(in Polish) Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Piotr Ryguła
General data
Course ID: | WK-SM-4-L-Ryguła |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Piotr Ryguła |
Organizational unit: | Faculty of Canon Law |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Wymagania wstępne zależą od semestru (od pierwszego do czwartego semestru seminarium), na którym znajduje się konkretny student. |
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium w drugim semestrze seminarium magisterskiego jest: ostateczne doprecyzowanie tematu pracy, dokończenie kwerendy materiału źródłowego, redakcja planu pracy. |
Full description: |
(in Polish) W drugim semestrze pracy w ramach seminarium student jest w trakcie zbierania i rewizji bibliografii do swojej przyszłej pracy magisterskiej. Wstępnie ma już ustalony temat rzeczonej pracy. Cele, jakie stoją przed nim w drugim semestrze są następujące: 1. Ostateczne zakończenie poszukiwań bibliograficznych. 2. Precyzyjne określenie zakresu przedmiotowego analizy/badań. 3. Samodzielne, precyzyjne sformułowanie ostatecznego tematu pracy magisterskiej przez studenta. 4. Precyzyjne wskazanie problemów/zagadnień stanowiących elementy składowe analizy zawartej w pracy magisterskiej. 5. Napisanie wstępnego planu pracy magisterskiej. |
Bibliography: |
(in Polish) Z zakresu metodologii pracy naukowej: 1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009 2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972. 3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011 4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005. 5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010. Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W zakresie wiedzy: EK1 - student precyzuje i ostatecznie formułuje temat pracy magisterskiej, EK 2 - student uzupełnia brakująca literaturę przedmiotu, EK 3 - student prezentuje wstępny plan pracy magisterskiej. W zakresie umiejętności: EK 4 - student analizuje i porządkuje literaturę przedmiotu pod kątem przydatności konkretnych opracowań do jego własnego opracowania tematu, EK 5 - student ocenia zebraną literaturę i decyduje o ostatecznym zakresie przedmiotowym pracy magisterskiej. EK 6 - student tworzy wstęppny planu pracy magisterskiej W zakresie kompetencji: EK 7- student dyskutuje, zachowuje otwartość na opinie promotora i innych osób uczestniczących w seminarium, EK 8 - student jest precyzyjny w ostatecznym formułowaniu tematu pracy i kreatywny w formułowaniu wstępnego planu pracy. Opis ECTS: Udział w seminarium naukowym - 15 godz. Praca własna studenta - 15 godz. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceny studenta Wiedza (EK 1-3): ocena 2 (ndst) - student nie formułuje tematu pracy magisterskiej i nie przedstawia wstępnego plany pracy, ocena 3 (dost) - student formułuje temat pracy, ale nie przedstawia wstępnego planu pracy, ocena 4 (db) - student formułuje temat pracy magisterskiej i przedstawia projekt wstępnego planu pracy. ocena 5 (bdb) - student formułuje temat i przedstawia wstępny plan pracy. Umiejętności (EK 4-6) ocena 2 (ndst) - student nie potrafi analizować i porządkować zebranej literatury, decydować o ostatecznym zakresie tematycznym pracy magisterskiej, ocena 3 (dost) - student potrafi w ograniczonym zakresie analizować i porządkować zebranej literatury, decydować o ostatecznym zakresie tematycznym pracy magisterskiej, ocena 4(db) - student w stopniu wystarczającym potrafi analizować i porządkować zebranej literatury, decydować o ostatecznym zakresie tematycznym pracy magisterskiej, ocena 5 (bdb) - student potrafi w pełni analizować i porządkować zebranej literatury, decydować o ostatecznym zakresie tematycznym pracy magisterskiej. Kompetencje (EK 7-8) ocena 2 (ndst) - student nie potrafi podjąć dyskusji i ustosunkować się do uwag promotora i innych uczestników seminarium; nie posiada również kompetencji w precyzyjnym sformułowaniu tematu i celu badawczego, ocena 3(dost) - student tylko w ograniczonym stopniu potrafi podjąć dyskusję i ustosunkować się do uwag promotora i innych uczestników seminarium; w ograniczonym stopniu posiada również kompetencje w precyzyjnym sformułowaniu tematu i celu badawczego, ocena 4(db) - student w wystarczającym stopniu potrafi podjąć dyskusję i ustosunkować się do uwag promotora i innych uczestników seminarium; w wystarczającym stopniu posiada również kompetencje w precyzyjnym sformułowaniu tematu i celu badawczego, ocena 5 (bdb) - student w pełni potrafi podjąć dyskusję i ustosunkować się do uwag promotora i innych uczestników seminarium; w pełni posiada również kompetencje w precyzyjnym sformułowaniu tematu i celu badawczego. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH SEM
FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Ryguła | |
Group instructors: | Piotr Ryguła | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium w drugim semestrze seminarium magisterskiego jest: ostateczne doprecyzowanie tematu pracy, dokończenie kwerendy materiału źródłowego, redakcja planu pracy. |
|
Full description: |
(in Polish) W drugim semestrze pracy w ramach seminarium student jest w trakcie zbierania i rewizji bibliografii do swojej przyszłej pracy magisterskiej. Wstępnie ma już ustalony temat rzeczonej pracy. Cele, jakie stoją przed nim w drugim semestrze są następujące: 1. Ostateczne zakończenie poszukiwań bibliograficznych. 2. Precyzyjne określenie zakresu przedmiotowego analizy/badań. 3. Samodzielne, precyzyjne sformułowanie ostatecznego tematu pracy magisterskiej przez studenta. 4. Precyzyjne wskazanie problemów/zagadnień stanowiących elementy składowe analizy zawartej w pracy magisterskiej. 5. Napisanie wstępnego planu pracy magisterskiej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Z zakresu metodologii pracy naukowej: 1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009 2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972. 3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011 4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005. 5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
MA Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Ryguła | |
Group instructors: | Piotr Ryguła | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
MA Seminar - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium w drugim semestrze seminarium magisterskiego jest: ostateczne doprecyzowanie tematu pracy, dokończenie kwerendy materiału źródłowego, redakcja planu pracy. |
|
Full description: |
(in Polish) W drugim semestrze pracy w ramach seminarium student jest w trakcie zbierania i rewizji bibliografii do swojej przyszłej pracy magisterskiej. Wstępnie ma już ustalony temat rzeczonej pracy. Cele, jakie stoją przed nim w drugim semestrze są następujące: 1. Ostateczne zakończenie poszukiwań bibliograficznych. 2. Precyzyjne określenie zakresu przedmiotowego analizy/badań. 3. Samodzielne, precyzyjne sformułowanie ostatecznego tematu pracy magisterskiej przez studenta. 4. Precyzyjne wskazanie problemów/zagadnień stanowiących elementy składowe analizy zawartej w pracy magisterskiej. 5. Napisanie wstępnego planu pracy magisterskiej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Z zakresu metodologii pracy naukowej: 1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009 2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972. 3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011 4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005. 5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.