Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Analytical chemistry

General data

Course ID: WM-CH-CHA
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Analytical chemistry
Name in Polish: Chemia analityczna
Organizational unit: Faculty of Mathematics and Natural Sciences. School of Exact Sciences.
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 OR 6.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

chemical sciences

Subject level:

elementary

Preliminary Requirements:

General Chemistry I, Physics I, Physical Chemistry I, Organic Chemistry I

Full description:

Lectures are compulsory. They are aimed at familiarizing students with the basics of classical analytical chemistry. The lectures discuss classical methods of chemical analysis including determination using gravimetric and volumetric titrations, including titration, which uses precipitation, acid-base neutralization, complexometry, oxidation, and reduction as well as kinetic methods of determination. Moreover, the most important applications of analytical chemistry in economy and science are presented.

Bibliography:

1. Compulsory literature

1.1 D. A. Skoog,‎ D. M. West,‎ F. J. Holler,‎ S. R. Crouch,

"Fundamentals of Analytical Chemistry", 9th Edition, Brooks/Cole Cengage Learning, Belmont CA, USA, 2014.

2. Supplementary literature

2.2 D. C. Harris, "Quantitative Chemical Analysis", Serpens, 8th Ed., 2017.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

ECTS description

1. Class attendance: 30 h.

2. Preparation for classes: 5 h.

3. Preparation for verification: 30 h.

4. Consultation with the instructor: 15 h.

----------------------------------------------------

Total: 80 h, i.e., 3 ECTS points.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

EK1. Egzamin pisemny.

Ocena 5. Weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć ilustruje metody oznaczania i opisuje wykrywalność pierwiastków oraz substancji chemicznych.

Ocena 4,5. Weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie ilustruje metody oznaczania i opisuje wykrywalność pierwiastków oraz substancji chemicznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 4. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie ilustruje metody oznaczania i opisuje wykrywalność pierwiastków oraz substancji chemicznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 3,5. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie ilustruje metody oznaczania i opisuje wykrywalność pierwiastków oraz substancji chemicznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 3. Weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych ilustruje metody oznaczania i opisuje wykrywalność pierwiastków oraz substancji chemicznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 2. Weryfikacja nie wykazuje, że ilustruje metody oznaczania i opisuje wykrywalność pierwiastków oraz substancji chemicznych, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę.

EK2. Egzamin pisemny.

Ocena 5. Weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć wyjaśnia podstawy analizy jakościowej i ilościowej (rozdzielanie i identyfikacja wybranych jonów w roztworach, analiza grawimetryczna i wolumetryczna).

Ocena 4,5. Weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie wyjaśnia podstawy analizy jakościowej i ilościowej (rozdzielanie i identyfikacja wybranych jonów w roztworach, analiza grawimetryczna i wolumetryczna), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 4. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie wyjaśnia podstawy analizy jakościowej i ilościowej (rozdzielanie i identyfikacja wybranych jonów w roztworach, analiza grawimetryczna i wolumetryczna), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 3,5. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie wyjaśnia podstawy analizy jakościowej i ilościowej (rozdzielanie i identyfikacja wybranych jonów w roztworach, analiza grawimetryczna i wolumetryczna), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 3. Weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych wyjaśnia podstawy analizy jakościowej i ilościowej (rozdzielanie i identyfikacja wybranych jonów w roztworach, analiza grawimetryczna i wolumetryczna), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 2. weryfikacja nie wykazuje, że wyjaśnia podstawy analizy jakościowej i ilościowej (rozdzielanie i identyfikacja wybranych jonów w roztworach, analiza grawimetryczna i wolumetryczna), ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę.

EK3. Egzamin pisemny.

Ocena 5. Weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć dobiera właściwe metody pobierania i przygotowywania próbek do analiz.

