The new museums - phenomena and problems
General data
Course ID: | WH-SP-M-II-1-NoweMuz |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | The new museums - phenomena and problems |
Name in Polish: | Nowe muzea - fenomeny i problemy |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) KU2_W03 KU2_W19 KU2_U22 |
Short description: |
(in Polish) Celem konwersatorium jest prezentacja specyfiki muzeów, powstałych w ostatnim ćwierćwieczu, zarówno ze względów chronologicznych, jak również ze względu na ich charakterystykę, zwanych "nowoczesnymi", nowymi, określanymi często jako "narracyjne". Celem zajęć będzie więc ich prezentacja na tle tzw. muzeów tradycyjnych, z uwzględnieniem przykładów najważniejszych inwestycji muzealnych w Polsce i na świecie, z wykorzystaniem danych statystycznych i analiz prawnych (np. instytucja prawna "muzeum w organizacji"). |
Full description: |
(in Polish) Celem konwersatorium jest prezentacja specyfiki muzeów, powstałych w ostatnim ćwierćwieczu, zarówno ze względów chronologicznych, jak również ze względu na ich charakterystykę, zwanych "nowoczesnymi", nowymi, określanymi często jako "narracyjne". Celem zajęć będzie więc ich prezentacja na tle tzw. muzeów tradycyjnych, z uwzględnieniem przykładów najważniejszych inwestycji muzealnych w Polsce i na świecie, z wykorzystaniem danych statystycznych i analiz prawnych (np. instytucja prawna "muzeum w organizacji"). Analiza sytuacji w świecie współczesnym wzbogacona zostania ujęciami o charakterze komparatystycznym (porównawczym), odnoszącymi się do tradycyjnych ról i funkcji budynków muzealnych, uwzględniających wymogi ekspozycyjne, bezpieczeństwo zbiorów, ale także troskę o warunki pracy w muzeum i, co wszak jest jedną z najważniejszych funkcji muzeum w świecie współczesnym, udostępnianie zbiorów publiczności. Zajęcia będą tym samym koncentrować się wokół kluczowych pytań: czy istnieje i jakie formy przyjmuje architektura specjalnie dedykowana muzeom, na czym polega, jeśli istnieje, jej specyfika, na ile dostosowywana jest do zmiennych społecznie funkcji muzeum (muzeum - templum, muzeum - forum). |
Bibliography: |
(in Polish) Celem konwersatorium jest prezentacja specyfiki muzeów, powstałych w ostatnim ćwierćwieczu, zarówno ze względów chronologicznych, jak również ze względu na ich charakterystykę, zwanych "nowoczesnymi", nowymi, określanymi często jako "narracyjne". Celem zajęć będzie więc ich prezentacja na tle tzw. muzeów tradycyjnych, z uwzględnieniem przykładów najważniejszych inwestycji muzealnych w Polsce i na świecie, z wykorzystaniem danych statystycznych i analiz prawnych (np. instytucja prawna "muzeum w organizacji"). Analiza sytuacji w świecie współczesnym wzbogacona zostania ujęciami o charakterze komparatystycznym (porównawczym), odnoszącymi się do tradycyjnych ról i funkcji budynków muzealnych, uwzględniających wymogi ekspozycyjne, bezpieczeństwo zbiorów, ale także troskę o warunki pracy w muzeum i, co wszak jest jedną z najważniejszych funkcji muzeum w świecie współczesnym, udostępnianie zbiorów publiczności. Zajęcia będą tym samym koncentrować się wokół kluczowych pytań: czy istnieje i jakie formy przyjmuje architektura specjalnie dedykowana muzeom, na czym polega, jeśli istnieje, jej specyfika, na ile dostosowywana jest do zmiennych społecznie funkcji muzeum (muzeum - templum, muzeum - forum). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) KU2_W03 (znajomość na poziomie rozszerzonym terminologii z obszaru nauk humanistycznych w odniesieniu do dyscyplin kulturoznawstwa oraz studiowanych specjalizacji) KU2_W19 (posiadanie uporządkowanej i pogłębionej wiedzy ogólnej i szczegółowej w zakresie studiowanej specjalizacji) KU2_U22 (umiejętność integrowania w swoim warsztacie naukowym narzędzi badawczych z zakresu różnych dyscyplin kulturoznawstwa, zgodnie ze studiowanymi specjalizacjami, umiejętność przeprowadzenia analizy i interpretacji przedmiotowego dzieła kultury w celu odsłonięcia jego znaczeń, aksjologicznych horyzontów, kontekstowych odniesień do tradycji kulturowej, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym, oraz umiejętność przeprowadzenia dyskursu merytorycznego z autorem dzieła, w zakresie studiowanej specjalizacji) Opis: punkty ETCS (3): udział w zajęciach - 1p samodzielne lektury i przygotowanie do pracy zaliczeniowej - 2p |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w konwersatorium oraz napisanie pracy zaliczeniowej o objętości nieprzekraczającej 10 znormalizowanych stron maszynopisu (1 strona - 1800 znaków ze spacjami). |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.