Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Inorganic chemistry

General data

Course ID: WM-CH-S1-E3-CHN
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Inorganic chemistry
Name in Polish: Chemia nieorganiczna
Organizational unit: Faculty of Mathematics and Natural Sciences. School of Exact Sciences.
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 OR 4.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

chemical sciences

Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

(in Polish) CH1_W03; CH1_W04;

CH1_W11; CH1_W12;

CH1_W16; CH1_U01;

CH1_U15; CH1_U17;

CH1_U20

Preliminary Requirements:

(in Polish) Brak

Full description: (in Polish)

Pierwsza część wykładu przybliża podstawowe pojęcia używane w chemii nieorganicznej. Druga część poświęcona jest zwięzłemu opisowi wybranych grup układu okresowego.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Dla wykładu:

EU1- tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego

EU2- posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z właściwościami i reaktywnością pierwiastków (kwasowość/zasadowość, izoelektronowość, energia orbitalna itp.)

EU3- potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne

EU4- omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków

EU5- posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne

EU6- wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej

Dla ćwiczeń:

EU1 - szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.)

EU2 - potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków

EU3- potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR

EU4 - opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Dla wykładu:

EU1:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU2:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU3:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU4

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU5:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU6:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

Dla ćwiczeń:

EU1:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.)

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU2:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU3:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU4:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Dominik Kurzydłowski
Group instructors: Magdalena Ceborska, Dominik Kurzydłowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Dominik Kurzydłowski
Group instructors: Magdalena Ceborska, Dominik Kurzydłowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) uczestnictwo w zajęciach: 30h (1,1 ECTS)


przygotowanie do zajęć: 25h

przygotowanie do weryfikacji: 17h

konsultacje z prowadzącym: 13h (0,6 ECTS)

RAZEM: 85 h (3 ECTS)

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Dominik Kurzydłowski
Group instructors: Magdalena Ceborska, Dominik Kurzydłowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) uczestnictwo w zajęciach: 30h (1,1 ECTS)


przygotowanie do zajęć: 25h

przygotowanie do weryfikacji: 17h

konsultacje z prowadzącym: 13h (0,6 ECTS)

RAZEM: 85 h (3 ECTS)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)