Ocena 4,5. Weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie dobiera właściwe metody pobierania i przygotowywania próbek do analiz, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 4. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie dobiera właściwe metody pobierania i przygotowywania próbek do analiz, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 3,5. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie dobiera właściwe metody pobierania i przygotowywania próbek do analiz, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 3. Weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych dobiera właściwe metody pobierania i przygotowywania próbek do analiz, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 2. Weryfikacja nie wykazuje, że dobiera właściwe metody pobierania i przygotowywania próbek do analiz, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę.

EK4. Egzamin pisemny.

Ocena 5. Weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć ocenia wiarygodność metod analitycznych.

Ocena 4,5. Weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie ocenia wiarygodność metod analitycznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 4. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie ocenia wiarygodność metod analitycznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 3,5. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie ocenia wiarygodność metod analitycznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 3. Weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych ocenia wiarygodność metod analitycznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 2. Weryfikacja nie wykazuje, że ocenia wiarygodność metod analitycznych, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę.

EK5. Egzamin pisemny.

Ocena 5. Weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć dostrzega rolę analizy chemicznej w życiu człowieka.

Ocena 4,5. Weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie dostrzega rolę analizy chemicznej w życiu człowieka, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 4. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie dostrzega rolę analizy chemicznej w życiu człowieka, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 3,5. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie dostrzega rolę analizy chemicznej w życiu człowieka, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 3. Weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych dostrzega rolę analizy chemicznej w życiu człowieka, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

Ocena 2. Weryfikacja nie wykazuje, że dostrzega rolę analizy chemicznej w życiu człowieka, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę.

Ocena końcowa x jest wyznaczana na podstawie wartości:

st(w)= 5, jeśli 4,5 < w; st(w)= 4,5, jeśli 4,25 < w ≤ 4,5; st(w)= 4, jeśli 3,75 < w ≤ 4,25; st(w)= 3,5, jeśli 3,25 < w ≤ 3,75; st(w)= 3, jeśli 2,75 < w ≤ 3,25; st(w)= 2, jeśli w ≤ 2,75

oraz na bazie podanej niżej reguły:

● jeśli każda z ocen końcowych za zajęcia powiązane jest pozytywna i ich średnia wynosi y, to x wyznacza się ze wzoru x=st((y+z)/2), gdzie z jest średnią ważoną ocen z przeprowadzonych weryfikacji, w których wagi ocen z egzaminów wynoszą 2, a wagi ocen z innych form weryfikacji są równe 1

● jeśli choć jedną oceną końcową z zajęć powiązanych jest 2 lub nzal, to x=2.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Włodzimierz Kutner
Group instructors: Iwona Flis-Kabulska, Włodzimierz Kutner
Course homepage: https://wmp.uksw.edu.pl/pl/node/86
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Krzysztof Nawara
Group instructors: Iwona Flis-Kabulska, Krzysztof Nawara
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

CH1_W05; CH1_U01; CH1_U04; CH1_K02

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Bibliography: (in Polish)

1. Literatura obowiązkowa

1.1. D. A. Skoog, D. M. West, F. J. Holler, S. R. Crouch, Podstawy Chemii Analitycznej tom 2, PWN, Warszawa 2007.

1.2. J. Minczewski, Z. Marczenko, Chemia analityczna tom 1. Podstawy teoretyczne i analiza jakościowa, PWN, Warszawa 2004.

1.3. J. Minczewski, Z. Marczenko, Chemia analityczna tom 2. Chemiczne metody analizy ilościowej, PWN, Warszawa 2004.

2. Literatura uzupełniająca

2.1 D. A. Skoog,‎ D. M. West,‎ F. J. Holler,‎ S. R. Crouch,

"Fundamentals of Analytical Chemistry", 9th Edition, Brooks/Cole Cengage Learning, 2014.

2.2 D. C. Harris, 'Quantitative Chemical Analysis'. New York, NY: W. H. Freeman and Co, 2007.

2.3 A. Cygański, Chemiczne metody analizy ilościowej, WNT, Warszawa, 1987.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Krzysztof Nawara
Group instructors: Iwona Flis-Kabulska, Krzysztof Nawara
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)