki, zalecenia (badanie, zarządzanie, monitorowanie, udostępnianie itp.) – digitalizacja dziedzictwa kulturowego i zasoby cyfrowe; (4) prezentacja i popularyzacja dziedzictwa kulturowego a digitalizacja; (5) zalety i słabe strony technik cyfrowych.

Tryb zajęć e-learningowy - platforma Moodle / MS Teams oraz UMAIL.

Full description: (in Polish)

Zajęcia dotyczą kilku głównych bloków tematycznych: (1) zagadnienia wprowadzające do cyfryzacji / digitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz technik internetowych; (2) zasoby cyfrowe, dokumentacja cyfrowa, systemy bazodanowe itp., (3) standardy, dobre praktyki, zalecenia (badanie, zarządzanie, monitorowanie, udostępnianie itp.) – digitalizacja dziedzictwa kulturowego i zasoby cyfrowe; (4) prezentacja i popularyzacja dziedzictwa kulturowego a digitalizacja; (5) zalety i słabe strony technik cyfrowych.

Tryb zajęć e-learningowy - platforma Moodle / MS Teams oraz UMAIL.

Bibliography: (in Polish)

PODSTAWOWA:

1. Cyfrowe odwzorowania muzealiów – parametry techniczne, modelowe rozwiązania, praca zbiorowa zespołu ekspertów powołanego przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, grupa ds. odwzorowań cyfrowych, Warszawa 2011 - https://nimoz.pl/files/publications/52/Cyfrowe_odwzorowania_muzealiow_NIMOZ_2012.pdf

2. Standardy w procesie digitalizacji obiektów dziedzictwa kulturowego, red. G. Płoszajski, Warszawa 2008 - http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/1262/BG_Stand_w_proc_digit.pdf

3. Zalecenia dotyczące planowania i realizacji projektów digitalizacyjnych w muzealnictwie, praca zbiorowa zespołu ekspertów powołanego przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, Warszawa 2011 - https://nimoz.pl/files/publications/54/Zalecenia_planowanie_i_realizacja_projektow_digitalizacyjnych_NIMOZ_2011.pdf

4. „Metadane, zagadnienia słowników kontrolowanych” – raport z prac Grupy Ekspertów ds. Digitalizacji powołanej w ramach NIMOZ. Warszawa, 2012 - http://nimoz.pl/upload/digitalizacja/publikacje%20digit/Raport_Metadane_NIMOZ_2012.pdf

5. Zapłata R., 2016, „Cyfryzacja w naukach o przeszłości i ochronie zabytków – analiza potencjału i zagrożeń na wybranych przykładach” - Warszawa /UKSW.

6. „Raport o digitalizacji dóbr kultury oraz gromadzenia, przechowywania i udostępniania obiektów cyfrowych w Polsce 2009-2020", 2009, Warszawa: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - http://www.kongreskultury.pl/library/File/RaportDigitalizacja/Program%20digitalizacji%202009-2020.pdf

7. Andrzej Zybertowicz z zespołem: Maciej Gurtowski, Katarzyna Tamborska, Mateusz Trawiński, Jan Waszewski. „Samobójstwo Oświecenia? Jak neuronauka i nowe technologie pustoszą ludzki świat”. Kraków: Wydawnictwo Kasper 2015.

8. „Raport: Digitalizacja dóbr kultury w Polsce”, 2015 - https://www.nck.pl/badania/raporty/raport-digitalizacja-dobr-kultury-w-polsce

UZUPELNIAJĄCA – podawana na zajęciach.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty kształcenia w zakresie wiedzy:

Muz1_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o zastosowaniu nowych technologii w muzealnictwie.

Efekty kształcenia w zakresie umiejętności:

Muz1_U03 - student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną w zakresie nauk społecznych, prawnych i innych (z zakresu historii sztuki, kulturoznawstwa, archeologii, nauk przyrodniczych i technicznych), reprezentowanych w muzeach w praktycznych działaniach dokumentacyjnych i edukacyjnych w muzeum

Efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych:

Muz1_K06 - student docenia rolę współpracy między instytucjonalnej i międzynarodowej w celu profesjonalizacji działań muzealnych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Efekt W09:

- dostateczny/3 – posiada (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) podstawową wiedzę z zakresu zastosowania nowych technologii w muzealnictwie, zna podstawowe terminy, a także wybraną literaturę przedmiotu;

- dobry/4 - posiada podstawową wiedzę z zakresu zastosowania nowych technologii w muzealnictwie, zna podstawowe terminy, a także wybraną literaturę przedmiotu;

- bardzo dobry/5 – posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu zastosowania nowych technologii w muzealnictwie, zna większość terminów, a także podstawową literaturę przedmiotu.

