(in Polish) Aktor przed kamerą
General data
Course ID: | WH-SP-F-II-1-Aktor |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Aktor przed kamerą |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu: Podstawowy Cele przedmiotu: Uzyskanie umiejętności budowania zadania aktorskiego w ramach sceny dramatycznej. |
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: Ćwiczenie budowania samodzielnie postaci scenicznej, umiejętności posługiwania się słowem oraz prowadzenia dialogu. Zapoznaje uczestników z metodami instruowania aktora przydatnymi zwłaszcza w pracy przy realizacji filmu amatorskiego. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: Bieżąca znajomość pism filmowych oraz literackich. . „Mimika” Wojciech Bogusławski oprac. Jacek Lipiński i Tadeusz Sivert PIW Warszawa 1965 2. „O technice aktora” Michaił Czechow Kraków 2008 tłum. Marek Sołek 3. „Praca aktora nad sobą” Konstanty Stanisławski Warszawa 1954 4. „Moje życie w sztuce” Konstanty Stanisławski Warszawa 1954 5. „Jerzy Grotowski. Źródła, inspiracje, konteksty” Zbigniew Osiński Gdańsk 1998 6. „Pamięć Reduty Osterwa, Limanowski, Grotowski” Zbigniew Osiński Gdańsk 2003 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty uczenia: WIEDZA 1. Ma podstawową wiedzę o filmie w systemie kultury narodowej zna jego zakres pojęciowy. 2. Zna podstawową terminologię z dziedziny filmu. 3. Ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z dziedziny filmu zarówno profesjonalnego jak i niezależnego UMIEJĘTNOŚCI 1.Ma podstawowe umiejętności w zakresu formułowania problemów towarzyszących tworzeniu projektu filmowego oraz doboru metod i narzędzi koniecznych do jego realizacji. 2. Umie kierując się wskazówkami opiekuna zrealizować samodzielnie mały projekt filmowy. KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1.Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z dziedziny filmu, rozumie konieczność uczenia się, rozwoju osobistego i uczestnictwa w kulturze przez całe życie. 2.Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role. 3.Potrafi odpowiednio określić priorytety służące re4alizacji określonego przez siebie lub innych zadania. 4. Ma świadomość roli filmu w budowaniu świadomości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym. 5. Uczestniczy w życiu kulturalnym ze świadomością wartości tradycji literackiej i językowej jako dobra wspólnego. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zajęcia warsztatowe. Zaliczenie na podstawie zrealizowania etiudy filmowej z udziałem kolegów oraz uczestnictwa w charakterze aktora w etiudzie realizowanej przez innego uczestnika warsztatów. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.