Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

The new museums - phenomena and problems

General data

Course ID: WH-SP-M-II-1-NoweMuz
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: The new museums - phenomena and problems
Name in Polish: Nowe muzea - fenomeny i problemy
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) KU2_W03

KU2_W19

KU2_U22

Short description: (in Polish)

Celem konwersatorium jest prezentacja specyfiki muzeów, powstałych w ostatnim ćwierćwieczu, zarówno ze względów chronologicznych, jak również ze względu na ich charakterystykę, zwanych "nowoczesnymi", nowymi, określanymi często jako "narracyjne". Celem zajęć będzie więc ich prezentacja na tle tzw. muzeów tradycyjnych, z uwzględnieniem przykładów najważniejszych inwestycji muzealnych w Polsce i na świecie, z wykorzystaniem danych statystycznych i analiz prawnych (np. instytucja prawna "muzeum w organizacji").

Full description: (in Polish)

Celem konwersatorium jest prezentacja specyfiki muzeów, powstałych w ostatnim ćwierćwieczu, zarówno ze względów chronologicznych, jak również ze względu na ich charakterystykę, zwanych "nowoczesnymi", nowymi, określanymi często jako "narracyjne". Celem zajęć będzie więc ich prezentacja na tle tzw. muzeów tradycyjnych, z uwzględnieniem przykładów najważniejszych inwestycji muzealnych w Polsce i na świecie, z wykorzystaniem danych statystycznych i analiz prawnych (np. instytucja prawna "muzeum w organizacji").

Analiza sytuacji w świecie współczesnym wzbogacona zostania ujęciami o charakterze komparatystycznym (porównawczym), odnoszącymi się do tradycyjnych ról i funkcji budynków muzealnych, uwzględniających wymogi ekspozycyjne, bezpieczeństwo zbiorów, ale także troskę o warunki pracy w muzeum i, co wszak jest jedną z najważniejszych funkcji muzeum w świecie współczesnym, udostępnianie zbiorów publiczności.

Zajęcia będą tym samym koncentrować się wokół kluczowych pytań: czy istnieje i jakie formy przyjmuje architektura specjalnie dedykowana muzeom, na czym polega, jeśli istnieje, jej specyfika, na ile dostosowywana jest do zmiennych społecznie funkcji muzeum (muzeum - templum, muzeum - forum).

Bibliography: (in Polish)

Celem konwersatorium jest prezentacja specyfiki muzeów, powstałych w ostatnim ćwierćwieczu, zarówno ze względów chronologicznych, jak również ze względu na ich charakterystykę, zwanych "nowoczesnymi", nowymi, określanymi często jako "narracyjne". Celem zajęć będzie więc ich prezentacja na tle tzw. muzeów tradycyjnych, z uwzględnieniem przykładów najważniejszych inwestycji muzealnych w Polsce i na świecie, z wykorzystaniem danych statystycznych i analiz prawnych (np. instytucja prawna "muzeum w organizacji").

Analiza sytuacji w świecie współczesnym wzbogacona zostania ujęciami o charakterze komparatystycznym (porównawczym), odnoszącymi się do tradycyjnych ról i funkcji budynków muzealnych, uwzględniających wymogi ekspozycyjne, bezpieczeństwo zbiorów, ale także troskę o warunki pracy w muzeum i, co wszak jest jedną z najważniejszych funkcji muzeum w świecie współczesnym, udostępnianie zbiorów publiczności.

Zajęcia będą tym samym koncentrować się wokół kluczowych pytań: czy istnieje i jakie formy przyjmuje architektura specjalnie dedykowana muzeom, na czym polega, jeśli istnieje, jej specyfika, na ile dostosowywana jest do zmiennych społecznie funkcji muzeum (muzeum - templum, muzeum - forum).

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

KU2_W03 (znajomość na poziomie rozszerzonym terminologii z obszaru nauk humanistycznych w odniesieniu do dyscyplin kulturoznawstwa oraz studiowanych specjalizacji)

KU2_W19 (posiadanie uporządkowanej i pogłębionej wiedzy ogólnej i szczegółowej w zakresie studiowanej specjalizacji)

KU2_U22 (umiejętność integrowania w swoim warsztacie naukowym narzędzi badawczych z zakresu różnych dyscyplin

kulturoznawstwa, zgodnie ze studiowanymi specjalizacjami, umiejętność przeprowadzenia analizy i interpretacji przedmiotowego dzieła kultury w celu odsłonięcia jego znaczeń, aksjologicznych horyzontów, kontekstowych odniesień do tradycji kulturowej, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym, oraz umiejętność przeprowadzenia dyskursu merytorycznego z autorem dzieła,

w zakresie studiowanej specjalizacji)

Opis: punkty ETCS (3):

udział w zajęciach - 1p

samodzielne lektury i przygotowanie do pracy zaliczeniowej - 2p

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w konwersatorium oraz napisanie pracy zaliczeniowej o objętości nieprzekraczającej 10 znormalizowanych stron maszynopisu (1 strona - 1800 znaków ze spacjami).

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)