Efekt U03:

- dostateczny/3 – posiada (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) umiejętność doboru wybranych nowoczesnych metod i narzędzi ITC, a także wykorzystywania wybranych nowoczesnych metod i narzędzi ITC;

- dobry/4 – posiada (samodzielną) umiejętność doboru wybranych nowoczesnych metod i narzędzi ITC, a także wykorzystywania wybranych nowoczesnych metod i narzędzi ITC;

- bardzo dobry/5 – posiada (samodzielną) umiejętność doboru podstawowych nowoczesnych metod i narzędzi ITC, a także wykorzystywania podstawowych nowoczesnych metod i narzędzi ITC.

Efekt K06:

- dostateczny/3 – (z pomocą i podpowiedzią nauczyciela) wykazuje gotowość odpowiedzialności za swoje działania w zakresie promocji wartości kulturowych, religijnych i ludzkich; rozumie zjawiska konfliktów, a także posiada przekonanie o swojej roli mediatora miedzy dziedzictwem kulturowym a społeczeństwem;

- dobry/4 – (samodzielnie) wykazuje gotowość odpowiedzialności za swoje działania w zakresie promocji wartości kulturowych, religijnych i ludzkich; rozumie zjawiska konfliktów, a także posiada przekonanie o swojej roli mediatora miedzy dziedzictwem kulturowym a społeczeństwem;

- bardzo dobry/5 – wykazuje pełną gotowość odpowiedzialności za swoje działania w zakresie promocji wartości kulturowych, religijnych i ludzkich; rozumie najważniejsze (wszystkie) zjawiska konfliktów, a także posiada pełne przekonanie o swojej roli mediatora miedzy dziedzictwem kulturowym a społeczeństwem.

Classes in period "Winter semester 2019/20" (past)

Time span: 2019-10-01 - 2020-01-31
Choosen plan division:


magnify
see course schedule
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Beata Skrzydlewska, Rafał Zapłata
Group instructors: Rafał Zapłata
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zajęcia dotyczą kilku głównych bloków tematycznych: (1) zagadnienia wprowadzające do cyfryzacji / digitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz technik internetowych; (2) zasoby cyfrowe, dokumentacja cyfrowa, systemy bazodanowe itp., (3) standardy, dobre praktyki, zalecenia (badanie, zarządzanie, monitorowanie, udostępnianie itp.) – digitalizacja dziedzictwa kulturowego i zasoby cyfrowe; (4) prezentacja i popularyzacja dziedzictwa kulturowego a digitalizacja; (5) zalety i słabe strony technik cyfrowych.

Full description: (in Polish)

Bloki tematyczne – zakres szczegółowy:

(1) zagadnienia wprowadzające do cyfryzacji / digitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz technik internetowych:

– cyberspołeczeństwo, społeczeństwo informacyjne, zwrot cyfrowy, cybercepcja, nowe technologie,

- podstawowe pojęcia nt. digitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz cele cyfryzacji,

- instytucje, finansowanie, pracownie digitalizacji, odbiorcy zasobów cyfrowych,

- zasoby cyfrowe w muzeach.

(2) zasoby cyfrowe, dokumentacja cyfrowa, systemy bazodanowe itp.:

- badania, dokumentacja, inwentaryzacja,

- sprzęt, infrastruktura, specjaliści, proces digitalizacji,

- zasoby cyfrowe (jakość danych itp.).

(3) standardy, dobre praktyki, zalecenia (badanie, zarządzanie, monitorowanie, udostępnianie itp.) – digitalizacja dziedzictwa kulturowego i zasoby cyfrowe:

- metadane,

- przykładowe projekty i realizacje,

- bazy danych.

(4) prezentacja i popularyzacja dziedzictwa kulturowego a digitalizacja:

- zasoby w sieci, on-line, wymiana i udostępnianie danych,

- nowe media, Internet 1.0 - 5.0, wirtualna rzeczywistość, rozszerzona rzeczywistość, mieszana rzeczywistość.

- wirtualne muzea, wystawy.

(5) zalety i słabe strony technik cyfrowych:

- powszechny, różnorodny dostęp do zasobów kulturowych,

- współczesne strategie dotyczące ochrony, upowszechniania dziedzictwa kulturowego,

- wykluczenie cyfrowe, analfabetyzm cyfrowy itp.,

- kształcenie specjalistów.

