Historia teatru europejskiego (cz. 2)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-SP-T-I-3-HisTeatr |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia teatru europejskiego (cz. 2) |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1t_W09 FP1t_U03 FP1t_K04 |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: podstawowy Cele przedmiotu: zdobycie podstawowej wiedzy z historii teatru europejskiego . |
Pełny opis: |
Historia teatru europejskiego od starożytności do dziś, wiedza o inscenizacji, aktorstwie, scenografii, publiczności. Metody oceny:obecność,samodzielne przygotowanie wybranego tematu. |
Literatura: |
Podstawowe podręczniki (rok wydania - dowolny): John Russell Brown, "Historia teatru" Margot Berthold, "Historia teatru" Odette Aslan, "Aktor XX wieku" Zbigniewa Raszewski, "Krótka historia teatru polskiego" "Wprowadzenie do nauki o teatrze" (pod red. J. Deglera) |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
FP1t_W09 Student ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu historii teatru europejskiego, historii przemian form dramatu europejskiego, zna warsztat krytyka teatralnego, zna języki teatru i dramatu współczesnego. FP1t_U03 Student umie w kierując się wskazówkami opiekuna naukowego zdobywać informacje naukowe z zakresu wiedzy o dramacie i teatrze, rozwijać kompetencje badawcze i kierować własną karierą zawodową. FP1t_K04 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu historyka teatru i dramatu, teoretyka doktryn teatralnych, krytyka teatralnego, kierownika literackiego w teatrze współczesnym, organizatora życia teatralnego. Opis ECTS: Za zaliczenie tego przedmiotu Student uzyskuje 3 punkty ECTS, które składają się na: 1. Udział w zajęciach - 30 godzin. 2. Przygotowanie się do zajęć - 30 godzin. 3. Pisanie pracy zaliczeniowej - 15 godzin. |
Metody i kryteria oceniania: |
Niedostateczną ocenę uzyskuje Student, który: - nie ma dobrze uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu historii teatru europejskiego, historii przemian form dramatu europejskiego, dobrze nie zna warsztat krytyka teatralnego, zna języki teatru i dramatu współczesnego. - nie umie kierując się wskazówkami opiekuna naukowego zdobywać informacje naukowe z zakresu wiedzy o dramacie i teatrze, rozwijać kompetencje badawcze i kierować własną karierą zawodową. - nie identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu historyka teatru i dramatu, teoretyka doktryn teatralnych, krytyka teatralnego, kierownika literackiego w teatrze współczesnym, organizatora życia teatralnego. Dostateczną ocenę uzyskuje Student, który: - ma dostatecznie uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu historii teatru europejskiego, historii przemian form dramatu europejskiego, dostatecznie zna warsztat krytyka teatralnego, zna języki teatru i dramatu współczesnego. - dostatecznie umie kierując się wskazówkami opiekuna naukowego zdobywać informacje naukowe z zakresu wiedzy o dramacie i teatrze, rozwijać kompetencje badawcze i kierować własną karierą zawodową. - w stopniu dostatecznym identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu historyka teatru i dramatu, teoretyka doktryn teatralnych, krytyka teatralnego, kierownika literackiego w teatrze współczesnym, organizatora życia teatralnego. Dobrą ocenę uzyskuje Student, który: - ma dobrze uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu historii teatru europejskiego, historii przemian form dramatu europejskiego, dobrze zna warsztat krytyka teatralnego, zna języki teatru i dramatu współczesnego. - dobrze umie kierując się wskazówkami opiekuna naukowego zdobywać informacje naukowe z zakresu wiedzy o dramacie i teatrze, rozwijać kompetencje badawcze i kierować własną karierą zawodową. - dobrze identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu historyka teatru i dramatu, teoretyka doktryn teatralnych, krytyka teatralnego, kierownika literackiego w teatrze współczesnym, organizatora życia teatralnego. Bardzo dobrą ocenę uzyskuje Student, który: - ma bardzo dobrze uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu historii teatru europejskiego, historii przemian form dramatu europejskiego, bardzo dobrze zna warsztat krytyka teatralnego, zna języki teatru i dramatu współczesnego. - bardzo dobrze umie kierując się wskazówkami opiekuna naukowego zdobywać informacje naukowe z zakresu wiedzy o dramacie i teatrze, rozwijać kompetencje badawcze i kierować własną karierą zawodową. - bardzo dobrze identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu historyka teatru i dramatu, teoretyka doktryn teatralnych, krytyka teatralnego, kierownika literackiego w teatrze współczesnym, organizatora życia teatralnego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.