(in Polish) Formy edukacji kulturalnej (teatr)
General data
Course ID: | WH-SP-T-II-1-EduKult |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Formy edukacji kulturalnej (teatr) |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu: podstawowy Cele przedmiotu: Zapoznać studentów z problematyka edukacji kulturalnej wykorzystującej formy teatralne, |
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: Zapoznanie studentów z problematyką i złożonością problematyki edukacji teatralnej. Nauczenie posługiwania się formami teatralnymi w celu osiągnięcia celów edukacyjnych ze szczególnym naciskiem na formy interakcyjne. Metody oceny: Studenci zaliczają na podstawie skonstruowanej przez siebie teatralnej formy edukacyjnej na podstawie przedłożonego scenariusz działania. |
Bibliography: |
(in Polish) • Inscenizacje w klasach I-IV - WSP, Warszawa 1968 [wyd.II - 1974] • Małe formy sceniczne w pracy przedszkola - WSP, Warszawa 1982, • Inscenizacje w klasach początkowych - WSP, Warszawa 1983. Barańska Krystyna. Uroczystości szkolne w edukacji humanistycznej .Wwa : Wydaw. SBP, 2002. - 118, [1] s. Blaschke Anna. Co z was wyrośnie : scenariusze dla gimnazjum i Liceum.Kraków : "Impuls", 2004. - 122, [2] s. Blaschke Anna. Każdy ubiera się inaczej : scenariusze dla klas 4-6 . Kraków : "Impuls", 2004. - 82, [2] s. Broszkiewicz Barbara, Jarek Jerzy. Warsztaty edukacji teatralnej - teatr dziecięcy . - Wrocław : "Europa", 2001. - 240 s. Fürl Elke. Teatr w przedszkolu i świetlicy : od pierwszego pomysłu do przedstawienia. - Kielce : "Jedność", 2004. - 139 s. Jezierska-Wiejak Elżbieta. Między dramą a teatrem - wychowanie do wartości. W : Dylematy edukacji artystycznej. T. 2 [...] / pod red. nauk. W. Limont i K. Nielek-Zawadzkiej. -Kraków : "Impuls", 2006. - 360-376 s. Kolorowe słowa : wiersze okolicznościowe dla klas 1-3 / wybór Józef Marek Śnieciński Wwa : "Żak", 1998. - 115, [1] s. Kołodziejska Iwona. Teatrzyk dla klas młodszych. Płock : "Korepetytor" M. Gałczyński, 1997. - 91 s. Kubiczek Maria. Kółko teatralne w szkole podstawowej i gimnazjum. - Wwa : WSiP, 2003. -103 s. Kwietniewska Marzena. Pani na opak : miniatury sceniczne. - Kraków : "Impuls", 2002. - 89 s. Mały teatr - wielkie emocje : scenariusze imprez szkolnych / pod red. Cecylii Antosik Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 2004. - 109 s. Marzec A., Rzęsikowski S.. Edukacja teatralna, filmowa i radiowa na lekcjach języka polskiego w klasach IV - VIII. - Kielce : Wydaw. Pedag. ZNP, 1994. - 181 s. Mégrire D.. Zabawy teatralne w przedszkolu : 100 propozycji / przeł. [z fr.] Andrzej Wróblewski. - Wwa : "Cyklady", 2000. - 139 s. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA 1. Ma podstawową wiedzę o teatrze w systemie kultury narodowej zna jego zakres pojęciowy. 2. Zna podstawową terminologię z dziedziny teatru. 3. Ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z dziedziny teatru zarówno instytucjonalnego jak i niezależnego UMIEJĘTNOŚCI 1.Ma podstawowe umiejętności w zakresu formułowania problemów towarzyszących tworzeniu projektu teatralnego oraz doboru metod i narzędzi koniecznych do jego realizacji. 2. Umie kierując się wskazówkami opiekuna zrealizować samodzielnie działanie teatralne. KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1.Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z dziedziny teatru, rozumie konieczność uczenia się, rozwoju osobistego i uczestnictwa w kulturze przez całe życie. 2.Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role. 3.Potrafi odpowiednio określić priorytety służące re4alizacji określonego przez siebie lub innych zadania. 4. Ma świadomość roli teatru w budowaniu świadomości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym. 5. Uczestniczy w życiu kulturalnym ze świadomością wartości tradycji literackiej i językowej jako dobra wspólnego |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Studenci zaliczają na podstawie skonstruowanej przez siebie teatralnej formy edukacyjnej. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.