Seminarium doktoranckie: Ks. prof. UKSW dr hab. Arkadiusz Domaszk
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WK-S-D-Domaszk |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium doktoranckie: Ks. prof. UKSW dr hab. Arkadiusz Domaszk |
Jednostka: | Wydział Prawa Kanonicznego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | prawo kanoniczne |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | K_W 1, K_W 2, K_W 3; K_U 4, K_U 5, K_U 6; K_K 7, K_K 8. |
Wymagania wstępne: | Studia magisterskie. |
Skrócony opis: |
Zajęcia wprowadzają w metodykę pracy naukowej, odpowiednią do trzeciego poziomu kształcenia. Doktorant rozeznaje problematykę, którą podejmie w pracy naukowej, zbiera materiały źródłowe i literaturę. Stopniowo we współpracy z prowadzącym seminarium pracuje nad tematem i strukturą pracy doktorskiej oraz w kolejnych latach redaguje treść rozprawy. |
Pełny opis: |
Student zbiera literaturę dotyczącą wybranych zagadnień prawa, zwłaszcza w zakresie przygotowywanej rozprawy. Na seminarium przedstawia on wyniki swoich poszukiwań oraz uczestniczy w dyskusji nad kwerendą. Przygotowuje na seminarium krótkie opracowania kanonistyczne lub recenzje opracowań zwłaszcza w zakresie przygotowywanej rozprawy oraz przedstawia je do dyskusji. Wraz z prowadzącym ustala harmonogram prac związanych z przygotowaniem pracy doktorskiej; dokonuje wyboru tematu pracy. Przedstawia do dyskusji pozostałych uczestników seminarium propozycje planu pracy, jej strukturę i fragmenty treści. Poddaje do wspólnej analizy metodologię i przypisy z poszczególnych rozdziałów. |
Literatura: |
Bielecki J. E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993. Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995. Heller M., Uwagi o etyce i metodyce pracy naukowej, w: tenże, Moralność myślenia, Tarnów 1993. Majchrzak J., Mendel T, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995. Mały teolog 2. Poradnik dla piszących pace naukowe, Katowice 2007. Pawluk T., Wprowadzenie do studiów kanonistycznych, Warszawa 1979, s. 257-281. Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student umie zbierać bibliografię i poznaje fachową literaturę przedmiotu, w tym czasopisma przedmiotowe; opanowuje warsztat pisania pracy naukowej, potrafi napisać artykuł i recenzję naukową. Nabywa umiejętności właściwego określenia problemu badawczego, do którego prowadzi go przeprowadzona kwerenda i studium literatury. WIEDZA: K_W 1 - student zna podstawy prawa kanonicznego w zakresie przygotowywanej rozprawy. K_W 2 - student zna podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności odniesionej do przygotowywanej rozprawy. K_W 3 - student posiada wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie przygotowywanej rozprawy. UMIEJĘTNOŚCI: K_U 4 - student potrafi zinterpretować teksty źródłowe z zakresu w zakresie przygotowywanej rozprawy. K_U 5 - student potrafi znaleźć źródła i literaturę dotyczące wyznaczonej kwestii prawa w zakresie przygotowywanej rozprawy i przedstawić wyniki kwerendy. K_U 6 - student formułuje ustnie i pisemnie badane zagadnienia z zakresu przygotowywanej rozprawy oraz potrafi je przedstawić w świetle odpowiednich przepisów prawnych. KOMPETENCJE: K_K 7 - student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przeprowadzenie wyznaczonego zadania badawczego i przyswojenie treści teoretycznych i praktycznych w zakresie przygotowywanej rozprawy. K_K 8 - student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonego seminarium, uczestnicząc w dyskusjach, formułując swoje stanowisko, wyrażając konstruktywne uwagi krytyczne. ECTS udział w seminarium: 30 godz. przygotowanie wyznaczonych zadań praktycznych: 50 godz. konsultacje: 10 godz. suma godzin: 90 godz. liczba ECTS: 3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria zaliczenia: Obecność na wszystkich seminariach. Poprawna realizacja wszystkich wyznaczonych zadań praktycznych. Aktywność podczas dyskusji. Przedstawienie wyników przeprowadzonych badań, w formie ustnej lub prezentacji medialnej. Studium i prezentacja przepisów prawnych dotyczących rozprawy doktorskiej i stopnia naukowego doktora. Samodzielne i/lub zespołowe prowadzenie badań naukowych w ramach wspólnego projektu i własnej rozprawy doktorskiej, prezentacja wyników naukowych, aktywność podczas dyskusji. Studenci pierwszego roku studiów doktoranckich: wypracowanie roboczego tematu i struktury pracy doktorskiej, zebranie źródeł i literatury. Studenci drugiego roku studiów doktoranckich: napisanie pierwszego rozdziału pracy doktorskiej, napisanie i publikacja odrębnego artykułu naukowego. Studenci trzeciego roku studiów doktoranckich: napisanie kolejnych rozdziałów pracy doktorskiej, napisanie i publikacja odrębnego artykułu naukowego. Studenci czwartego roku studiów doktoranckich: praca nad kolejnymi rozdziałami pracy doktorskiej; wstęp i zakończenie; bibliografia. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium Doktoranckie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arkadiusz Domaszk | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Domaszk | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aRzhyacSUm7RVnyHdJPJv0ysG_KYGJNvUIIy9Au5KH4A1%40thread.tacv2/conversations?groupId=02c58e7d-aac8-4ee8-b048-666f01f094b4&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium Doktoranckie - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia wprowadzają w metodykę pracy naukowej, odpowiednią do trzeciego poziomu kształcenia. Doktorant rozeznaje problematykę, którą podejmie w pracy naukowej, zbiera materiały źródłowe i literaturę. Stopniowo we współpracy z prowadzącym seminarium pracuje nad tematem i strukturą pracy doktorskiej oraz w kolejnych latach redaguje treść rozprawy. |
|
Pełny opis: |
Student zbiera literaturę dotyczącą wybranych zagadnień prawa, zwłaszcza o dobrach doczesnych Kościoła lub prawa o nauczycielskich zadaniach Kościoła. Na seminarium przedstawia on wyniki swoich poszukiwań oraz uczestniczy w dyskusji nad kwerendą. Przygotowuje na seminarium krótkie opracowania kanonistyczne lub recenzje opracowań z zakresu prawa o dobrach doczesnych Kościoła lub prawa o nauczycielskich zadaniach Kościoła oraz przedstawia je do dyskusji. Wraz z prowadzącym ustala harmonogram prac związanych z przygotowaniem pracy doktorskiej; dokonuje wyboru tematu pracy. Przedstawia do dyskusji pozostałych uczestników seminarium propozycje planu pracy, jej strukturę i fragmenty treści. Poddaje do wspólnej analizy metodologię i przypisy z poszczególnych rozdziałów. |
|
Literatura: |
Bielecki J. E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993. Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995. Heller M., Uwagi o etyce i metodyce pracy naukowej, w: tenże, Moralność myślenia, Tarnów 1993. Majchrzak J., Mendel T, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995. Mały teolog 2. Poradnik dla piszących pace naukowe, Katowice 2007. Pawluk T., Wprowadzenie do studiów kanonistycznych, Warszawa 1979, s. 257-281. Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005. |
|
Wymagania wstępne: |
Zainstalowana Office 365 i aplikacja MS Teams |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.