Bibliography: (in Polish)

PODSTAWOWA:

1. Cyfrowe odwzorowania muzealiów – parametry techniczne, modelowe rozwiązania, praca zbiorowa zespołu ekspertów powołanego przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, grupa ds. odwzorowań cyfrowych, Warszawa 2011 - https://nimoz.pl/files/publications/52/Cyfrowe_odwzorowania_muzealiow_NIMOZ_2012.pdf

2. Standardy w procesie digitalizacji obiektów dziedzictwa kulturowego, red. G. Płoszajski, Warszawa 2008 - http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/1262/BG_Stand_w_proc_digit.pdf

3. Zalecenia dotyczące planowania i realizacji projektów digitalizacyjnych w muzealnictwie, praca zbiorowa zespołu ekspertów powołanego przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, Warszawa 2011 - https://nimoz.pl/files/publications/54/Zalecenia_planowanie_i_realizacja_projektow_digitalizacyjnych_NIMOZ_2011.pdf

4. „Metadane, zagadnienia słowników kontrolowanych” – raport z prac Grupy Ekspertów ds. Digitalizacji powołanej w ramach NIMOZ. Warszawa, 2012 - http://nimoz.pl/upload/digitalizacja/publikacje%20digit/Raport_Metadane_NIMOZ_2012.pdf

5. Zapłata R., 2016, „Cyfryzacja w naukach o przeszłości i ochronie zabytków – analiza potencjału i zagrożeń na wybranych przykładach” - Warszawa /UKSW.

6. „Raport o digitalizacji dóbr kultury oraz gromadzenia, przechowywania i udostępniania obiektów cyfrowych w Polsce 2009-2020", 2009, Warszawa: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - http://www.kongreskultury.pl/library/File/RaportDigitalizacja/Program%20digitalizacji%202009-2020.pdf

7. Andrzej Zybertowicz z zespołem: Maciej Gurtowski, Katarzyna Tamborska, Mateusz Trawiński, Jan Waszewski. „Samobójstwo Oświecenia? Jak neuronauka i nowe technologie pustoszą ludzki świat”. Kraków: Wydawnictwo Kasper 2015.

8. „Raport: Digitalizacja dóbr kultury w Polsce”, 2015 - https://www.nck.pl/badania/raporty/raport-digitalizacja-dobr-kultury-w-polsce

UZUPELNIAJĄCA – podawana na zajęciach.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Podstawowa wiedza z zakresu obsługi komputera, Internetu oraz na temat dziedzictwa kulturowego i funkcjonowania muzeów w Polsce.

Classes in period "Winter semester 2020/21" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-01-31
Choosen plan division:


magnify
see course schedule
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Beata Skrzydlewska, Rafał Zapłata
Group instructors: Rafał Zapłata
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zajęcia dotyczą kilku głównych bloków tematycznych: (1) zagadnienia wprowadzające do cyfryzacji / digitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz technik internetowych; (2) zasoby cyfrowe, dokumentacja cyfrowa, systemy bazodanowe itp., (3) standardy, dobre praktyki, zalecenia (badanie, zarządzanie, monitorowanie, udostępnianie itp.) – digitalizacja dziedzictwa kulturowego i zasoby cyfrowe; (4) prezentacja i popularyzacja dziedzictwa kulturowego a digitalizacja; (5) zalety i słabe strony technik cyfrowych.

Full description: (in Polish)

Bloki tematyczne – zakres szczegółowy:

(1) zagadnienia wprowadzające do cyfryzacji / digitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz technik internetowych:

– cyberspołeczeństwo, społeczeństwo informacyjne, zwrot cyfrowy, cybercepcja, nowe technologie,

- podstawowe pojęcia nt. digitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz cele cyfryzacji,

- instytucje, finansowanie, pracownie digitalizacji, odbiorcy zasobów cyfrowych,

- zasoby cyfrowe w muzeach.

(2) zasoby cyfrowe, dokumentacja cyfrowa, systemy bazodanowe itp.:

- badania, dokumentacja, inwentaryzacja,

- sprzęt, infrastruktura, specjaliści, proces digitalizacji,

- zasoby cyfrowe (jakość danych itp.).

(3) standardy, dobre praktyki, zalecenia (badanie, zarządzanie, monitorowanie, udostępnianie itp.) – digitalizacja dziedzictwa kulturowego i zasoby cyfrowe:

- metadane,

- przykładowe projekty i realizacje,

- bazy danych.

(4) prezentacja i popularyzacja dziedzictwa kulturowego a digitalizacja:

- zasoby w sieci, on-line, wymiana i udostępnianie danych,

- nowe media, Internet 1.0 - 5.0, wirtualna rzeczywistość, rozszerzona rzeczywistość, mieszana rzeczywistość.

