Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Formy edukacji kulturalnej (teatr)

General data

Course ID: WH-SP-T-II-1-EduKult
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Formy edukacji kulturalnej (teatr)
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Poziom przedmiotu: podstawowy

Cele przedmiotu: Zapoznać studentów z problematyka edukacji kulturalnej wykorzystującej formy teatralne,

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne: Zapoznanie studentów z problematyką i złożonością problematyki edukacji teatralnej. Nauczenie posługiwania się formami teatralnymi w celu osiągnięcia celów edukacyjnych ze szczególnym naciskiem na formy interakcyjne.

Metody oceny: Studenci zaliczają na podstawie skonstruowanej przez siebie teatralnej formy edukacyjnej na podstawie przedłożonego scenariusz działania.

Bibliography: (in Polish)

• Inscenizacje w klasach I-IV - WSP, Warszawa 1968 [wyd.II - 1974]

• Małe formy sceniczne w pracy przedszkola - WSP, Warszawa 1982,

• Inscenizacje w klasach początkowych - WSP, Warszawa 1983.

Barańska Krystyna. Uroczystości szkolne w edukacji humanistycznej .Wwa : Wydaw. SBP, 2002. - 118, [1] s.

Blaschke Anna. Co z was wyrośnie : scenariusze dla gimnazjum i Liceum.Kraków : "Impuls", 2004. - 122, [2] s.

Blaschke Anna. Każdy ubiera się inaczej : scenariusze dla klas 4-6 . Kraków : "Impuls", 2004. - 82, [2] s.

Broszkiewicz Barbara, Jarek Jerzy. Warsztaty edukacji teatralnej - teatr dziecięcy . - Wrocław : "Europa", 2001. - 240 s.

Fürl Elke. Teatr w przedszkolu i świetlicy : od pierwszego pomysłu do przedstawienia. - Kielce : "Jedność", 2004. - 139 s.

Jezierska-Wiejak Elżbieta. Między dramą a teatrem - wychowanie do wartości. W : Dylematy edukacji artystycznej. T. 2 [...] / pod red. nauk. W. Limont i K. Nielek-Zawadzkiej. -Kraków : "Impuls", 2006. - 360-376 s.

Kolorowe słowa : wiersze okolicznościowe dla klas 1-3 / wybór Józef Marek Śnieciński Wwa : "Żak", 1998. - 115, [1] s.

Kołodziejska Iwona. Teatrzyk dla klas młodszych. Płock : "Korepetytor" M. Gałczyński, 1997. - 91 s.

Kubiczek Maria. Kółko teatralne w szkole podstawowej i gimnazjum. - Wwa : WSiP, 2003. -103 s.

Kwietniewska Marzena. Pani na opak : miniatury sceniczne. - Kraków : "Impuls", 2002. - 89 s.

Mały teatr - wielkie emocje : scenariusze imprez szkolnych / pod red. Cecylii Antosik Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 2004. - 109 s.

Marzec A., Rzęsikowski S.. Edukacja teatralna, filmowa i radiowa na lekcjach języka polskiego w klasach IV - VIII. - Kielce : Wydaw. Pedag. ZNP, 1994. - 181 s.

Mégrire D.. Zabawy teatralne w przedszkolu : 100 propozycji / przeł. [z fr.] Andrzej Wróblewski. - Wwa : "Cyklady", 2000. - 139 s.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA

1. Ma podstawową wiedzę o teatrze w systemie kultury narodowej zna jego zakres pojęciowy.

2. Zna podstawową terminologię z dziedziny teatru.

3. Ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z dziedziny teatru zarówno instytucjonalnego jak i niezależnego

UMIEJĘTNOŚCI

1.Ma podstawowe umiejętności w zakresu formułowania problemów towarzyszących tworzeniu projektu teatralnego oraz doboru metod i narzędzi koniecznych do jego realizacji.

2. Umie kierując się wskazówkami opiekuna zrealizować samodzielnie działanie teatralne.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1.Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z dziedziny teatru, rozumie konieczność uczenia się, rozwoju osobistego i uczestnictwa w kulturze przez całe życie.

2.Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role.

3.Potrafi odpowiednio określić priorytety służące re4alizacji określonego przez siebie lub innych zadania.

4. Ma świadomość roli teatru w budowaniu świadomości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym.

5. Uczestniczy w życiu kulturalnym ze świadomością wartości tradycji literackiej i językowej jako dobra wspólnego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Studenci zaliczają na podstawie skonstruowanej przez siebie teatralnej formy edukacyjnej.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)