- wirtualne muzea, wystawy.

(5) zalety i słabe strony technik cyfrowych:

- powszechny, różnorodny dostęp do zasobów kulturowych,

- współczesne strategie dotyczące ochrony, upowszechniania dziedzictwa kulturowego,

- wykluczenie cyfrowe, analfabetyzm cyfrowy itp.,

- kształcenie specjalistów.

Bibliography: (in Polish)

PODSTAWOWA:

1. Cyfrowe odwzorowania muzealiów – parametry techniczne, modelowe rozwiązania, praca zbiorowa zespołu ekspertów powołanego przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, grupa ds. odwzorowań cyfrowych, Warszawa 2011 - https://nimoz.pl/files/publications/52/Cyfrowe_odwzorowania_muzealiow_NIMOZ_2012.pdf

2. Standardy w procesie digitalizacji obiektów dziedzictwa kulturowego, red. G. Płoszajski, Warszawa 2008 - http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/1262/BG_Stand_w_proc_digit.pdf

3. Zalecenia dotyczące planowania i realizacji projektów digitalizacyjnych w muzealnictwie, praca zbiorowa zespołu ekspertów powołanego przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, Warszawa 2011 - https://nimoz.pl/files/publications/54/Zalecenia_planowanie_i_realizacja_projektow_digitalizacyjnych_NIMOZ_2011.pdf

4. „Metadane, zagadnienia słowników kontrolowanych” – raport z prac Grupy Ekspertów ds. Digitalizacji powołanej w ramach NIMOZ. Warszawa, 2012 - http://nimoz.pl/upload/digitalizacja/publikacje%20digit/Raport_Metadane_NIMOZ_2012.pdf

5. Zapłata R., 2016, „Cyfryzacja w naukach o przeszłości i ochronie zabytków – analiza potencjału i zagrożeń na wybranych przykładach” - Warszawa /UKSW.

6. „Raport o digitalizacji dóbr kultury oraz gromadzenia, przechowywania i udostępniania obiektów cyfrowych w Polsce 2009-2020", 2009, Warszawa: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - http://www.kongreskultury.pl/library/File/RaportDigitalizacja/Program%20digitalizacji%202009-2020.pdf

7. Andrzej Zybertowicz z zespołem: Maciej Gurtowski, Katarzyna Tamborska, Mateusz Trawiński, Jan Waszewski. „Samobójstwo Oświecenia? Jak neuronauka i nowe technologie pustoszą ludzki świat”. Kraków: Wydawnictwo Kasper 2015.

8. „Raport: Digitalizacja dóbr kultury w Polsce”, 2015 - https://www.nck.pl/badania/raporty/raport-digitalizacja-dobr-kultury-w-polsce

UZUPELNIAJĄCA – podawana na zajęciach.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Podstawowa wiedza z zakresu obsługi komputera, Internetu oraz na temat dziedzictwa kulturowego i funkcjonowania muzeów w Polsce.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Choosen plan division:


magnify
see course schedule
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Beata Skrzydlewska, Rafał Zapłata
Group instructors: Rafał Zapłata
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a5WKOq0qy6kFuPIFucnmnbm6qiVb2cNs47vYdN7p-lOQ1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=28126673-452b-4969-8dd0-40119de99d58&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zajęcia dotyczą kilku głównych bloków tematycznych: (1) zagadnienia wprowadzające do cyfryzacji / digitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz technik internetowych; (2) zasoby cyfrowe, dokumentacja cyfrowa, systemy bazodanowe itp., (3) standardy, dobre praktyki, zalecenia (badanie, zarządzanie, monitorowanie, udostępnianie itp.) – digitalizacja dziedzictwa kulturowego i zasoby cyfrowe; (4) prezentacja i popularyzacja dziedzictwa kulturowego a digitalizacja; (5) zalety i słabe strony technik cyfrowych.

Tryb zajęć e-learningowy - platforma Moodle / MS Teams oraz UMAIL.

Full description: (in Polish)

Bloki tematyczne – zakres szczegółowy:

(1) zagadnienia wprowadzające do cyfryzacji / digitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz technik internetowych:

– cyberspołeczeństwo, społeczeństwo informacyjne, zwrot cyfrowy, cybercepcja, nowe technologie,

- podstawowe pojęcia nt. digitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz cele cyfryzacji,

- instytucje, finansowanie, pracownie digitalizacji, odbiorcy zasobów cyfrowych,

- zasoby cyfrowe w muzeach.

(2) zasoby cyfrowe, dokumentacja cyfrowa, systemy bazodanowe itp.:

- badania, dokumentacja, inwentaryzacja,

- sprzęt, infrastruktura, specjaliści, proces digitalizacji,

- zasoby cyfrowe (jakość danych itp.).

(3) standardy, dobre praktyki, zalecenia (badanie, zarządzanie, monitorowanie, udostępnianie itp.) – digitalizacja dziedzictwa kulturowego i zasoby cyfrowe:

- metadane,

- przykładowe projekty i realizacje,

- bazy danych.

(4) prezentacja i popularyzacja dziedzictwa kulturowego a digitalizacja:

- zasoby w sieci, on-line, wymiana i udostępnianie danych,

- nowe media, Internet 1.0 - 5.0, wirtualna rzeczywistość, rozszerzona rzeczywistość, mieszana rzeczywistość.

- wirtualne muzea, wystawy.

(5) zalety i słabe strony technik cyfrowych:

- powszechny, różnorodny dostęp do zasobów kulturowych,

- współczesne strategie dotyczące ochrony, upowszechniania dziedzictwa kulturowego,

- wykluczenie cyfrowe, analfabetyzm cyfrowy itp.,

- kształcenie specjalistów.

Integralnym elementem zajęć jest również zapoznawanie uczestników z materiałami audio-video on-line, jak i udział w wybranych inicjatywach, związanych tematycznie z zajęciami (np. webinaria, konferencje itp.).

Bibliography: (in Polish)

PODSTAWOWA:

1. Cyfrowe odwzorowania muzealiów – parametry techniczne, modelowe rozwiązania, praca zbiorowa zespołu ekspertów powołanego przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, grupa ds. odwzorowań cyfrowych, Warszawa 2011 - https://nimoz.pl/files/publications/52/Cyfrowe_odwzorowania_muzealiow_NIMOZ_2012.pdf

2. Standardy w procesie digitalizacji obiektów dziedzictwa kulturowego, red. G. Płoszajski, Warszawa 2008 - http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/1262/BG_Stand_w_proc_digit.pdf

3. Zalecenia dotyczące planowania i realizacji projektów digitalizacyjnych w muzealnictwie, praca zbiorowa zespołu ekspertów powołanego przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, Warszawa 2011 - https://nimoz.pl/files/publications/54/Zalecenia_planowanie_i_realizacja_projektow_digitalizacyjnych_NIMOZ_2011.pdf

4. „Metadane, zagadnienia słowników kontrolowanych” – raport z prac Grupy Ekspertów ds. Digitalizacji powołanej w ramach NIMOZ. Warszawa, 2012 - http://nimoz.pl/upload/digitalizacja/publikacje%20digit/Raport_Metadane_NIMOZ_2012.pdf

5. Zapłata R., 2016, „Cyfryzacja w naukach o przeszłości i ochronie zabytków – analiza potencjału i zagrożeń na wybranych przykładach” - Warszawa /UKSW.

6. „Raport o digitalizacji dóbr kultury oraz gromadzenia, przechowywania i udostępniania obiektów cyfrowych w Polsce 2009-2020", 2009, Warszawa: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - http://www.kongreskultury.pl/library/File/RaportDigitalizacja/Program%20digitalizacji%202009-2020.pdf

7. Andrzej Zybertowicz z zespołem: Maciej Gurtowski, Katarzyna Tamborska, Mateusz Trawiński, Jan Waszewski. „Samobójstwo Oświecenia? Jak neuronauka i nowe technologie pustoszą ludzki świat”. Kraków: Wydawnictwo Kasper 2015.

8. „Raport: Digitalizacja dóbr kultury w Polsce”, 2015 - https://www.nck.pl/badania/raporty/raport-digitalizacja-dobr-kultury-w-polsce

UZUPELNIAJĄCA – podawana na zajęciach.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (in progress)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Choosen plan division:


magnify
see course schedule
Type of class:
Lectures, 15 hours more information
Coordinators: Beata Skrzydlewska, Joanna Zajkowska, Rafał Zapłata
Group instructors: Rafał Zapłata
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Praca w bezpośrednim kontakcie / udział bezpośredni 15 godz. – uczestnictwo w zajęciach, konsultacje, zaliczenie zajęć itp..

Praca własna / 30 godzin – samodzielne przygotowanie się do zaliczenia / egzaminu, samodzielna lektura, przygotowanie się do zajęć.

Suma godzin: 45 = 1,5 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 15 godz


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 6.8.0.0-5 (2022-09-30)